A právě úspěch projektu jeho výrobce označuje za zdroj zpoždění. Helma měla být původně k dispozici ještě letos v prosinci, nově však autoři slibují dodání v březnu příštího roku.
Druhý dech pro virtuální realituBrýle Oculus Rift slibují okamžité reakce na pohyb hlavy a vysoké rozlišení vnitřních displejů (více o zařízení). |
"Když jsme v srpnu žádali o peníze, doufali jsme v prodej několika stovek vývojářských nástrojů," napsal autor brýlí Palmer Lucky na severu Kickstarter.
"Místo toho nás zaskočila ohromující odezva komunity, přispělo téměř deset tisíc lidí." A autor projektu upozorňuje, že návrh a výroba tisíců vývojářských nástrojů není malý úkol.
"Náš původní návrh jsme museli upravit pro masovou výrobu a zároveň vyvážit nové funkce s těsným časovým plánem." Podle Luckyho je nový návrh hotový, komplikaci však představuje výroba sedmi a půl tisíce brýlí.
"Připravit továrnu na masovou výrobu produktu jako je Rift zabere zhruba devadesát dní," tvrdí Lucky. Podle nových odhadů tak vývojářské nástroje budou k dispozici až příští rok. A teprve potom začnou vznikat programy, které technologii plně využijí.
Podporu brýlí podle oficiálního příspěvku nabízí Unreal Engine 3 a autoři technologie Unity na integraci virtuální helmy taktéž pracují.
A brýle již chválil i známý programátor John Carmack ze společnosti id Software. Tvrdí o nich, že nabízejí doposud nejlepší zpracování virtuální reality.