Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vokr.com - skvělý herní portál

  1:35aktualizováno  1:34
Zpovídali jsme šéfredaktora herního porátálu Vokr.com. Pokud hledáte zajímavé informace o zajímavých hrách, čtěte náš rozhovor, kde se dozvíte víc!

Ptá se: Luboš Kovařík (kovalu)
Odpovídá: Vojta Kroužek (Vokr)


Nazdar Vojto. Tebe jsem si vybral díky tvým stránkám, ke kterým se během rozhovoru určitě dostaneme. Teď se nám ale raději trošku představ.
Vojto raději ne, to by nikdo nevěděl, kdo jsem. Jsem Vokr, neboli Vojta Kroužek. Je mi 18 let a bydlím v městě zvaném Třinec. Jsem webmaster stránek o nejnovějších hrách, Vokr.com - Czech game page. Stránky jsou mým koníčkem. Dále k mým zálibám patří počítačová grafika (převážně 2D), ale také tvorba map v editorech. Rád píši články a učím se v této oblasti novým zkušenostem. Ze zálib, jiného než počítačového charakteru, bych jmenoval jízdu na kole, střelba ze zbraní, basketball, golf, turistika, auta, hudba a pro relax jízda na skateboardu.

Pane jo, tak takhle se nám tu zatím nikdo nepředstavil. :o) Zatím vyrazíme k tvým posledně jmenovaným zálibám, tedy k těm bezpočítačovým. Uvedl jsi střelbu ze zbraní. Můžeš naše čtenáře k tomuto lépe přiblížit?
Hodně mých známých má nějaké zbraně, takže jsem měl už v ruce docela dost zbraní a z většiny jsem také sřílel. Samozřejmě na střelnici! Mezi mé nejcennější zbraně, z kterých jsem měl možost střílet, byly: Odstřelovačka Remington 700 Police ráže 308W, Optický zaměřovač Meopta, dále pak třeba ruská puška z druhé světové války Tokarev Svt40, nebo česká zbraň, kterou někteří budou znát z vojny - samopal Čezeta vzor 58.

Dále jsi také jmenoval jízdu na skateboardu. Jak dlouho už na skejtu jezdíš a umíš už i triky?
Tak já jsem vždycky obdivoval borce, co mají prkno, jako k nohám přilepené. Chtěl jsem jezdit už kdysi, ale nebyl čas a příležitost. Ale jednou, asi před rokem, jsem to zkusil a zalíbilo se mi to. Od prvního šlapnutí na skate jsem na něj stoupl asi po půlroční pauze a začal jezdit intenzivněji. Neberu to jako nějakou machrovinu, ale prostě zajezdit si, jenom tak pro relax s přáteli. Prozatím se učím, umím jen ollie a shove-it. Hlavní je, že mě to baví a chci jezdit. Pro relax a i do budoucna. Právě se chystám ke koupi nové desky. Je to prostě dobré na odreagování v dnešním napjatém světě.

Teď k těm zajímavějším zálibám. Jmenoval jsi 2D grafiku - jak dlouho už si s tímto hraješ? Tvoje stránky také vypadají bezvadně a je vidět, že máš za sebou už mnoho zkušeností.
Tak začal jsem něco tvořit díky mému kamarádovi, který se tím živí. Zapůjčil mi starší verzi Photoshopu 7 CE, na které pracuji dodnes. Začal jsem dělat na svých stránkách už asi před dvěma roky, ale pořád to bylo jenom tak, něco si vyzkoušet. Nakonec jsem dostal obrazovou představu, jak by to mělo vypadat a začal jsem se hlouběji zabývat právě grafikou. Skončilo to tím, že se zajímám o různé grafické návrhy, co se týče reklam, plakátů, webgrafiku, ale také třeba obaly nápojů :-) Vždycky se dívám, jak by se daná věc dala vytvořit a jak asi autor při tvorbě postupoval. Dále jsem také udělal pár jiných stránek a většinu sekcí na mém webu. Za ty necelé dva roky mi to přineslo dost zkušeností a myslím si, že už něco umím. Ale hlavní je opět to, že mě to baví a mám radost, když se mi něco povede a někdo mi to pochválí. Takže ti děkuji za pochvalu, ale za nějnovější verzi webu 1.06 se zasloužil můj zástupce S@k@lÍk, který je velmi dobrý a jsem rád, že s ním mohu pracovat. Jsem rád celé redakci, protože to je dobrá parta a našel jsem mezi nimi hodně přátel. Což se velmi cení! A myslím si, že jsem také přimněl některé z redaktorů k zlepšování se a také je něco naučil.

