Oculus Rift

Oculus Rift

Tvůrci virtuální reality Oculus Rift: tohle je nová generace hraní

  • 10
Zařízení Oculus Rift podle ohlasů zprostředkovává zatím nejlepší podání virtuální reality ve hrách. Ředitel projektu Palmer Luckey tvrdí, že právě virtuální realita je směr, kterým se bude hraní ubírat.

"Myslíme si, že tohle je nová generace hraní," řekl Luckey serveru VG247. Poukazuje, že virtuální realita je cíl od samého počátku 3D her, tedy nabídnout hráči pocit, že se stal součástí herního světa. "Lidé chtějí virtuální realitu."

Luckey vzápětí dodává, že existuje několik cest, kterými se může herní odvětví vydat. Zmiňuje mobilní či sociální hraní. "Lidé ale neříkají 'wow, celý svůj život jsem chtěl hrát mobilní sociální hru s mikrotransakcemi'. Říkají 'chci hrát hru ve virtuální realitě'."

Virtuální realita díky komunitnímu financování

Projekt virtuální reality Oculus Rift vzniká díky komunitnímu financování prostřednictvím serveru Kickstarter. Autoři potřebovali 250 tisíc dolarů, tedy zhruba 5 milionů korun. Za měsíc od zahájení financování 1. srpna 2012 vybrali téměř desetinásobek.

Virtuální set se dostal do povědomí i díky prohlášení známých vývojářů. "Co jsem zatím viděl, upřímně si myslím, že tohle demo virtuální reality je zatím nejlepší, jaké svět kdy viděl," řekl vývojář John Carmack z id Software. Upravená verze střílečky Doom 3 bude jedna z prvních podporovaných her.

Podporu nabídne i populární akce Team Fortress 2 od společnosti Valve. Ti, kteří si spojení Team Fortress 2 a virtuální helmy vyzkoušeli, říkají, že je potřeba si chvíli zvykat, zejména na tempo hry.

Oficiální datum vydání ani cena nejsou prozatím známy. Na stránkách projektu Oculus Rift si lze předobjednat vývojářskou verzi, která stojí 300 dolarů (zhruba 6 tisíc korun) a k zájemcům dorazí během května.

Předběhla dobu, nebo je to slepá ulička?

Sen o virtuální realitě se rozšířil v první polovině devadesátých let, kdy dokonce vyšla helma VFX1. Měla nabídnout prostředí, které hráče pohltí. Vystřízlivění přišlo záhy: uživatelé si stěžovali na bolest hlavy a nízké rozlišení displejů (320 × 200). Překážkou byla i vysoká cena.

Pokud vás zajímá více, podívejte se na pět revolučních nápadů, které slibovaly změnit svět videoher. Namísto toho byly navždy zapomenuty. Oculus Rift je tak v podstatě reparát po necelých dvaceti letech. Jak moc technologie pokročila a jestli nejde o slepou vývojovou větev, zjistíme zřejmě už letos.