Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Virtuální svět hry Second Life je podle FBI semeništěm zločinu

aktualizováno 
Americký Federální úřad pro vyšetřování považuje on-line hru Second Life za bezpečnostní hrozbu. Hra slouží ilegálním gangům k náboru nováčků a ke koordinaci kriminálních akcí, uvádí zpráva agentury.

Second Life

Aktuální vydání zprávy "Národní zhodnocení nebezpečnosti gangů" (National Gang Threat Assessment) zmiňuje on-line hru Second Life jako prostředí vhodné pro kriminalitu. Realizují ji gangy, jejichž aktivity zahrnují jak propagaci drog ve hře, tak domlouvání jejich transportu.

"Uživatelé komunikují přes textový chat v reálném čase. Second Life prokazuje víceúčelové anonymní prostředí a umožňuje bezpečnou komunikaci. Díky tomu členové gangu mohou potenciálně užívat Second Life k rekrutování, propagandě a dalším kriminálním aktivitám včetně pašování drog a tréninku pro zločiny v reálném životě," tvrdí zpráva FBI.

Second Life se objevil ve vyšetřování FBI už v minulosti, když v roce 2009 zkoumala virtuální hazard v jeho herních kasinech. Mimo to sama FBI využívala prostředí hry jak ke kontaktu s lidmi ohlašujícími zločiny, tak i k "vylepování" plakátů deseti nejhledanějších zločinců v USA.

Second Life

Virtuální svět od firmy Linden Lab byl spuštěn v roce 2003. Uživatel se v plně trojrozměrném prostředí pohybuje jako avatar (hráčovo virtuální já). Ještě v roce 2008 Second Life registroval víc než 12 milionů obyvatel. Kromě propagování rozličných institucí či internetových obchodů je Second Life využívaný i jako místo pro vyhledávání sexu.

Second Life

Second Life

Realita divnější než fikce

Gold-farming

Gold farming

Není to poprvé, co videohry posloužily organizovanému zločinu, ukázal další případ z letošního května. Figurují v něm vězni, nucení hrát videohry.

Ředitel čínské věznice nutil své chovance hrát on-line videohry typu World of Warcraft, tvrdí bývalý vězeň Liu Dali. Systém fungoval na tzv. "gold farmingu", při němž hráči hrají videohru a získávají virtuální předměty, které následně s jinými hráči směňují za reálné peníze.




Nejčtenější

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...

Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...



Projekt boje proti šikaně v počítačových hrách skončil trapasem

The Bully Hunters

Projekt Bully Hunters měl pomáhat v boji proti obtěžujícímu chování a chránit oběti kyberšikany. Dopadl však velikou...

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Před 30 lety bych po ní toužil já, nyní baví moje dítě. Test stavebnice Labo

Nintendo Labo

Jaká je kreativní stavebnice Labo? Výborná. Recenzi jsem ovšem tentokrát pojal trochu jinak a na základě svých poznámek...

Realismus versus zábava, k čemu se kloníte spíše?

Kingdom Come: Deliverance

Je pro vás realistický zážitek, jak ho dokážou hry zprostředkovat, důležitý, nebo se kloníte spíše k zábavě? Na vaše...

Daň za úspěch firmy Telltale, která pojala hry jako interaktivní filmy

Telltale Games

Firma Telltale Games byla svého času považována za zachránce adventurního žánru. Navzdory ohromnému komerčnímu úspěchu...

MetLife Europe Limited, pobočka pro Českou republiku
Sales Management Program

MetLife Europe Limited, pobočka pro Českou republiku
Praha



Najdete na iDNES.cz