Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velvet Assassin - agentka v týlu nacistů

aktualizováno 
Atraktivně vyhlížející stealth akce, která nabízí neotřelý příběh umístěný do 2. světové války, zajímavou hrdinku a atmosférickou grafiku.

Velvet Assassin (PC)

Velvet Assassin (PC)Vývoj hry není nic jednoduchého, obzvlášť když jste v roli malého studia, které sotva zvládá obživu několika svých zaměstnanců a žádný ochotný investor na obzoru zrovna není. Pak se musíte pořádně snažit, aby vaše hra vypadala co proto a nějaký ten vydavatel s kontakty ve světě si jí všimnul, zafinancoval, vypustil a pokud možno vám i zaplatil. Své o tom vědí také Němci z hamburského studia Replay, kteří už se pěkných pár let lopotí s titulem Sabotage. Tomu je ale odnedávna konec. Ne, nebojte se, nedošlo k zrušení dalšího nadějného titulu – pouze k jeho přejmenování. Replay byli prakticky po celou dobu vývoje hry bez vydavatele. Toho se jim na Games Convention 2007 v Lipsku konečně podařilo najít v podobě Velvet Assassin (PC)nepříliš známé, ale aktuálně se velmi rozrůstající společnosti GameCock. A té se nevýrazný název Sabotage nelíbil, nehledě na to, že přejmenování na Velvet Assassin sebou nese i řadu dalších změn. Základ hry sice zůstal zachován, jak už to tak ale bývá, producenti mají lehce odlišné představy od perfekcionistických vývojářů. Naštěstí se ale zdá, že zásahy proběhly spíše ku prospěchu hry, než aby jí škodily.

Znovu druhá světová? Zase boj proti náckům? Jistě, ale Velvet Assassin na to jde přeci jen z trochu odlišného pohledu. Nejedná se o další z řady stříleček z vlastních očí, ale spíše o akční adventuru ve stylu Sama Fishera z kultovního Splinter Cell. Nemusíte se ale bát, že byste se zhostili nějakého svalnatého agenta bez mozku. Autoři si byli dobře vědomi nutných změn, jež je Velvet Assassin (PC)třeba v tomto žánru udělat. Proto do hlavní role umístili sličnou hrdinku Violette Summer. Tato britská tajná agentka leží těžce zraněna v kómatu v jedné vojenské nemocnici. To nezní příliš atraktivně, že? Ale nebojte, nikdo po vás nebude chtít mačkání tlačítek, aby se Violette probudila. Tvůrci jen sáhli po atraktivní, retrospektivní formě, kdy se formou atmosférických a pochopitelně hratelných flashbacků dozvídáte, co všechno si agentka musela prožít a kudy prošla, než skončila v neslavném stavu v nemocnici. Koncept to je rozhodně zajímavý, protože celou dobu víte, kam příběh směřuje, roztodivné a zvraty lemované zákruty jsou vám ale odhalovány postupně. Navíc Replay slibuje, že nemocnici to končit nebude a můžeme tak očekávat pořádně dramatický závěr, ať už pozitivní či negativní (takové by herní branže potřebovala jako sůl).
 
Velvet Assassin (PC)Příběhová osa by se měla skládat z dvanácti misí, z nichž každá vás zavede někam úplně jinam. Autoři si nemohli nechat ujít zpracování domovského Hamburgu ve válečné době, chybět ale nebude ani Berlín, Paříž či Polsko. Zkrátka a dobře, jste agentkou, která operuje v jádru nepřítele. Jelikož vydavatelskou společnost Gamecock vedou evidentně vtipní a lehce blázniví lidé (je to vidět především na propagaci her), rozhodli se do Velvet Assassin implementovat dobrodružství s dopadem v reálném světě. Je to hodně chytrý marketingový tah. Pokud během hry objevíte všechny zastrčené bonusy v podobě jakýchsi rad, měli byste být ve skutečnosti schopní najít určitou porci „nacistického zlata“. Tu někde na světě Gamecock skutečně ukryl. Jsme opravdu zvědaví, jak tohle dopadne.
 
