Diskuze

Přichází čas virtuální reality, pomůže porno jako motor nové technologii?

Před dvaceti lety to nevyšlo, virtuální helma VFX1 získala nálepku zbytečného zařízení. Co se po letech změnilo? Má virtuální realita v dnešní podobě šanci? Odpovídá redakce Bonusweb.cz, na vaše názory se těšíme v diskuzi.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

F15i49l49i45p 47T51ř37e49b33a

19. 5. 2014 13:40

Já bych VR přirovnal k paintballu (už proto, že většina aplikací se pravděpodobně bude orientovat stejným směrem). Je to zábava, je to super, když s pár kamarády vyrazíte do lesa / mimozemského dolu / 2. světové / ..., trochu si zastřílet. Spoustu lidí to zkusilo, a spoustu lidí to baví, ale kolik z vás má doma paintballovou pušku? A to není o moc dražší...

Já věštím slibnou budoucnost spíše AR (Google Glass). Ta se dá totiž velmi dobře použít i pro práci, např ve formě virtuálního monitoru, jak tu někdo psal.

Rozdíly jsou spíše kosmetické, ale o to důležitější. S GG vidíte, a jste vidět (resp. váš obličej), nejste odříznuti od okolního světa. S OR lze replikovat obraz snímaný kamerou, ale je to trochu přes ruku. GG je přenosné a lehké, OR je pořád relativně velká a těžká věc na vašem obličeji. GG je použitelné pro jakékoliv funkční oko (byť zatím jen pravé), OR vyžaduje symetrický zrak a přizpůsobivý mozek.

Samozřejmě "immersion" je u VR úplně nekde jinde, ale nejsem si jist, zda to samo o sobě bude stačit...

0 0
možnosti

Ale to porovnáváš neporovnatelné. K tomu paintballu potřebuješ hřiště a ty kamarády a domluvit termín atd, což samozřejmě omezuje četnost využití paintballové pušky. Pak si samozřejmě člověk rozmyslí, jestli si ji pořídí. Kdežto VR brýle pichneš do kompu, když přijdeš z práce domů, za chvilku se připojíš do multiplayeru, hoďku si zapaříš a hotovo.

A Google Glass? To je zase primárně určené pro nějakou sociální interakci, případně nějaké aplikace, ne pro hráče. Pro VR hry je samozřejmě žádoucí, aby hráči nerušil atmosféru okolní svět :-)

Co se týče ceny - sedm tisíc korun skutečně není cena kvalitní herní PC sestavy, jak tvrdíš níže. Není to málo, ale není to ani extrémně moc. Playstation 4 stojí dvakrát víc a Xbox One je ještě dražší. Nebo třeba nějaká high end herní klávesnice a myš můžou dohromady stát taky sedm tisíc a víc. Určitě se najde dost hráčů, i těch příležitostných, kteří si to pořídí - už vývojářských verzí Oculus Rift se do půlky dubna prodalo 85000.

0 0
možnosti

Já měl to štěstí si Oculus vyzkoušet ve vývojářské verzi a můžu říct, že to za to stálo. 7 tisíc korun? Vždyť je to jen cena monitoru nebo cena trošku dražšího tabletu. Dle mého názoru potenciál nevisí jen na hloupém posedávání na gauči a točení hlavou okolo.

Rád bych viděl nějakou modifikaci, kdy by se zkombinovala zobrazovací technika s technikou detekční, například s kinectem. Potom připojíte kinect a OR k tabletu a můžete například larpovat v reálném prostředí, plnit si questy (systém by umožňoval v reálném světě questy vytvářet).

Samozřejmě asi největší zlom nastane v okamžiku, kdy se tato technologie dostane na konzole. To se pak její vývoj skutečně rozjede. Sony svou šanci přošvihlo. Místo toho, aby se chytili dobrého nápadu a investovali ve správné firmě výměnou za podíl, vymysleli své brýle s cenovkou 30 tisíc korun.

Vedle toho cena za OR vypadá směšně. Jakmile brýle přijdou na trh, určitě si je koupím. Chci třeba vyzkoušet vzdálený přenos obrazu z robota, který budu pomocí OR ovládat.

