Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vampire: the Masquerade - Redemption

  12:01aktualizováno  31. ledna 2000 12:02
Vampire: the Masquerade - Redemption
Vampire: the Masquerade - Redemption

V temných dobách poloviny 12.století přijíždí do Prahy rytíř Kryštof Remaud, aby se zotavil ze zranění utrpěných na křížové výpravě. Ve špitále však zažije nečekané - zakázanou lásku k mladé jeptišce Anežce. Takový vztah ale prostě nemá budoucnost, a tak aby se zbavil citového zmatku a viny, přijímá Kryštof úkol hodný svatého válečníka. Stává se lovcem upírů. Skutečně tyto zplozence pekel v Praze najde, ale boj, který ho měl očistit, přináší smrt. A po ní věčný život. I když nikoliv ten, jaký by si mladý rytíř představoval...

Neboť prožije hrůznou krásu Objetí a pocítí Hlad. Brány světa temnoty se mu otevřou dokořán, a novorozený upír s úžasem zjišťuje, jak je složitý. Znesvářené klany spojené do dvou hlavních sekt, generační konflikt, vášně jednotlivců, složité intriky- věčná válka je slabé slovo. A nesmrtelnost je... tak frustrující. Včerejší oddaný sluha Boží se musí živit krví nevinných, posvěcená půda mu odpírá vstup, kříže a požehnání jej zraňují, a ač mu běžné zbraně příliš neublíží, sluneční světlo je smrtící. Jde po něm církev, strážci zákona, i stvůry temnější než si kdy představoval. A přesto nejsou všichni kdo nesou Kainovo znamení zcela bezectní, a nechybí jim vznešenost. Vampire: the Masquerade - Redemption Kryštof svádí boj se sebou samým, musí se neustále kontrolovat aby si zachoval zbytky lidskosti a nestal se bestií. Proti těm se musí bránit i v nové podobě. Klanová válka je nemilosrdná. Zavede bývalého rytíře z Prahy do Vídně, kde upadne do "zimního spánku", aby se probral do současnosti a pronásledoval své nepřátele ulicemi Londýna a New Yorku. Nakonec možná najde i vnitřní mír...

Příběh nové hry od Nihilistů je skutečně monumentální. Velmi pěkné lokace, viděné většinou 3D third-person pohledem, mu zdatně sekundují. Ze všeho doslova čiší skvělá atmosféra, která slibuje udělat z projektu Vampire:the Masquerade-Redemption jednoznačný trhák. Ačkoliv je Nihilist vývojový tým mladý, pracují v něm zkušení veteráni z LucasArtsu (podíleli se například na Dark Forces II, Descent, Quake, Grim Fandango, atd. - to snad mluví samo za sebe).

Jejich engine nazvaný Nod, skrytý to vtip pro znalce Kainova osudu, vypadá skutečně dobře. To je jistě klad, neboť ve hře budete ovládat celou partu antihrdinů, a soustředíte se především na akčnější části RPG - průzkum, interakci s prostředím, příběh a boj. Ovládání má být intuitivní point-and-click myší, žádné klávesové šílenství po vzoru Tomb Raidera. Vampire: the Masquerade - Redemption Také interface (tradiční inventář a statistiky postav) bude velmi přehledný, autoři zřejmě zastávají názor že v jednoduchosti je síla. Platí to rozhodně pro "knižní" předlohu, stolní hru VtM od společnosti WhiteWolf. Mnoho fanoušků RPG považuje její systém za jeden z nejlepších, já osobně ji kladu na první stupeň (s možnou konkurencí GURPSu). Vývoj postav nás tedy rozhodně nemůže zklamat. Postupem času získáte další společníky, některé budete dokonce moci sami vytvořit (polibkem smrti...). Postavy pochopitelně pocházejí i z jiných klanů, a tak přinesou do vaší party jiné zvláštní schopnosti. Každá má svůj příběh, do značné míry nezávislý na vašem, ale vemte jed na to, že stejně propracovaný.

S NPC je to podobné. Uvedu jen několik upířích "figurek" z naší matičky stověžaté před osmi sty lety: Ekaterina Moudrá je šlechtična následující Cestu lidskosti (i nemrtví mají svou filozofii) a vládne pevnou rukou Starému Městu. Josef Zvi, zrůdička strážící Židovský hřbitov, ochraňuje židy před "křesťanskou" chátrou chtivou pogormů. Opat Strahovského kláštera ("Petrin Hill Monastery" :-) Garinol, je fanatik vyznávající kainitskou herezi, tj. nadřazenost upírů nad lidmi a budoucí útok na brány Ráje. Proměnil klášter v útočiště jemu podobných... Atmosféra raně gotické Prahy je vystižena více než dokonale, a tak ochotně Nihilistům odpouštím některé historické nepřesnosti v zájmu herní atraktivity (např. existence Svatovítské katedrály či Staroměstského orloje už ve 12.století).

Vampire: the Masquerade - Redemption

K dovršení všeho nabízí VtM velmi inovativní multiplayer. Jeden z hráčů totiž bude moci být Vypravěčem, tedy "pánem jeskyně", a vytvořit pro své kamarády VLASTNÍ příběh! Úplné přenesení stolní hry na síť a internet, jak prosté a jak geniální! Síťové hry se bude moci zúčastnit až 8 hráčů. Také tu ovšem je klasický deathmatch v atraktivním provedení- hon na zlo (upíři proti lidským lovcům) nebo souboj vampýřích klanů mezi sebou. Ale i když ho asi málo z nás beze zbytku využije, jen sledování hlavního příběhu v single playeru má zabrat více jak 100 hodin herního času. A kdy by si u takové pecky nechal ujít subquesty!

Zkrátka a dobře, na první pohled má Vampire všechny atributy hry roku - bezvadný příběh, zpracování beroucí dech, srozumitelný systém, rapidní akci a perfektní atmosféru. Pro vampirofilní nadšence se bezpochyby stane kultovní záležitostí, pro ostatní přinejmenším věcí hodnou zájmu. Přesto... podrobná prověrka může odhalit i věci méně potěšující. Já osobně držím Nihilistům palce, a nemůžu se dočkat až dostanu tuhle krvavou lahůdku do rukou.

Autor:


Témata: Církev, Hodiny, hřbitov, Vtip


Nejčtenější

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Další z rubriky

Assassin’s Creed: Origins
Královna Kleopatra a zrození asasínů. Velký speciál o Assassin’s Creed: Origins

Že letošní Assassin’s Creed bude zasazen do starověkého Egypta, nebylo žádným tajemstvím. Oficiální oznámení uskutečněné v rámci herního svátku E3 však...  celý článek

Hobo: Tough Life
Prohrabování popelnic může být zábava. V české hře Hobo hrajeme za bezdomovce

Pokud se chcete vžít do role bezdomovce a nechce se vám kvůli tomu udělat nějakou kardinální blbost a skončit na dlažbě, můžete si ten pocit nasimulovat v nové...  celý článek

FIFA 18
Zahráli jsme si za Ronalda a je to paráda. První dojmy z FIFA 18

Vyzkoušeli jsme letošní ročník fotbalu od EA Sports. Žádné revoluční novinky se nechystají, ale změn je dost na to, aby obhájily cenu nové hry. Lepší animace,...  celý článek

Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?
Hledáte maminku v okolí na společné aktivity?

Tyhle maminky na eMimino.cz jsou na tom stejně.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.