Vampire: The Masquerade - Bloodlines

  12:00
Hlavní hrdina býval člověkem. Už není. Řeší, ke kterému ze sedmi upírských klanů se přidá, čímž předurčí svoji cestu v tomto inovativně pojatém akčním RPG. Je na co se těšit? Určitě. Více v článku.

Vampire: The Masquerade - Bloodlines Když byli na poli, povstal Kain proti svému bratru Ábelovi a zabil jej. Hospodin řekl Kainovi: „Kde je tvůj bratr Ábel?“ Odvětil: „Nevím. Cožpak jsem strážcem svého bratra?“. Hospodin pravil: „Cos to učinil! Slyš, prolitá krev tvého bratra křičí ke mně ze země. Budeš nyní proklet a vyvržen ze země, která rozevřela svá ústa, aby z tvé ruky přijala krev tvého bratra. Budeš-li obdělávat půdu, už ti nedá svou sílu. Budeš na zemi psancem a štvancem.“. Kain Hospodinu odvětil: „Můj zločin je větší než je možno odčinit. Hle, vypudil jsi mě dnes ze země. Budu se muset skrývat před tvou tváří. Stal jsem se na zemi psancem a štvancem.“ Každý, kdo mě najde, bude mě moci zabít.“ Hle, Hospodin řekl: „Nikoli, kdo by Kaina zabil, bude postižen sedmeronásobnou pomstou.“ A Hospodin poznamenal Kaina znamením, aby jej nikdo, kdo ho najde, nezabil. (Genesis 4, 8-16)

Z těchto biblickcých veršů skupinka lidí usoudila, že se Kain stal osamělým upírem a časem svou nákazu začal šířit mezi další člověčenstvo. Přesto, či právě proto, že se jedná o čirou fikci, tak se zalíbila a na její motivy se začaly tvořit nejrůznější knihy, filmy a v neposlední řadě hry. Ty počítačové vycházejí ještě z jedné Vampire: The Masquerade - Bloodlines předlohy, kterou je hra ve stylu AD&D Vampire: The Masquerade. Na její motivy se před třemi lety dostala do oběhu hra Vampire: The Masquerade – Redemption, která se setkala s nadprůměrným úspěchem. Celkem logicky se tak začalo pracovat na další počítačové hře se stejnou tematikou, jež však, až na téma a část názvu, nemá s Redemption nic společného.

Náročného úkolu se ujalo zkušené studio Troika, jež má na svědomí skvělá RPG Arcanum a Greyhawk. Vampire: The Masquerade- Bloodlines chápou jako velkou výzvu, jejímž prostřednictvím chtějí rapidně inovovat žánr RPG. Citujme jejich odvážná slova: „RPG žánr se již po léta téměř nevyvíjí, vše se točí jen okolo kopírování zavedených značek Baldur's Gate či Diablo. Bloodlines je první hrou, jež skutečně kombinuje přednosti RPG s nespornými  výhodami akcí z první osoby. Výsledkem bude inovativní herní systém, jaký jsme ještě nikdy v žádné hře neviděli“. Jsou to dozajista slova do pranice, jejichž naplnění by bylo pro nás, hráče, skvělou zprávou, ale zatím je můžeme jen těžko posoudit na vlastní oči. Rozhodně však stojí za to si o Bloodlines povědět něco více, abychom byli na tento potenciální hit dobře připraveni.Vampire: The Masquerade - Bloodlines

Příběh hry nás zavede do blízké budoucnosti, kdy žije sedm upírských klanů Brujah, Toreador, Ventrue, Malkavian, Nosferatu, Gangrel a Tremere v naprostém utajení před lidmi, jelikož veřejné působení jim v minulosti přineslo jen a jen problémy. Lidstvo je tak uvrhlo do sféry mýtů a povídek, což vampýrům jen a jen vyhovuje, protože jim nejde nikdo po krku a oni mohou v klidu činit to, co potřebují. Hlavní hrdina hry byl až donedávna, kdy vyfasoval pěkný kousanec od jednoho z upírů, normálním člověkem. Nyní se však, pokud chce přežít, musí přidat na stranu zdánlivého zla, tedy jednoho ze sedmi klanů. Ale nic není takové, jak to zpočátku vypadá! Časem se dozvíte, že je ve hře mocný artefakt a vy se samozřejmě stanete hlavní položkou potřebnou k jeho získání