Už jste se stali psem? :-)

0 0
možnosti

F63i88l39i33p 75T80ř65e51b42a

19. 5. 2014 12:55

Dovolím si podotknout, že se svým víceméně průměrným platem si OR zcela jistě nepořídím, protože 7 tisíc není cena monitoru, ale cena herní sestavy z druhé ruky, případně kancelářské komplet nové.

OR do domácnosti bude mít smysl, až vyjde dostatek zajímavých titulů, do té doby vidím jeho budoucnost v herna, nebo jiné formě pronájmu.

0 0
možnosti

Já tedy opravdu nechápu tu všeobecnou skepsi mezi redaktory i diskutujícími - trochu optimismu:-) A pro ty, kteří si nedovedou představit využití Oculusu ve hrách jedno video od lidí, kteří si vyrobili takový první zárodek holopaluby ze Star Treku;-) http://www.youtube.com/watch?v=k7n5kRRHDpw

Jo, a s tím pornem - samozřejmě už na Oculusu někdo testoval japonské porno hry (pokud by to nikdo neotestoval už půl hodiny po obdržení vývojářské verze Oculusu, tak bych ztratil víru v lidstvo;-D). A protože Japonci vědí, co dělají, a ty zmíněné hry mají dobrou grafiku, reakce testujícího (ne moje osobní, četl jsem to na jednom webu) byla velmi pozitivní. Navíc za pomoci výrobku soudruhů z Číny, kteří už pro Oculus vytvořili periferii simulující "intimní zónu":-)

Takže za mě - jednoznačně se těším!

0 0
možnosti

A50d82a51m 98R73y52c63h96l40ý

16. 5. 2014 15:52

Není nad opravdový kvalitní sex s živou ženou

0 0
možnosti

Těm skeptickým redaktorům připomenu jejich "prognózy" za 2 roky.

0 0
možnosti

Abych shrnul můj příběh s nejnovějšími zobrazovacími technikami poslední doby - tedy VR a 3D.

3D - vidím jen na jedno oko, tudíž je 3D pro mě passé. A opravdu mi vadilo, jak se o tom mluvilo a psalo jako o technologii budoucnosti, která dříve nebo později bude všude. Naštěstí nástup UHD a obřích prohnutých obrazovek snad poslalo "3D do všech domácností!" definitivně do pekla.

Virtuální realita - tam mám stejný problém, ale ta myšlenka - být přímo ve hře, mě uchvátila i přesto, že jsem věděl, že pro mě to bude nepoužitelné, říkal jsem si ale, že se to možná jednou v budoucnu nějak vyřeší. Oculus pro mě následně zabila akvizice od Facebooku. Tím se ale nic nezměnilo na mém názoru, že je to technologie budoucnosti.

Nedávno jsem ale měl možnost vyzkoušet Google Glass a názor jsem byl nucen změnit.

Přímé projekce do oka a holografické projekce, se kterými budeme jednou moci pracovat. Doufám, že technologie se vydá tímto směrem.

3 0
možnosti

Hm... tak to Vám bude stačit jen poloviční výkon počítače, když se necháte generovat jen půlku obrazu :-).

0 0
možnosti

Jinak jeste dodam, ze jako nejvetsi problem vidim momentalne tu nevolnost. Mam predobjednan DK2 tak budu moc posoudit jestli se to zlepsilo. Ono pokud clovek nehraje FPS tak se to da dost omezit - ale zatim kazdy se me na to pta, je videt ze z toho je nejvetsi strach. Plus, je to tak intenzivni zazitek, ze VR typu Oculus podle me zatim neni pro "casual" pouziti, kdyz chce clovek jen tak vypnout. Mozna devkit2 to zmeni. Ale musite mit na to naladu. Myslim ze to ma sanci na masove rozsireni, ale ne na neustale pouzivani, napr. jako mobil. To bych spis videl u augmented reality, treba ze si vyspawnuju 3 virtualni monitory pro praci :) Oculus bych prirovnal k navsteve kina, clovek to dela bezne a pravidelne, ale ne kazdy den.

2 0
možnosti

Ta nevolnost a bolení hlavy dost souvisí s virtuálním rozesupem očí a reálným rozestupem obrazů v brýlích. Doufám, že to bude seřiditelné (pokud nepůjde posunout optika, tak alespoň obraz).

