Valve: Steam nekonkuruje krabicím

  • 30

SteamSpolečnost Valve, která provozuje platformu pro digitální distribuci Steam, se ústy svého PR manažera Douga Lombardiho zase jednou nechala slyšet, že cílem Steamu není konkurovat kamenným prodejnám, jež nabízejí krabicové verze hry. Lombardi dokonce poukazuje na zajímavý fenomén, kdy speciální slevové akce na Steamu, které se k určitým titulům pořádají takřka každý víkend, hodně pomáhají i prodejům krabicových verzí.

Například akce Left 4 Dead na Steamu vyústila v nečekaně vyšší prodeje stejné hry pro Xbox 360. Podle Lombardiho jde o ústní propagaci, která je k nezaplacení. Mluvčí Valve se také vyjádřil ke spekulacím médií, že je pro firmu stále těžší umisťovat své krabicové tituly do velkých amerických řetězců jako Gamestop. Ty jejím hrám prý úmyslně dávají horší pozice v regálech, protože ji kvůli Steamu berou jako konkurenci.

Podle Douga Lombardiho se celá věc přeceňuje a takto se rozhodně nemá. Valve na propagaci v Gamestopu utratilo ze všech obchodů nejvíce na propagaci a investice se jí vrátili například v podobě nejlepších prodejů Left 4 Dead ze všech prodejních řetězců. Pro Valve je samozřejmě příjemné, že není závislé na kamenných prodejnách a i Lombardi říká, že je mu jedno, kde se hra prodá, peníze jeho firma dostane stejně.

Zdroj: gamesindustry


Témata: Steam, Valve, Xbox