Jeho slova nejsou v žádném případě výrazem neúcty, protože jedním dechem dodává, že společnosti Valve vděčí za vše. Kromě toho, že se Garry’s Mod stal díky Steamu jednou z vůbec nejúspěšnějších nezávislých her, je zároveň i postaven na enginu Source z Half Life 2.
Načasování tohoto výroku však určitě není náhodné, aktuální válka mezi softwarovými giganty Apple a Epic totiž znovu otevřela ožehavé téma velikosti poplatků za poskytnutí prostoru v digitálních obchodech.
Steam se od svého spuštění v roce 2002 nejen stal synonymem pro digitální distribuci her, ale také otevřel nezávislým vývojářům přímou cestu k zákazníkům. Ti do té doby museli navazovat často velice nevýhodné smlouvy, protože na regulérní krabicové vydání a následný marketing jednoduše neměli peníze. Například Bullfrog dostal za kultovní Populous pouhých 10 % z vydělaných peněz. Steam tuto nemravnou částku srazil na 30 %, což bylo v té době revoluční.
Jenže i to už z dnešního pohledu působí až příliš. „Je to tolik, na čem jsme se dohodli,“ píše lakonicky ve svém příspěvku Newman a připomíná, že výsadní postavení Steamu není podmínkou úspěchu. „Jestli si někdo hodně věří, může Steam vynechat. Jak se to třeba povedlo Minecraftu,“ ukazuje na případu jednoho z nejvýdělečnějších kousků herní historie.
K tomu, aby se vývojáři obešli bez Steamu, už však dnes nemusí mít ani geniální nápad ani obrovské množství štěstí, k dispozici už jsou totiž i jiné možnosti.