Pak je tu samozřejmě nesoulad vizulního pohybu a jeho nedetekce ve středním uchu. Hm... hrál jste někdy Mirrors Edge?

0 0
možnosti

Pokusim se o komentar od nekoho, kdo VR vyzkousel :) Zkousel jsem VR na Invexu 96, ted vlastnim Oculus(devkit 1). Pamatuju si hype v 90. letech a z Invexu moji zvedavost a nasledne zklamani. Uz nevim co to bylo za helmu, mozna VFX. Kazdopadne po nasazeni clovek sledoval 2 LCD obrazovky se sekajicim se DOOMem (cca 10 fps), par cm od oci. Nic to ve me nezanechalo. Oculus je zazitek, ktery muj mozek zmatl tolik jako se to nepovedlo ani IMAXu. I v tom nizkem rozliseni je imerze takova, ze dokazete odhadovat velikosti predmetu/budov a prostredi cloveka skutecne obklopi ze vsech stran. To se zadne 3d nebo radoby 3d technologii co znam zatim nepodarilo. Rozdil mezi vlnou z 90. let a soucasnou VR vlnou je podle me v tom, ze zatimco v 90. letech sla vetsina hype "zeshora" (od spolecnosti a medii), ted jde vetsina puvodniho hype "zespoda" (pres nadsene reakce na YouTube, viz babicka s helmou tady v clanku). Ja sam jsem se o Oculusu dozvedel od kamarada, ne ze SCORE jako v 90. letech...

Pokud devkit 2 a konecny produkt splni co slibuji, tak po dostatecnem poctu videi a dostatku her/aplikaci nastane ten "bod zlomu". Dulezite je, ze vyvojari techto zarizeni jsou zaroven uzivateli a fanousky. Nedokazu si predstavit vyvojare nadseneho z VFX-1. Vsichni byli nadseni z toho konceptu VR, ale kdo to zkusil v 90. letech byl(po pravu) zklaman. Problem ale nebyl s konceptem, problem byl v hardware. Proto jsem optimisticky v tom smyslu, ze budou dal vznikat aplikace / hry / dema, protoze pokud uz vlastnite a vyvijite pro Oculus(jako ja:) jen tezko je to neco co date do supliku jako dalsi zbytecnost pro kterou nema smysl vyvijet. Clovek to dela prinejmensim pro svoji zvedavost a zkouseni novych prostredi apod.

A vyvojari je to, co kazda platforma potrebuje. Proto jsem optimisticky. Jde ted o to, kdy prijde neco co spusti takovou viralni reakci(nebo mozna to bude vice aplikaci najednou) co zpusobi masivni rozsirovani VR. Samozrejme nesmi se zastavit vyvoj hardware, coz ale necekam.

10 0
možnosti

Myslím, že virtuální realita v současné podobě má šanci uspět, ale spíše mimo oblast her. Dokážu si ji představit jako ideální způsob, jak bude architekt ukazovat klientovi nový projekt, nebo jak bude moci 1000 studentů medicíny najednou přihlížet stejné operaci. Tedy tam, kde není klíčové pohodlné a intuitivní ovládání pohybu a stačí se jenom rozhlížet. Nedivil bych se, kdyby vedle 3D kin jako IMAX vznikla kina s virtuální realitou, kde každý nafasuje Oculus Rift a během průletu vrakem titaniku se bude moci dívat na všechny strany.

Ve hrách předpovídám Oculusu stejný osud, jako má nyní Kinect, tedy že bude použitelný ve velmi omezené množině her. Kinect je skvělý v tanečních a cvičebních hrách, ale každý pokus napasovat ho na nějakou 3D akci skončil fiaskem. Stejně tak si myslím, že Oculus a jemu podobní budou mít šanci u her, kde postava hráče sedí a třímá v rukou jeden ovladač, který nepustí z ruky - tj. u automobilových a leteckých simulátorů.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

novinky 24. 3. 2024 19

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

novinky 23. 3. 2024 22

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

novinky 22. 3. 2024 10

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

novinky 26. 3. 2024 20

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

novinky 27. 3. 2024 33

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

novinky 28. 3. 2024 1

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

novinky 28. 3. 2024 6

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

novinky 27. 3. 2024 3

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

preview 27. 3. 2024 3

Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!