Ve Stínu Havrana 2

  • 16
Již i budoucnost není to co bývala a svérázný mnich Severín se tak bude muset znovu vydat na bláznivé dobrodružství. Co to znamená pro hráče? Návrat jedné z nejklasičtějších československých adventur.

Ve Stínu Havrana 2 Dnes si v již historické recenzi Péti Ticháčka můžete přečíst, že ani před osmi lety nám adventura Ve Stínu Havrana příliš neučarovala. I přesto si však získala mezi fanoušky tohoto žánru u nás slušné jméno a tak se nějakou dobu hovořilo i o pokračování. Roky plynuly a stále nic, až teď! Nyní se již konečně mohou všichni adventuristi na toto pokračování těšit! Příběh volně navazuje na první díl, ale hráči, kteří s ním nikdy nepřišli do kontaktu, by neměli o nic přijít. Na počátku hry by měly být totiž události z předchůdce důkladně vysvětleny. Samozřejmě znalci některé souvislosti pochopí lépe, ale to je holt již úděl herních veteránů. Opět se ve hře setkáme s mnichem Severínem, svérázným hlavním hrdinou, který řeší věci, ehm, velmi svéráznými metodami. Ve snu se mu opět zjevilo hrozící nebezpečí a vzhledem k tomu, že je Severín dobrák od kosti, tak to přeci nemůže nechat jen tak být. Sen mu prozradil, že bude muset odkrýt záhadu kolem člověka jménem Kadmon, který hledá své ztracené syny. Sen však naznačil mnohem více, takže je jasné, že nepůjde o jediný Severínův úkol.

Se svojí hlavní postavou budete prozkoumávat lokace, vést dialogy s NPC a řešit klasické hlavolamy.

Ve Stínu Havrana 2 Celá hra se přitom bude odehrávat jak ve středověké Evropě (která byla zčásti přítomná i v prvním díle), tak v budoucnosti, které právě hrozí velké nebezpečí. Jelikož se Severín vyloženě vyžívá v existenčních teoriích, tak je jasné, že nás čeká jeho velká anabáze na daný problém. Ve Stínu Havrana 2 bude klasickou 3D point 'n click adventurou. Se svojí hlavní postavou budete prozkoumávat lokace, vést dialogy s NPC a řešit klasické hlavolamy. Velkou novinkou bude ve hře přítomnost takzvaného výukového programu. Díky němu získáte spoustu nových zkušeností a lze tak hovořit o velmi lehkých RPG prvcích. Nelineárnost hry bude zapříčiněna právě rozvojem charakteru postavy, jejíž cesty se budou po nabitých znalostech lišit. Kromě herních znalostí se vám budou hodit i znalosti v oboru literárních děl a snímků, na které hodlají slovenští tvůrci ze studia House of Dragonflies v hojné míře odkazovat.

V původním titulu byl ve velké míře přítomen černý humor a v tomto směru půjde jeho pokračování ještě dál.

Ve Stínu Havrana 2 První díl byl ručně kresleným dílem s hodně osobitým stylem. Dvojka bude již plně v 3D, ale na vizuální styl bude opět kladen velký důraz. Na svědomí ho budou mít dva talentovaní slovenští umělci – Erik Šille a Boris Sirka. Jen se podívejte na jejich tvorbu, vypadá totiž velmi zajímavě. Grafická stránka tak nebude využívat nejnovějších technologií, ale bude osobitá a nápaditá a to je přesně to, o co tvůrcům jde. Stejně tak na tom bude hudební soundtrack. Měli bychom na něm nalézt hned několik skladeb od spousty evropských undergroundových skupin (to zní trochu děsuplně). V původním titulu byl ve velké míře přítomen černý humor a v tomto směru půjde jeho pokračování ještě dál. Když si vzpomeneme na scénku s kanibaly, tak se nám tomu snad ani nechce věřit. Hru vyvíjí nově založené slovenské studio House of Dragonflies, za pomoci několika dalších vývojářů, kteří se podíleli i na první hře. Hru u nás pak vydá Hypermax a to v druhé polovině příštího roku.


Témata: Havrani, Humor, Umělec