Velvet Assassin (PC)Replay rádi prezentují misi nazvanou „The Third Man“. V ní má Violette za úkol infiltrovat jedno z bedlivě střežených berlínských vězení. Nacisté tu druží několik spojeneckých agentů a chystají je přimět k „rozhovoru“ prostřednictvím mučení. Hrdinčiným cílem proto není nic jiného, než dostat se do vězení s batohem plným tabletek s jedem a podat je agentům, aby mlčeli navždy. Nejprve musíme káznici oddělit od přívodu proudu. To se daří relativně jednoduše, vězení má ale náhradní generátory – to znamená, že se nebudete pohybovat v úplné tmě, ale pouze příšeří, jelikož generátory nejsou tak silné, aby plně rozzářily všechny chodby.
 
Velvet Assassin (PC)To je ideální pro plížení, jehož cílem je zůstat neviděn a neslyšen. Na agentku shlížíme z pohledu třetí osoby. A je tu první překážka: hlídka, kterou jsme včas spatřili kouknutím se do klíčové dírky. Velvet Assassin je akční adventurou, a tak si budete muset poradit i jinak než prostou akcí. Chce to zapojit rozum. Violette musí posunout jeden z náhradních osvětlovačů tak, aby kužel světla nemířil na dveře, což by hlídku okamžitě alarmovalo. Teď jsou ale dveře takřka ve tmě, takže je stačí otevřít, vplížit se dovnitř a padoucha zlikvidovat jedním z padesáti možných usmrcovacích variant. V dalším pokusu ukazují autoři, jak to jde silou.Velvet Assassin (PC) Agentka se vykašle na odsunování osvětlovače, vrhne se rovnou do místnosti, hlídka spustí alarm, přiběhnou další vojáci a je zle. Řešením je šlehnutí morfia, které okolí velmi zpomalí (variace na bullet-time) a dovolí hrdince komfortně zlikvidovat jednoho protivníka po druhém.
 
Jakmile však Violette doráží do cíle, vidí pouze prázdné cely. Chycení agenti už byli odvlečení do vyslýchací místnosti. Jak bude mise pokračovat, to se dozvíme až v srpnu tohoto roku, kdy by se Velvet Assassin měl dostat do prodeje. Za zmínku stojí, že za zlikvidované nepřátele a úspěšně splněné úkoly budete dostávat zkušenostní body. Ty potom půjde proměnit za vylepšení řady vlastností, jako například síly, výdrže, plížení či morfiových fíglů.
 
Velvet Assassin (PC)Graficky vyhlíží hra perfektně. Ne snad, že by své konkurenty převyšovala technologicky, ale ponurá atmosféra, kdy autoři pracují s velmi zajímavou a inspirující paletou barev a netradičními vizuálními efekty, to je něco, co se musí vidět. Nejen kvůli tomu se domníváme, že Velvet Assassin bude jedním z velkých překvapení tohoto roku. Zamlouvá se nám neotřelý příběh, zajímavě navržené mise a především velkou škálu možností, jakými bude možné jednotlivé situace vyřešit.
Index očekávání: 80%
Autor:




Nejčtenější

Star Wars Battlefront II
Příběh nového Star Wars Battlefront 2 prý zvládnete za pět hodin

Kampaň pro jednoho hráče bude sice intenzivní, ale také velice krátká. Podle producenta hry Davida Robillarda její dohrání zabere něco mezi pěti až sedmi...  celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Legacy of Kain
Bude nová hra ze série Legacy of Kain? Vývojáři něco naznačují

Majitelé práv na dlouho opuštěnou značku Legacy of Kain začali na sociální síti sdílet obrázky upíra Raziela. Mohlo by to znamenat nový díl?  celý článek

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Další z rubriky

Star Wars Battlefront II
Splněný sen všech fanoušků Star Wars. První dojmy z Battlefrontu 2

Měli jsme příležitost zahrát si jako jedni z prvních na světě netrpělivě očekávané pokračování multiplayerové střílečky Star Wars: Battlefront 2. A vypadá to,...  celý článek

Nedd for Speed: Payback
Přesně jako Rychle a zběsile. První dojmy z Need for Speed: Payback

Vyzkoušeli jsme nový díl oblíbené závodní série a jsme více než spokojeni. Payback je perfektní arkáda s důrazem na příběhovou složku.  celý článek

Quake Champions
První dojmy z Quake Champions: Návrat legendy, nebo pohřbení značky?

Oživovat po dvanácti letech tak klasickou sérii jako je Quake bude vždy představovat problém. Vývojáři totiž nikdy nemají šanci se zavděčit všem fanouškům.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.