Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vesmírná strategie Sword of the Stars

  12:05aktualizováno  20. října 11:59
Dříve oblíbený žánr vesmírných strategií poslední dobou vcelku upadá, toho si jsou vědomi i vývojáři z Kerberos Productions a jejich novou hrou Sword of the Stars se snaží vše napravit.

Sword of the Stars To, že se jednotlivé tvůrčí týmy zaměřují na jednu oblast her, je všeobecně známo. Občas se najdou světlé vyjímky, například společnost Lionhead Studios, která vytvořila tento rok dvě hry s naprosto odlišným zaměřením (Fable, Black & White 2). Příkladů se najde jistě více, ale spíše převažují ty druhé, jednostranně zaměřené. Takovým zářným příkladem je třeba id Software s jejich 3D akcemi nebo firma Kerberos Productions. Druhá jmenovaná sice není jedna z těch vyhlášených, ale brzy se jí může stát. A pro svou slávu zvolila žánr, který je v poslední době vcelku opomíjený, ale díky tomu může být i pro firmy výhodný. Není totiž s kým se poměřovat a pokud uděláte dobrou hru, která nemá konkurenci, zajistíte si úspěch větší než například u již zmíněných 3D akcí. Kerberos Productions zvolila cestu real-time strategií odehrávajících se ve vesmírné prázdnotě. Jednotliví členové mají své zkušenosti s tímto typem her, ale i s jiným, podíleli se na vývoji třeba hry Homeworld: Cataclysm, Treasure Planet: Battle at Procyon, Ground Control, Team Fortress, nebo Counterstrike. Takže zkušenosti mají a vůli také, jak sami na stránkách uvádějí, chtějí, aby vše, co z jejich počítačů vypadne, bylo zařazeno do kategorie A+.

Přesun do 3D je dle autorů jeden z hlavních elixírů života strategií typu 4x.

Sword of the Stars Jejich připravovaným velkým hitem má být nová RTS Sword of the Stars. Touto vesmírnou strategickou hrou hodlají pozvednou skomírající žánr a přivést k němu širší masy. Většina hráčů považuje takovéto hry za zmatené, pomalé, ale hlavně za velmi složité. "Meč Hvězd" má být ale jiný, rychlá akce, intuitivní ovládání a odproštění se od stovek grafů a obrazovek, ve kterých se začátečník ztratí dřív než by řek "známka punku" (videa). Strategie typu 4X (explore, expand, exploit, exterminate) potřebovaly oživit a přesun do 3D je dle autorů jeden z hlavních elixírů života (osobně s tím moc nesouhlasím). Této přeměny se nedočká jen takticko-akční soubojová část, ale také hvězdná mapa. Ovládání je, jak jsem již uvedl přizpůsobené široké veřejnosti a postačí umět klikat pravým a levým myšítkem (levé je akce, pravé je pohyb). Pro dosažení mistrovství ovšem bude třeba umět také něco víc a hráč si bude muset důkladně prostudovat například technologie, která jednotlivá rasa bude umět vyvinout. Rasy budou celkem čtyři - Lidé, Hiver, Tarkas a Liir, každá bude umět vynalézat jiné technologie i jiné zbraně. Zbraní je opravdu požehnaně, něco přes 40 v šesti kategoriích, které se dál dělí na obrané, útočné a masové. Hlavními aktéry vesmírných bitev jsou vesmírné lodě. Celkem jsou zde tři třídy lodí - Destroyer, Cruiser, a Dreadnought, což samo o sobě není mnoho, ale díky tomu, že hráč může kombinovat různé technologie, může si v podstatě postavit loď, kterou zrovna potřebuje. Lodě i zbraně se dělí dle rasy a podle toho se musí přizpůsobit i hráč.

Hlavními aktéry vesmírných bitev jsou vesmírné lodě.

Sword of the Stars Rasa Tarkas se asi nejvíce přibližuje lidem, jak technologii, tak stylem boje. Hivers vypadají jako brouci a jejich síla je ve velkém počtu a rasa Liir zase holduje velkým pomalým lodím s velkou palebnou silou. Každá rasa má prostě svoje, a každá rasa chce ovládnout vesmír. Které se to povede, bude záležet jen na hráči a jeho schopnostech. Válčení proti umělé inteligenci je vcelku zábava, ale bojovat s živým protivníkem je ještě lepší, a to neplatí jen u stříleček, ale i u strategií. Sword of the Stars nabídne hru více hráčů formou online hraní nebo hraním po lokální síti, maximálně však v 8 lidech. Jak se tyto velkolepé plány autorů vyvedou se bohužel dovíme, až někdy v příštím roce, jelikož termín dokončení zatím Kerberos Productions neuvádí.
Autor:


Témata: Loď, software

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Oznámena střílečka Remnant: From the Ashes od autorů Darksiders

Remnant from the Ashes

Remnant: From the Ashes bude kooperativní akce zasazená do postapokalyptického světa, v němž zbytky lidstva bojují o...

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

Noví majitelé práv na značku Commandos slibují pokračování i remastery

Commandos

Legendární značka Commandos se vrátí. Bohužel však ještě nevíme kdy a v jaké podobě.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz