Ilustrační obrázek k virtuální realitě HTC Vive.

Ilustrační obrázek k virtuální realitě HTC Vive. | foto: HTC

Valve ve virtuální realitě vidí budoucnost, věnuje se jí třetina firmy

  • 5
Společnost Valve dokáže předvídat i určovat budoucnost herního průmyslu. Její zaměstnanci některé trendy odhadnou a směřování pomáhají zformovat prostřednictvím distribuce Steam.

„Měl jsem neuvěřitelné štěstí. Ve Valve jsem začínal právě v době, kdy Michael Abrash založil tým pro výzkum virtuální a rozšířené reality. Tým byl tehdy mnohem menší, v mezičase se rozrostl asi na třetinu společnosti,“ napsal Alan Yates z Valve na serveru Reddit.

„Ale ti nejdůležitější jedinci, kteří vyřešili většinu technických výzev, tu stále pracují na příští generaci zařízení,“ tvrdí Yates.

Valve je soukromá společnost bez veřejně obchodovaných akcií. Přesný počet zaměstnanců proto známý není, odhaduje se však zhruba 350 lidí. Třetina společnosti by tedy znamenala, že na virtuální realitě pracuje více jak sto jedinců.

„Práce na tak technických problémech je nesmírně zábavná. Virtuální realita je rozhodně to nejzajímavější a nejnáročnější odvětví, v jakém jsem se kdy pohyboval. Náš tým je velmi multidiscplinární a nikdy nepracujete na věcech, které by byly vaší specialitou. A to je naprosto skvělé,“ dodává Yates.

Valve pro virtuální realitu vytváří ekosystém Steam VR, společně s firmou HTC vyrábí vlastní přilbu HTC Vive, zveřejnila sadu experimentů nazvanou The Lab a zpřístupnila i řadu nástrojů pro vývoj aplikací pro virtuální realitu.