Výběr jednoho z klanů ovlivní průběh hrou asi ze všeho nejvíce. Stanete-li se totiž příslušníkem jednoho, musíte využívat jeho klady až do poslední kapky, jelikož se tyto „rodiny“ diametrálně liší. Například spolek Brujah si umí poradit s jakoukoliv zbraní a ničeho jiného prakticky nevyužívá. Ventrue jsou na druhou stranu zavilí odpůrci fyzického násilí a raději využívají schopností mentální manipulace. Jeden z nejznámějších Vampire: The Masquerade - Bloodlines klanů, Nosferatu, si zase libuje ve své souhře se stínem atd. Jak říkají tvůrci, co klan, to jiný herní zážitek. Podle jejich prozatímního popisu není důvod jim nevěřit, ale řekl bych, že některé spolky budou mít i jisté shodné znaky, ale to by nám ani v nejmenším nemělo vadit. Nevyhneme se ani tak klasickým znakům RPG, jakými tvorba charakteru, zvolení pohlaví a dokonce i ošacení, jistě jsou. Například to, zda si vybereme muže či ženu, bude mít také vysoký vliv na průchod hrou. Představte si situace ve striptýzovém klubu, kde se pohybuje důležitá osoba s níž je třeba promluvit či od ní něco získat. Žena bude mít značně ztíženou pozici, jelikož v podobném podniku může tančit tak akorát u tyče, ale nikoliv klást otázky. Naopak chlap jako poleno se posadí, pozve dotyčnou osobu na pivko a už je ruka v rukávě. Na druhou stranu pro něžné pohlaví nebude problémem si podmanit znuděného strážného střežícího důležité informace. Podle toho všeho by měla být znovuhratelnost na té nejvyšší úrovni, co jsme za poslední léta měli možnost vidět. Uvidíme, takových prohlášení tu již bylo dost.

Troika Games

Samotné studio Troika je poměrně mladé, vzniklo totiž v polovině roku 1998, ale jeho osazenstvo pamatuje mnohem více. Založili ho Tim Cain, Leonard Boyarsky a Jason Anderson, kteří figurovali jako hlavní osoby vývoje skvělého RPG Fallout, jenž se stal jednou z nejvýraznějších her. Aby toho nebylo málo, jejich rukopis najdeme i v oblíbeném Atomic Bomberman či několika Star Trek hrách. Navzdory nabídkám se nejali vytvářet další pokračování Falloutu, nýbrž se od Interplaye odtrhli a založili vlastní firmu. Jejich prvotinou se stalo zajímavé RPG Arcanum, na němž pracovalo jen deset lidí. Od té doby se společnost rozrostla, aby na trh vrhla další hardcorové RPG Greyhawk: The Temple of Elemental Evil. Nyní se Troika zaměřuje právě na vývoj Vampire: The Masquerade- Bloodlines, jež je s velkým napětím očekáváno, a to nejen pro použitý Source engine, ale hlavně proto, že všichni vědí, co Troika Games dokáže.

Sbírání zkušeností je nezbytným kořením pro správná RPG a Bloodlines rozhodně není výjimkou. Budete je moci získávat za plnění velkého množství úkolů ve hře přítomných. Jedná se jak o hlavní, Vampire: The Masquerade - Bloodlines tak vedlejší zakázky. Ty hlavní by měly být pro všechny klany přibližně stejné, i když i zde se výjimky najdou. Na druhé straně stojí vedlejší questy, jež se mohou pyšnit svou unikátností pro jednotlivé strany. Samozřejmě, jak již bylo naznačeno, se budou úkoly plnit zcela jinak za každý klan. Proto je třeba vytvořit skvělý design úrovní, který by nijak výrazně nepředurčoval ten který klan k hladkému dokončení. Hra se bude odehrávat v lokalitách města andělů, tedy Los Angeles. To si autoři kompletně vymysleli, takže nepotvrzují trend posledních let, kdy se všichni snaží vymodelovat prostředí tak, aby ladilo s realitou. Pokud se jim podaří vytvořit lokace působivé, zajímavé a dostatečně temné, nemáme si nač stěžovat. A přesně takové Troika slibuje. Město si prohlédneme především večer či v noci, protože jak známo, upíři nesnesou světlo. Po fiktivním Los Angeles bude možné se volně procházet a nevázat se na hlavní dějovou linku. Za odskočení do její vedlejší kolegyně vás nebude nikdo penalizovat. Naopak zde autoři podporují sílící trend „dělejte si co chcete a až budete chtít, tak se zase pusťte do práce“ a je to jedině dobře. Bloodlines by totiž mělo přinést fůru NPC postav, s nimiž nebude problém hodit řeč, takže se dozvíme spoustu zajímavých informací, které se sice nemusí týkat úkolů, ale temnou atmosféru jistě podpoří. Noční Vampire: The Masquerade - Bloodlines Los Angeles by mělo nabízet přesně ty postavy, jaké od něj očekáváme, tedy blázny, bezdomovce, tajemné cizince či v neposlední řadě prostitutky. Herní doba se podle autorů bude pohybovat od 40 do 80 hodin čistého herního času, což na RPG není zas až tak moc, ale vezmeme-li v úvahu již tolikrát zmiňovanou znovuhratelnost, nemůžeme si stěžovat. Navíc, díky této informaci můžeme Troice věřit o to více, protože nám v tomto případě dává zřejmě reálná čísla, což nechává doufat, že nám nevěší na nos bulíky ani v dalších případech. Upřímnost nadevše!

