Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Tvůrčí výzvy ve virtuální realitě: komplikované je zpracovat i zaměřovač

aktualizováno 
Zavedené postupy ve virtuální realitě nemusejí fungovat. Základní herní prvky jako zaměřovač či vykreslování uživatelského prostředí se totiž řídí zcela odlišnými pravidly. Při vývoji prvních projektů na to přišlo i studio High Voltage Software.

Damaged Core | foto: High Voltage Software

Producent Doug Seebach proto zpracování zaměřovače v akční hře Damaged Core považuje za královský úspěch.

„Je překvapující, kolik toho ve virtuální realitě oproti standardním hrám nefunguje. I vykreslování zaměřovače nám zabralo tři měsíce, než jsme vymysleli přirozeně působící řešení,“ řekl Seebach pro server Gamasutra.

Damaged Core je projekt vznikající exkluzivně pro přilbu Oculus Rift, ve kterém hrajete za umělou inteligenci. Ta může přeskakovat mezi ovládáním dvou bojových robotů a jejím úkolem je likvidace nepřátel.

Zaměřovač paradoxně působí jako tradiční zpracování z akčních her, které vycházejí i bez podpory virtuální reality. Ve skutečnosti tu však funkci pohání složitější technologie. Statické vykreslování by odpoutávalo pozornost hráče od ostatního dění na obrazovce. Pozornost to totiž štěpí mezi dva prvky a lidé nevědí, na který se soustředit.

Zaměřování je proto vykreslované ve 3D prostoru a umístění bere v potaz vaši pozici i vzdálenost objektů ve směru, kterým se právě díváte. „Rovnou vám řeknu, že to (najít řešení) bylo nesmírně náročné. Nebyla to sranda, ale přišli jsme na něco funkčního. A to je hlavní,“ tvrdí Seebach.

Novou sadu výzev přineslo také zpracování uživatelského prostředí. To v případě Damaged Core vyžadovalo minimalistický návrh a jeho připojení k hráčské kameře. Vykresluje se tedy ve specifické vzdálenosti a nasvěcují ho prvky přímo ve hře.

„Je to otázka (správné) průhlednosti, barvy a ... nedokážu ani říct, kolik verzí uživatelského prostředí jsme vytvořili,“ dodává Seebach.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Další z rubriky

Milovali jste Descent? Pak nesmíte minout chystanou hru Overload

Overload

Na konci května vyjde nová střílečka od autorů legendárního Descentu. Nabídne stejnou hratelnost, avšak v moderní...

Seriál podle Zaklínače bude nejdříve v roce 2020

Zaklínač 3: Srdce z kamene

Jedna z nejúspěšnějších her posledních let Zaklínač se dočká seriálového zpracování. Dopadne to tentokrát dobře?

Připravuje se nový film podle legendární střílečky Doom

DOOM

Filmové adaptace počítačových her jsou čím dál tím častější. Výsledek je však ve většině případů podprůměrný. Povede se...



Najdete na iDNES.cz