'Vesničané' vstupují na vánoční trh

  • 23
Předvánočního shonu chce využít pro vstup na náš trh i australská společnost Village Roadshow. Zatím se zdá, že jí její záměr vyjde a první projekt, který v ČR rozjíždí, tedy spuštění multiplexu, stihne v termínu. Co tato společnost chystá dále, a co z toho budou mít milovníci počítačových her?

Že se Vánoce během posledních několika desítek let změnily z křesťanského svátku na obchodnické hody, to je již všeobecně známo a netřeba to nijak zdůrazňovat. Pro každého jsou tyto svátky časem, kdy je zapotřebí vydělat co nejvíce peněz, v případě zákazníků naopak co nejochotněji utratit veškeré své úspory. Nikdy za celý rok nemají obchodníci takový obrat, jako v posledních prosincových dnech. Není tedy divu, že velké množství nově vznikajících společností či těch, které své aktivity rozšiřují např. o nové pobočky či aktivity, se ze všech sil snaží mít své "pulty" přichystány ještě před koncem roku, aby si i ony mohly ukrojit z vánočního koláče svůj díl.

Mezi tyto společnosti patří i australská Village Roadshow Ltd., která u nás založila svou dceřinnou společnost Village Cinemas Czech Republic s.r.o. Ta hodlá tento čtvrtek, tedy 14. prosince 2000, otevřít na pražském Černém mostě multikino (či přesněji řečeno multiplex, tedy kompletní "středisko zábavy"), jehož hlavními přednostmi bude osm sálů s celkovou kapacitou téměř 2000 diváků. Zástupci této společnosti byli tak laskaví a pozvali nás dnes (pro vás vlastně již včera) na tiskovou konferenci, která se týkala právě jejich aktivit na našem území.

Nebudeme vás zatěžovat podrobnostmi o zábavním komplexu jako takového - zaprvé, abychom nebyli nařčeni z nemístné reklamy, avšak hlavně proto, že nejsme filmový magazín, ale zabýváme se převážně počítačovými hrami. Přejděme proto k tomu, proč o tiskové konferenci vůbec píšeme. Zajímavé pro nás nebylo ani tak kino samotné, ale společnost, která jej u nás zřizuje. Australská matka Village Roadshow Ltd. totiž nejen provozuje multiplexy po celém světě a zařizuje distribuci filmů, ale stará se o zábavu i z pohledu nám mnohem bližšího - elektronického. Zde nemáme na mysli pouze skutečnost, že všechna jejich multikina nezapomínají na příznivce počítačových her (v "hráčském koutku" jsme napočítali zhruba dvacet automatů), ale hlavně narážíme na činnost její divize zabývající se "novými médii". Co je tím myšleno, je nasnadě - internet.

Jejich stěžejním projektem v tomto odvětví je vytvoření celosvětového zábavního portálu pro všechny věkové skupiny, ale převážně pro lidi v rozmezí od 18 do 35 let (což je také skupina, u které má Village Roadshow největší oblibu). Zda bude lokalizován pro všechny země, ve kterých tato společnost působí, se nám bohužel zjistit nepodařilo, ostatně celý projekt je stále ještě ve vývoji. Co je však jisté, že alespoň zčásti bude věnován oblasti nám více než blízké - počítačovým hrám. A nelze předpokládat, že by se Village Roadshow spokojila s nějakým průměrným portálem, který by čtenářům pouze sdělil "kde, co a za kolik". Jeho snaha spíše povede směrem online her, článků, zajímavých odkazů atd. A vzhledem k tomu, že tato společnost zaťala své drápky i do naší malé zemičky a že je proslavená svou precizností a snahou o maximální kvalitu nabízených služeb, zdá se, že se máme v brzké době na co těšit.


Témata: Advent a Vánoce