Přesun do 3D je dle autorů jeden z hlavních elixírů života strategií typu 4x.
Jejich připravovaným velkým hitem má být nová RTS Sword of the Stars. Touto vesmírnou strategickou hrou hodlají pozvednou skomírající žánr a přivést k němu širší masy. Většina hráčů považuje takovéto hry za zmatené, pomalé, ale hlavně za velmi složité. "Meč Hvězd" má být ale jiný, rychlá akce, intuitivní ovládání a odproštění se od stovek grafů a obrazovek, ve kterých se začátečník ztratí dřív než by řek "známka punku" (videa). Strategie typu 4X (explore, expand, exploit, exterminate) potřebovaly oživit a přesun do 3D je dle autorů jeden z hlavních elixírů života (osobně s tím moc nesouhlasím). Této přeměny se nedočká jen takticko-akční soubojová část, ale také hvězdná mapa. Ovládání je, jak jsem již uvedl přizpůsobené široké veřejnosti a postačí umět klikat pravým a levým myšítkem (levé je akce, pravé je pohyb). Pro dosažení mistrovství ovšem bude třeba umět také něco víc a hráč si bude muset důkladně prostudovat například technologie, která jednotlivá rasa bude umět vyvinout. Rasy budou celkem čtyři - Lidé, Hiver, Tarkas a Liir, každá bude umět vynalézat jiné technologie i jiné zbraně. Zbraní je opravdu požehnaně, něco přes 40 v šesti kategoriích, které se dál dělí na obrané, útočné a masové. Hlavními aktéry vesmírných bitev jsou vesmírné lodě. Celkem jsou zde tři třídy lodí - Destroyer, Cruiser, a Dreadnought, což samo o sobě není mnoho, ale díky tomu, že hráč může kombinovat různé technologie, může si v podstatě postavit loď, kterou zrovna potřebuje. Lodě i zbraně se dělí dle rasy a podle toho se musí přizpůsobit i hráč.Hlavními aktéry vesmírných bitev jsou vesmírné lodě.
Rasa Tarkas se asi nejvíce přibližuje lidem, jak technologii, tak stylem boje. Hivers vypadají jako brouci a jejich síla je ve velkém počtu a rasa Liir zase holduje velkým pomalým lodím s velkou palebnou silou. Každá rasa má prostě svoje, a každá rasa chce ovládnout vesmír. Které se to povede, bude záležet jen na hráči a jeho schopnostech. Válčení proti umělé inteligenci je vcelku zábava, ale bojovat s živým protivníkem je ještě lepší, a to neplatí jen u stříleček, ale i u strategií. Sword of the Stars nabídne hru více hráčů formou online hraní nebo hraním po lokální síti, maximálně však v 8 lidech. Jak se tyto velkolepé plány autorů vyvedou se bohužel dovíme, až někdy v příštím roce, jelikož termín dokončení zatím Kerberos Productions neuvádí.