Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vánoční GameEkonom

  12:00aktualizováno  15. listopadu 11:27
Vánoce pro hráče už začaly, HL2 dnes míří do prodeje *** Electronic Arts znovu otevírají peněženku *** Umělé mozky budou mít konferenci *** EA hrozí žaloba kvůli nezaplaceným přesčasům *** Microsoft nejspíš nabídne tři verze Xboxu

Vánoce pro hráče už začaly, HL2 dnes míří do prodeje
Stejně jako supermarkety ověšují výlohy cingrlátky s vánočními motivy čím dál dříve, posouvá se i zahájení vánoční prodejní sezóny v oblasti elektronické zábavy. Namísto prosince se tak drtivá většina očekávaných vstupů na trh odehraje už v průběhu druhé poloviny listopadu. Bouřlivý začátek celého obchodního běsnění v podobě Grand Theft Auto: San Andreas (už na konci října, kam ten svět spěje?!) a Halo 2 jste určitě zaznamenali. Obě na své platformě získaly titul nejrychleji prodávané hry. Minulý týden na trh vtrhl také EverQuest 2, který si na nedostatek objednávek také nemůže stěžovat, přestože mediální podpora téměř scházela, alespoň v normálních novinách, které se jen předháněly v informování o brutálním GTA a neméně brutálním Halo 2 pro Xbox.
V Británii si dokonce, díky spolupráci tamní organizace ELSPA a sázkové kanceláře Ladbrokers, můžete vsadit na nejprodávanější vánoční hru. Největší šance dávají brokeři hrám Call of Duty: Finest Hour a GoldenEye: Rogue Agent, kterým přidělili kurs 1:4, naopak Half Life 2 nemá jejich důvěru s kursem 1:16. Dobrá šance pro věci znalé hráče! Zmíněného Half Life 2, se mimochodem dočkáme právě dnes.

Jedním z hnacích motorů rekordních prodejů zmíněných her je skutečnost, že jde o pokračování známých her. Oproti filmům, kde další díl většinou znamená ztrátu kvality, totiž nové díly her přinášejí vždy (skoro) alespoň výrazné zlepšení grafiky. Ještě výraznější bude úspěch pokračování podle analytiků, až se na trh dostane nová generace konzol, kdy hráči budou chtít pro nový drahý hardware ověřenou kvalitu.
Spolu s novou dávkou kvalitních her se prodává i hardware, který umožní si všechny ty polygony a textury vychutnat. Na dobré obchody si přicházejí například výrobci špičkových pamětí, které stojí několikrát tolik, co ty obyčejné používané běžnými smrtelníky. Ať už jde o testované páry pro dual-channel řadiče nebo superrychlé paměti s nízkou latencí. Stěžovat si nemohou ani výrobci grafických karet, hlavně Ati se daří stále lépe díky rostoucímu podílu na trhu.
Zdroj: BBC

Electronic Arts znovu otevírají peněženku
Největší herní distribuční společnost a majitel řady vývojářských studií, Electronic Arts vyjádřilo odhodlání své panství rozšířit o autory hry Battlefield DICE (Digital Illusions CE), když v pondělí ráno vstoupila do tendru o akcie slavné švédské společnosti (pamatuje si vůbec někdo Pinball Illusions?). DICE mimochodem patří mezi několik málo úspěšných vývojářských studií, které jsou v zisku a ke ztrátě samostatnosti je nenutí finanční problémy.
EA v tuto chvíli už vlastní 19 % akcií DICE, které získala v roce 2003 jako součást smlouvy o distribuci, která má patnáctiletý termín. Kromě toho patří EA licence a distribuční práva na úspěšnou sérii online stříleček Battlefield. Představitelé DICE současným majitelům akcií jejich odprodej EA doporučují, protože finančně silný majitel umožní DICE bezproblémový přechod na vývoj her pro novou generaci konzol. Také se vám zdá, že herní svět se pomalu už netýká osobních počítačů?
Zdroj: Games Industry

Umělé mozky budou mít konferenci
Americká Asociace pro Umělou Inteligenci AAAI oznámila úmysl uspořádat první konferenci o Umělé Inteligenci a interaktivní zábavě (čti AI ve hrách, Michal Rybka bude držet čestnou úvodní přednášku ;-). První ročník tohoto nového bodu na mapě herních konferencí proběhne ve dnech 1. až 3. června 2005 v Marině del Rey ve slunné Kalifornii. Asociace chce přilákat na konferenci jak vědce specializující se na problematiku umělé inteligence, tak manažery a vývojáře herních společností. Součástí konference má být i snaha problematiku AI obecně propagovat.
Konference bude ozdobena přednáškami předních kapacit oboru i herními legendami jako je zakladatel Maxisu Will Wright nebo současný kreativní ředitel Electronic Arts Bing Gordon. Chybět nebudou ani praktické ukázky. Pokud chcete stanout po boku AI Rybky, můžete do 23. ledna poslat pořadatelům abstrakt své zamyšlené přednášky a doufat, že pořadatelé nebudou mít dost přednášejících a neodmítnou vás. Pokud jste v kumbálu už vyvinuli fungujícího digitálního Einsteina, můžete jeho praktickou ukázku přihlásit až do 10. února. Odmítnutí se potom dočkáte po 7. dubnu.
Zdroj: AAAI.org

Microsoft nejspíš nabídne tři verze Xboxu
Podle lehce extrémistického webu The Inquirer nabídne Microsoft hned tři odlišné verze nové generace herního zařízení Xbox. Informace pocházejí z prezentace, kterou Microsoft poskytnul britským analytikům. Podle zprávy bude Xbox k dispozici ve verzi s pevným diskem a bez něj na podzim příštího roku a v roce 2006 by se měla začít prodávat kombinace Xboxu a plně funkčního PC. Xbox Next HD bude oproti bezdiskovému přístroji nabízet několik funkcí navíc, ale základní schopnosti přístroje budou srovnatelné. Funkce navíc by mohla zahrnovat ořezanou podobu Windows Media Center, obdobný přístup podle všeho plánuje i Sony u Playstation 3.
Třetí verze Xbox Next PC je zajímavější, jde o přístroj, který by měl umožnit provoz operačního systému Windows, standardního PC software a her. Přístroj by měl být doplněn vypalovačkou a sadou bezdrátové myši a klávesnice. Trochu zvláštní se tento plán může zdát s ohledem na plánované nasazení procesorů PowerPC, na kterých Windows XP nechodí, určitou možností je nasazení Virtual PC serveru, který umožňuje spustit Windows z prostředí Mac OS. Jinou možností by mohlo být osazení přístroje dalším procesorem x86, který by s Xboxem sdílel paměť a periferie.
Zdroj: The Inquirer

EA hrozí žaloba kvůli nezaplaceným přesčasům
Skoro-dominantní herní distributor má nejen nabouchané portfolio her, ale také dost vývojářů, kteří hodně pracují a kterým podle všeho Electronic Arts dluží hodně peněz za hodně přesčasů. Jedna kalifornská právnická firma už se snaží vyvolat hromadnou žalobu, ve které je možné dosáhnout výrazně vyšší náhrady škod. V tuto chvíli, dokud soud neschválí statut hromadné žaloby, podniká právní kancelář Schubert & Reed LLP kroky ve jménu Jamie Kirschenbauma, jednoho z designérů.
Žaloba bude podle všeho založena na tom, že EA manipulovala s počty zaměstnanců, aby nemusela vyplácet peníze za odpracované přesčasy. Přetěžování pracovníků přitom je v oblasti herního průmyslu pronásledovaného neustálými termíny běžnou záležitostí. Pikantní na celé věci je, že informace o žalobě předběhl blog osoby s nickem EA_Spouse (Manželka_EA), ve kterém popisuje přetěžování svého manžela, jednoho z vývojářů. Docela smutné čtení.
Ať je váš týden veselejší. A nezapomeňte kupovat kamarádům dárky v našem e-shopu.

Autor:


Nejčtenější

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...

Hry a porno generují největší příjmy z virtuální reality

Pornografická videa v VR

Největším motorem v oblasti virtuální reality jsou hry a porno videa. Vyplývá to z úniků dat Valve a analýzy...



Nejpopulárnější streamer Ninja nechce natáčet se ženami

Richard Tyler Blevins aka Ninja

Než aby se stal předmětem drbů, nebo byl nařknut z nemístného flirtování, tak se raději oblíbený streamer Ninja úplně...

Lepší než GTA? Ohlédnutí za prvním dílem Red Dead Redemption

Red Dead Redemption

Původní Red Dead Redemption patřilo s přehledem k nejlepším hrám minulé generace konzolí. Cenami ověnčená kovbojka...

Vynikající střílečka Insurgency je dočasně zdarma

Insurgency

Multiplayerová střílečka Insuregncy dostane 18. září nepřímé pokračování nazvané Sandstorm. Aby její autoři zvětšili...

Další z rubriky

Šest nejočekávanějších her, které vycházejí v srpnu

World of Warcraft: Battle for Azeroth

Po slabém červenci se kola herního průmyslu opět roztáčejí. Vychází totiž řada očekávaných her. Pro svého favorita...

ANKETA: Hráli jste jako malí nepřístupné hry?

Duke Nukem

Nedávný průzkum mezi britskými rodiči ukázal, že více než polovina jich dovolí hrát dětem hry pro dospělé. Vypadá to...

Revoluční rok 1998 ve hrách. Zvolte tu nejlepší

Nejlepší hry roku 1998

Rok 1998 byl pro hry mimořádně požehnaný. Kromě toho, že vznikl Bonusweb, vyšla celá řada her, které dodnes platí za...



Najdete na iDNES.cz