Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ve Valve by řada lidí pracovat nemohla. Postupy firmy prý nezvládají

  14:49aktualizováno  14:49
Valve vývojářům boří představy. Spousta lidí totiž věří, že preferuje samostatnou práci a nulový dohled. Studio má však zkušenosti s tím, že řada tvůrců v takovém prostředí nefunguje příliš dobře.

DOTA 2 byla původně projektem jednoho člověka. Nikdo další vývojáře k práci nenutil.

„Zdá se, že je to charakterový rys,“ konstatuje Gabe Newell, šéf Valve.

„Všichni si myslí, že chtějí spoustu autonomie, a že si věci chtějí řídit sami. Zjistili jsme ale, že to tak u řady lidí není. Existují opravdu schopní úspěšní vývojáři, co v takovém prostředí nebudou fungovat dobře. A navíc musíte mít vážně rádi zákazníky,“ objasnil Newell pro server Gamastura.

Erik Johnson z Valve pak dodal, že je také třeba zapomenout na ego. Musíte totiž často reagovat na připomínky hráčů, ze kterých vyplývá, že jste se zmýlili.

„Pokud vás netěší, že děláte chyby, a pokud to nevnímáte jako způsob, jak se zlepšit, může vás to rozhodit. Existuje spousta skvělých vývojářů, pro které je Valve otřesným místem k práci.“

Tvůrčí postupy se však ve firmě lišily v dobách, kdy ještě vydávala krabicové verze her. Ty totiž měly fixní data vydání.

Half-Life 2: Episode 1

Half-Life 2: Episode 1

Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2

„Například ke konci (vývoje) Haf-Lifu jsme se rozdělili (na skupiny) podle chyb. ‚Čí je tahle? Běž a oprav to. Ty běž a oprav tamto. Kolik chyb jste kdo vyřešili?‘ Mělo to jasnou strukturu,“ vzpomíná Johnson.

Ty doby jsou však pryč a Newell tvrdí, že lidé ve Valve musí pracovat bez záchytných sítí. „Mezi vámi a zákazníky nic není. Ráno můžete přijít do práce a okolo druhé odpoledne jste vy***ali s milionem zákazníků,“ upozorňuje Newell.

Valve totiž využívá plochou organizační strukturu bez manažerů a pracovních pozic. Kdokoliv se kdykoliv může přidat k libovolnému projektu, který ho zaujal.

Tak například začala vznikat hra DOTA 2, jež byla původně projektem jednoho programátora. Jakmile ale ostatní lidé viděli první výsledky, přidali se k němu další vývojáři a tým postupně rostl.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Neonacisté verbují děti pomocí Fortnite a Minecraftu

Parodie na Minecraft nazvaná Mein Kraft (Ilustrační obrázek)

Řada populárních online her oblíbených především u mladých hráčů je ideálním prostředím pro náboráře extrémistů.

Další z rubriky

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....

Pokračování Theme Hospitalu nazvané Two Point Hospital vyjde v srpnu

Two Point Hospital

Strategie Two Point Hospital, v níž se budeme starat o vlastní nemocnici, vychází 30. srpna.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz