Ačkoliv v digitálních obchodech od Sony i Microsoftu můžete objevit placenou propagaci, Valve se pro svou distribuci Steam nechce vydat stejnou cestou. „Soustředíme se na dlouhodobé vztahy. Pro podnikání by to byl špatný krok a navíc hloupý,“ řekl Erik Johnson z Valve.
Redaktor serveru Gamespot se ho zeptal, jestli by reklamu ve Steamu měla šanci získat například společnost vyrábějící chipsy. Johnson na to odpověděl: „Nevidíme v tom pro uživatele žádný přínos, proto bychom to nedělali. A nemyslím si, že by to fungovalo. Nevěřím, že by si kvůli tomu někdo koupil konkrétní značku chipsů.“
Reklama by podle něj na Valve v očích zákazníků vrhala stín a pro Steam proto nemá smysl.
Tolik tedy oficiální vyjádření Valve. Bylo by však možné polemizovat o správnosti Johnsonova názoru. Cílem řady reklam není vyvolat okamžitou potřebu k nákupu, ale budovat povědomí o značce.
Když pak zákazník přijde do obchodu a má na výběr z deseti typů chipsů, mnohdy nevědomky zvolí právě ty propagované.