Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Věznice pro zlotřilé hráče: Prostory, kam většina lidí nikdy nezavítá

aktualizováno 
Kromě tradičních útěků z vězení v řadě titulů existují i prostory, kam se za trest zamykají neposlušní hráči. Mnohdy jsou to virtuální prostory, ze kterých není úniku. Jediným řešením tak bývá trest si odpykat, nebo založit novou postavu. Seznamte se, jak takové žaláře vypadají.

Ilustrační fotografie Lary Croft ve vězení | foto: Crystal Dynamics

EverQuest 2

Autoři hry EverQuest 2 nabídli kreativní řešení, jak trestat nekorektní hráče. Místo zablokování postavy celý účet přemístí na server zvaný Drunder. Tam je svět určený jen pro hříšníky a pravidla v něm mohou porušovat dle libosti.

K životu na serveru vás mohou odsoudit správci hry a jakmile na Drunderu skončíte, není cesty zpět.

Trest je určený pouze pro ty nejneposlušnější hráče a ve standardním výběru serverů Drunder vůbec neobjevíte. Doživotní pobyt na Drunderu hrozí například lidem, kteří zneužíváním herních chyb naruší ekonomiku. Případně jedincům, kteří používají automatizované programy k získávání úrovní a předmětů.

Zdá se však, že koncept v praxi příliš nefunguje. Novinář Leif Johnson z magazínu Vice totiž na serveru strávil zhruba týden a během tohoto období nepotkal jediného dalšího hráče.

Při pobytu na Drunderu je totiž stále třeba za hru platit měsíční poplatky a založení nového účtu s hrdinou na vysoké úrovni vyjde zhruba na 850 korun. Většina lidí tak pravděpodobně utíká zpět na legitimní servery.

V případě zájmu však existuje i možnost, jak se na Drunder dostat bez prohřešků. Prostřednictvím herní petice lze zažádat o přesunutí postavy na server. I při takovém postupu však platí pravidlo, že se váš účet do světa pro slušné hráče již nikdy nevrátí.

EverQuest 2

EverQuest 2

World of Warcraft

V titulu World of Warcraft existoval strohý prostor, kam správci teleportovali hře neprospěšné jedince. Nacházel se pod skrytým ostrovem GM Island a skončit v něm bylo možné před aktualizací 1.3 vydané v březnu 2005.

Pro správce totiž do té doby nebyl k dispozici chatovací klient, a s hříšníky proto diskutovali přímo ve hře.

Sloužila k tomu primitivní bílá krychle s modrou mřížkou, ve které bylo možné spatřit jen jednu židli. Prostor ozařovalo výrazné světlo, díky kterému atmosféra připomínala výslech. Správci tam diskutovali s nekorektními hráči a situace mohla vyústit v zablokování přístupu ke hře.

Místnost lze objevit na neoficiálních serverech, kde se díky různým nástrojům můžete dopravit do jinak nedostupných částí světa.

Bílá místnost ve World of Warcraft

Bílá místnost ve World of Warcraft

Ultima Underworld 2

Klasická hra na hrdiny Ultima Underworld 2 z roku 1993 zahrnuje příběhovou sekci, ve které věž Fyrna slouží jako věznice. Je z ní třeba osvobodit vůdce odboje Bishopa. Kromě toho však v titulu existuje i žalář, kde skončíte za trest a není z něj úniku.

Pokud v zámku Britannia zabijete některé z nehráčských postav, ocitnete se ve virtuálním vězení.

„Řekl bych, že bude nejlepší, když tu sečkáte po dobu nadcházející krize. Britannia se zatím o svou obranu bude muset postarat sama,“ oznámí vám Lord British. Jenže krize nikdy nepomine a hra za danou postavu tak končí.

Ultima Underworld 2

Ultima Underworld 2

Guild Wars 2

Řada hráčů Guild Wars 2 žije v mylném domnění, že objevili doposud neprobádanou oblast. Existence oficiálně nepřístupné lokace pod městem Rata Sum a s ní související věznicí je však dobře zdokumentovaná.

Plující krychle Rata Sum je hlavním sídlem rasy Asura. Z některých částí města však lze seskočit a sklouznout se až pod jeho základy. Pád sice nepřežijete, ale za pomoci speciálního předmětu se lze oživit a prostředí prozkoumat.

Je to část světa, která hráčům neměla být přístupná. Autoři hry však její obhlídku nijak zásadně netrestají. Skončíte ve vězení, které lze jednoduše opustit. A pokud v prostoru nějaký čas posečkáte, hra vás odmění trofejí nazvanou Intrusion Incarceration.

Věznice v Guild Wars 2

Věznice v Guild Wars 2

Second Life

O existenci mysteriózní lokace známé jako Cornfield si hráči projektu Second Life roky jen šeptali. Nakonec se však na internetu objevily důkazy, že lokace existuje a končí v ní postavy porušující pravidla hry.

Prostředí se inspiruje klasickým seriálem Twilight Zone z 60. let. V epizodě nazvané It’s a Good Life bylo možné spatřit šestiletého chlapce Antonyho s božskými schopnostmi.

Anthony byl monstrum, které svou vesnici dokázalo odčarovat od zbytku světa a nechalo z ní zmizet automobily. A když Anthonyho někdo rozlítil, častou odplatou bylo přemístění „hříšníka“ na temné kukuřičné pole, ze kterého nebylo cesty zpět.

Obdobné to ostatně je i v Second Life, kde hráči na Cornfieldu končili za trest. Je tam jen úmorně pomalý traktor, nekonečné řady kukuřice a černobílá televize, která vysílá film Boy in Court z roku 1940.

Situace se však změnila před dvěma lety, když do hry přibyl nový prvek nazvaný Experience Keys. S tím se prostředí Cornfieldu změnilo na střílečku a dostupné bylo všem hráčům.

Autor:




Nejčtenější

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Další z rubriky

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Netrpělivě očekávanou rubačku ze světa Pána prstenů jsme bohužel nedostali k...
Jatka ve Středozemi. Prvních pár hodin Shadow of War obrazem

Jednu z nejočekávanějších her podzimu hrajeme již třetí den a ještě stále nejsme na konci. Přečtěte si zatím naše dosavadní dojmy.  celý článek

Phantasmagoria (PC)
Hrajete někdy retro? Co jste si pustili naposledy?

Vracíte se ještě ke starým hrám, nebo se naplno věnujete hraní současné produkce?  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.