Ve Valve by řada lidí pracovat nemohla. Postupy firmy prý nezvládají

  14:49aktualizováno  14:49
Valve vývojářům boří představy. Spousta lidí totiž věří, že preferuje samostatnou práci a nulový dohled. Studio má však zkušenosti s tím, že řada tvůrců v takovém prostředí nefunguje příliš dobře.

DOTA 2 byla původně projektem jednoho člověka. Nikdo další vývojáře k práci nenutil.

„Zdá se, že je to charakterový rys,“ konstatuje Gabe Newell, šéf Valve.

„Všichni si myslí, že chtějí spoustu autonomie, a že si věci chtějí řídit sami. Zjistili jsme ale, že to tak u řady lidí není. Existují opravdu schopní úspěšní vývojáři, co v takovém prostředí nebudou fungovat dobře. A navíc musíte mít vážně rádi zákazníky,“ objasnil Newell pro server Gamastura.

Erik Johnson z Valve pak dodal, že je také třeba zapomenout na ego. Musíte totiž často reagovat na připomínky hráčů, ze kterých vyplývá, že jste se zmýlili.

„Pokud vás netěší, že děláte chyby, a pokud to nevnímáte jako způsob, jak se zlepšit, může vás to rozhodit. Existuje spousta skvělých vývojářů, pro které je Valve otřesným místem k práci.“

Tvůrčí postupy se však ve firmě lišily v dobách, kdy ještě vydávala krabicové verze her. Ty totiž měly fixní data vydání.

Half-Life 2: Episode 1

Half-Life 2: Episode 1

Left 4 Dead 2

Left 4 Dead 2

„Například ke konci (vývoje) Haf-Lifu jsme se rozdělili (na skupiny) podle chyb. ‚Čí je tahle? Běž a oprav to. Ty běž a oprav tamto. Kolik chyb jste kdo vyřešili?‘ Mělo to jasnou strukturu,“ vzpomíná Johnson.

Ty doby jsou však pryč a Newell tvrdí, že lidé ve Valve musí pracovat bez záchytných sítí. „Mezi vámi a zákazníky nic není. Ráno můžete přijít do práce a okolo druhé odpoledne jste vy***ali s milionem zákazníků,“ upozorňuje Newell.

Valve totiž využívá plochou organizační strukturu bez manažerů a pracovních pozic. Kdokoliv se kdykoliv může přidat k libovolnému projektu, který ho zaujal.

Tak například začala vznikat hra DOTA 2, jež byla původně projektem jednoho programátora. Jakmile ale ostatní lidé viděli první výsledky, přidali se k němu další vývojáři a tým postupně rostl.

Autor:


Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

České Mashinky přidávají nové dieselové lokomotivy a řadu vylepšení

Mashinky

Vývoj vynikající strategie Mashinky zdárně pokračuje vpřed. Nejnovější vylepšení hru nijak zásadně nemění, ale přidává...

Další z rubriky

VIDEO: Další skvělý trailer k Battlefieldu 5 láká na příběhovou kampaň

Battlefield 5

Call of Duty už složku pro jednoho hráče úplně vypustila, ale Battlefield si ji minimálně ještě letos udrží. Stejně...

EA naznačuje remaster některého z dílů Command & Conquer

Command & Conquer (1995)

Když byla během letošní herní akce E3 odhalena mobilní strategie Command & Conquer: Rivals, zaostala za očekáváním...

Kvůli ukliknutí se ze hry stal nečekaný hit, vývojáři stejně nezbohatli

Evolvation

O tom, že i špatná reklama je stále reklama, se přesvědčili nezávislí vývojáři z nizozemského týmu HyperReuts. Poté, co...



Najdete na iDNES.cz