Co se týče charakteru, zatím jsme se věnovali jen klanové příslušnosti a víceméně zevnějšku. Nyní se zaměříme na jeho samotný, neméně zajímavý rozvoj. Získané bodíky zkušenosti budeme investovat do jednotlivých vlastností, jež jsou celkem klasické, tedy síla, obrana, schopnost schovávat se ve stínech atd. Každý z klanů bude mít jednu dobře rozvíjitelnou vlastnost odpovídající jeho naturelu a již zpočátku ji bude mít vypěstovanou na celkem solidní úrovni. Kupříkladu plíživí Nosferatu vsází na neviditelnost. Zpočátku budete sice po čase viditelní i ve stínu, ale s volným přísunem zkušenostních bodíků do této vlastnosti se staneme na omezenou dobu naprosto Vampire: The Masquerade - Bloodlines neviditelnými. Příslušníci Malkavianu mají skvělý zrak, takže zpočátku prohlédnou jen slabší zeď, časem však vše, co budou chtít. A podobně je to i s ostatními.

Pro život upíra je nezbytná krev a i ve hře se jejímu nasávání z nebohých obětí nevyhnete. Červená neslouží jen na doplnění životní energie, nýbrž také jako energie pro speciální dovednosti. Takže čím více budete chtít být neviditelní, tím více vám počítač odebere energie, kterou zase musíte získat. Svou krev si můžete shánět jak chcete. Jistý půvab má vloupání se do domu, kde vyděsíte mladý páreček a pořádně se napijete. Nebo můžete jít rovnou na věc před lidmi, kteří proti vám buď zasáhnou nebo začnou splašeně pobíhat. Variabilita je rozhodně široká. Zbraní si užijeme dosyta. Něco do sebe mají především šermířské techniky, jelikož sečných nástrojů se zde bude nacházet habaděj. Kdo sype raději nějaké to olovo, je pro něj připraven široký arzenál střelných zbraní čítající samopaly, pistole, brokovnice i něco tvrdšího kalibru.

Konečně se dostáváme k jedné z největších předností celého produktu, jíž je použití skvělého Source enginu. Kromě Half-Lifu 2 se ho totiž v nejbližší době zřejmě nikde nedočkáte. S jeho pomocí se dají vytvořit Vampire: The Masquerade - Bloodlines krásná rozsáhlá venkovní prostředí i interiéry. Vůbec nejkrásněji však Source engine zvládá animaci postav, především pak obličejů, což nám autoři hojně prezentují na obrazovém materiálu. Co se týče oblečení postav, nebude působit již jako nepěkně napláclá textura, ba právě naopak. Bude se tvarovat přesně dle pohybu apod. Potěší nás také hra světla a stínů, která podpoří melancholicky pochmurnou atmosféru hry. Na hru budeme nahlížet z pohledu první osoby a autoři zvažují i použití kamery za zády hlavního hrdiny, tedy ve stylu Tomb Raidera či Maxe Payna.

Bloodlines by nemělo postrádat ani poutavý multiplayer, jež by vedle klasických módů jako deathmatch, CTF měl přinést i úkolovou hru více hráčů. Proti sobě se zde postaví týmy upírů i lidí a budou plnit rozličné úkoly. Tento mód by měl existovat i s příměsí RPG prvků, takže uvidíme, co z toho nakonec vyleze. Nemůžu si pomoci. Přes zachování veškeré objektivity se na hru těším jako malé dítě. Je to způsobeno především velice zajímavým prostředím, jež dává prostor k vykouzlení interesantní zápletky s hustou atmosférou. Bloodlines se navíc podobá špičkové hře Deus Ex, ale měla by přinést více RPG prvků a vylepšit jeho zajímavý koncept po všech stránkách. Doufejme, že se v našich nadějích nezklameme a ještě tento rok se společně dáme do záchrany upířího i lidského světa.

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...