Teď už ale k dnešnímu hlavnímu tématu, kterým jsou fantastické webové stránky vokr.com! Pokud toto dílo lze vůbec nazvat stránkami. Jedná se spíše o GameProject, nebo ještě lépe herní portál. I když je celý projekt nekomerční, najde se zde spoustu zajímavých článků. Kdy tě napadlo vytvořit něco podobného?
24.1.2003 - To bylo datum, které jsem zapsal jako nápad a první započnuté práce. Ale nemělo to být něco velkého, chtěl jsem mít prostě svoje stráky a něco dokázat. Já jsem tvořivý typ, mám trpělivot, ale když něco nejde, tak jdu raději dělat něco jiného. Od toho se odvíjela také tvorba stránek, která trvala skoro rok, ale tomu také napomohlo to, že jsem měl jen modem a neměl jsem vlastní obsah na stránky. Nejsem ten typ, co kopíruje věci, to nikdy! Chtěl jsem vytvořit něco originálního. Prvním obsahem měly být mapy do hry Quake 3 Arena, kterou hraju dodnes a můžete mě potkat na GameZone. A pak také mapy do Heroes of Might and Magic 4. Mapy bohužel nebyly vydány a to kvůli poruše na disku. Zálohu jsem bohužel neměl ... Tak co mi zbývalo dále? Rozhodl jsem se mít stránky tedy o hrách a dávat do ní vlastní výtvory. První sekce byly jen hry, co bavily mě a začínal jsem sám. Stálo to hodně času a předělávek. Ale nyní máme návštěvy kolem 1000 lidí za den, což považuji za úspěch, 10 redaktorů, denní aktualizaci a 12 herních sekcí, které se věnují čistě každá jedné hře.

Tak to je zajímavý kus historie. :) Pověž našim čtenářům něco o jednotlivých sekcích a redaktorech, kteří doprovází celý herní portál Vokr.com.
Tyto sekce se ke mně přidaly postupem času. Všechno se vyvíjelo postupně a já poznával nové lidi. Z redakce se vytvořila dobrá parta, která opravdu pracuje a já si toho moc vážím. Ale také většina má podobný názor, jak zní má představa - vytvořit něco odlišného. Budu jmenovat následující, již hotové sekce: Quake 3 Arena, Hidden & Dangerous 2, Heroes of Might and Magic 4, Mafia 1 a 2, Call of Duty 1 a 2, Counter - Strike, GTA: San Andreas, NFS: Most Wanted, S.T.A.L.K.E.R., Prince of Persia 2 WW a 3, Juiced, Age of Empires 3 a další v přípravě. V redakci je, jak jsem již říkal, 10 redaktorů a k tomu asi 3 externisté. Mým zástupcem je S@k@lÍk a dalšími redaktory jsou Ronny, Hricer, Steve, Syfon, Paul, Glude, Axel, Stacho, Cra89zy.cz

A jak vidíš budoucnost tohoto projektu?
Budoucí vzhled webu je v mé hlavě a mé fantazii, ale máme v přípravě mnoho překvapení a chceme naše služby stále zlepšovat. K tomu potřebujeme tři věci. Schopné redaktory, jako máme teď, ale ve větším počtu. Stejně fajn návštevníky, ale také finanční částky na zlepšování služeb. Já jsem objetoval dost peněz ze své kapsy. Měl jsem dlouhou dobu modem, nyní mám ADSL 512/128. Pokud vás zajímá, jak se bude náš web vyvíjet, tak stačí sledovat dění... Ale myslím si, že naše heslo mluví za vše - jací jsme a kdo jsme.

Hopem jsme se dostali k poslední otázce, kterou má každý můj zpovídač jinou. Pro tebe jsem si připravil souboj našich internetových prohlížečů .. Internet Explorer x Mozilla Firefox. Který z těchto prohlížečů používáš častěji? Předpokládám, že jako webmaster upravuješ stránky pro oba tyto prohlížeče, nicméně který se ti zamlouvá více?
Já používám Internet Exproler (ten updatovaný na MYIE 2), už jsem na něj zvyklý. Ale pro optimalizaci používáme také Mozillu a Firefox, přesně jak jsi psal.

Ještě na závěr vzkaž něco našim věrným čtenářům, aby se rozhodli navštěvovat pravidelně herní portál Vokr.com.
Jasně! Jak jsem říkal, naše heslo mluví za vše: We are differrent, we are Fair, we are Vokr.com. Jsme tu pro všechny lidi na internetu, podporujeme i malé projekty a nelibujeme si v případech "já to měl první". Internet je tu proto, aby infomoval o co největším množství informací. Proto pokud něco chcete, potřebujete, obraťte se na nás.

Díky za super rozhovor! ;c)
Já taky díky, nejen za sebe, ale také za celou redakci. Čus Vokr :-)

Autor:


Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...

Původní začátek Mafie 3 byl prý tak drsný, že ho autoři nemohli vydat

Mafia III (PS4)

Mafia 3 prý měla na samém začátku obsahovat velice kontroverzní scénu, ale autoři ji nakonec nepoužili. Nejen, že ji ze...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...



Najdete na iDNES.cz