Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Valve ve virtuální realitě vidí budoucnost, věnuje se jí třetina firmy

  16:31aktualizováno  16:31
Společnost Valve dokáže předvídat i určovat budoucnost herního průmyslu. Její zaměstnanci některé trendy odhadnou a směřování pomáhají zformovat prostřednictvím distribuce Steam.

Ilustrační obrázek k virtuální realitě HTC Vive. | foto: HTC

„Měl jsem neuvěřitelné štěstí. Ve Valve jsem začínal právě v době, kdy Michael Abrash založil tým pro výzkum virtuální a rozšířené reality. Tým byl tehdy mnohem menší, v mezičase se rozrostl asi na třetinu společnosti,“ napsal Alan Yates z Valve na serveru Reddit.

„Ale ti nejdůležitější jedinci, kteří vyřešili většinu technických výzev, tu stále pracují na příští generaci zařízení,“ tvrdí Yates.

Valve je soukromá společnost bez veřejně obchodovaných akcií. Přesný počet zaměstnanců proto známý není, odhaduje se však zhruba 350 lidí. Třetina společnosti by tedy znamenala, že na virtuální realitě pracuje více jak sto jedinců.

„Práce na tak technických problémech je nesmírně zábavná. Virtuální realita je rozhodně to nejzajímavější a nejnáročnější odvětví, v jakém jsem se kdy pohyboval. Náš tým je velmi multidiscplinární a nikdy nepracujete na věcech, které by byly vaší specialitou. A to je naprosto skvělé,“ dodává Yates.

Valve pro virtuální realitu vytváří ekosystém Steam VR, společně s firmou HTC vyrábí vlastní přilbu HTC Vive, zveřejnila sadu experimentů nazvanou The Lab a zpřístupnila i řadu nástrojů pro vývoj aplikací pro virtuální realitu.

Autor:



Nejčtenější

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...



Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Na portálu GOG můžete nově spravovat svůj uživatelský profil

GoG Galaxy

Digitální obchod GOG, věnovaný především klasickým starým hrám, nově podporuje socializaci uživatelů. Můžete se...

Belgie a Nizozemsko zakázaly lootboxy v počítačových hrách

Shroud of Avatar

Podle zákonodárců fungují herní bedny s náhodným obsahem na stejných principech jako klasický gambling. Proto budou...

Připravuje se nový film podle legendární střílečky Doom

DOOM

Filmové adaptace počítačových her jsou čím dál tím častější. Výsledek je však ve většině případů podprůměrný. Povede se...

Už víte, kam do školky?
Už víte, kam do školky?

Také vás čeká tento rok zápis do školky? Poraďte se, jaká školka je nejlepší ve vašem okolí, či jestli zvolit státní nebo soukromou.



Najdete na iDNES.cz