Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Voyage: Inspired by Jules Verne

  12:02aktualizováno  21. října 12:01
Chcete vědět, jak si Jules Verne představoval vesmír? A jak jeho dílo pojali lidé z týmu Kheops Studio? Pak neváhejte a přečtěte si recenzi na tuto adventuru.
70

Voyage: Inspirated by Jules Verne

Platforma: PC
Výrobce: Kheops Studio

Herní karta

Voyage: Inspired by Jules Verne Jak jsem slíbila v nedávné recenzi ECHO: Secret of Lost Cavern (63%), podíváme se dnes na další titul společnosti Kheops Studio s názvem Voyage: Inspirated by Jules Verne. Po Echu se společnost opět uchýlila k předělávce literární klasiky Julese Verna, jako tomu bylo u hry Tajuplný ostrov (Return to Mysterious Island), která od nás získala 65%. A jaká že kniha byla tentokrát inspirací? Jedná se o knihu Ze Země na Měsíc. Původně se měla hra jmenovat Journey to the centre of the Moon, nakonec však získala název kratší - Voyage. Ovšem hra se knižní předlohy až tak striktně nedrží, v čem se ale liší, si povíme později. Pojďme se tedy podívat, jak si hra vedla oproti předchozím dílům stejné společnosti, zda se zachovaly stejné principy a jak hra skutečně vypadá.

Jejich cílem je prozkoumat odvrácenou stranu Měsíce, která nebyla nikdy spatřena.

Voyage: Inspired by Jules Verne Nástin příběhu
Hra začíná stejně jako její knižní předloha. Vesmírný modul je obrovským dělem vystřelen na svou cestu na Měsíc. Posádku tvoří tři členové, Barbicane, předseda baltimorského klubu, který hodlá Měsíc připojit k 36 státům Unie, jeho nepřítel kapitán Nicholl, který chce dokázat, že projekt balistických nadšenců je nereálný a dobrodruh z Francie Michel Ardan. Jejich cílem je prozkoumat odvrácenou stranu Měsíce, která nebyla nikdy viděna. Právě Ardan, který se po startu jako první probere z bezvědomí (a zde je první rozpor s knižní předlohou, kde modul obletí Měsíc a spadne do Tichého oceánu) zjistí, že jeho společníci jsou oba mrtví. Po pár hektických situacích, kdy je třeba obnovit přívod kyslíku, a vymyslet přistání na Měsíci, se na něj konečně dostanete. A jeho zkoumání může začít.


Ovládání
Společnost Kheops Studio se vrátila ke starému ovládání, jako tomu bylo u Tajuplného ostrova, Voyage: Inspired by Jules Verne zejména co se inventáře týče. To, co jsem vyčítala ECHu, je tak zažehnáno, a nečeká vás zběsilé prohrabávání jedné řádky plné předmětů. Další věcí, která se vrátila, je systém bodování. K čemu ale slouží si povíme až později. Málem bych zapomněla na poslední důležitou věc, a tou je možnost kombinování věcí v inventáři. Opět, stejně jako u Tajuplného ostrova, se vám dole na liště objeví rovnice, kam můžete přidávat předměty. Pokud je shromáždíte všechny, vznikne požadovaný předmět. Naštěstí sem můžete dát předmět, který sem patří, takže se vyhnete situacím, kdy desítky předmětů budete zkoušet metodou pokus omyl. Přibyl i deníček kombinací, kde se můžete podívat co a jak jste s čím zkombinovali a jaký předmět z toho vznikl, což je ve hře opravdu užitečná věcička. Abych nezapomněla, máte zde i klasický deník, kam se zaznamenává vše, co si prožijete, nebo si sem například Michel opisuje různé věci, proto velmi doporučuji si jej v průběhu hry číst.

Jak to u her od firmy Kheops Studio bývá, ani v této hře nebude o různé hádanky nouze.

Voyage: Inspired by Jules Verne Měsíc není pustý, ale neskutečně barevný!
Nyní se ale pojďme podívat, co na vás čeká. Po přistání na Měsíci vás čeká jeho zkoumání s jediným cílem, a to vrátit se zpět na Zem a vyprávět o tom, co jste prožili. Zapomeňte pro chvíli na otázky typu jak to, že zde můžu dýchat, když zde není kyslík, a vžijte se do role Michela a naivních představ o vesmíru. Po prvních krocích potkáte masožravé kytky, které jsou téměř všude kolem vás, a jak záhy zjistíte, mluví specifickým jazykem. Při svém pátrání narazíte později i na obyvatele Měsíce. Jedná se o inteligentní bytosti, nazývané Seleniťané. I oni mají svůj jazyk, písmo a kulturu. Proto, abyste se dostali zpět na Zem, budete potřebovat jejich pomoc. A zde přichází na řadu výše zmiňovaný bodový systém, který se vám zvedá za to, jak moc rozumíte řeči Seleniťanů, jak rozeznáváte jejich písmo či jestli dokážete poznat, co vám říkají. Asi nemusím zmiňovat, že čím větší skóre máte, tím větší je respekt obyvatel Měsíce.

Jules Verne

Voyage: Inspired by Jules Verne Jules Verne (8. února 1828 – 24. března 1905) byl francouzský spisovatel žánru sci-fi. Jeho knihy jsou dodnes oblíbeny hlavně mezi mládeží. Roku 1839 se nechal najmout jako plavčík na loď do Indie, jeho rodiče to však zjistili a cestě zabránili. J. Verne vystudoval práva a poté se živil jako obchodník s akciemi. V roce 1862 se seznámil s nakladatelem J. Hetzelem, který vydal jeho dílo Pět neděl v balóně, to mělo obrovský úspěch, proto nabídl J. Vernovi exkluzivní smlouvu na 20 let, v níž se Verne zavázal napsat dvě knihy ročně. Tato smlouva ho finančně zajistila a umožnila mu živit se pouze psaním. Oženil se s Honorií Morelovou, se kterou měl syna Michela, který po jeho smrti dopsal jeho rozepsaná díla. Mezi jeho nejznámější díla patří: Cesta do středu Země, Ze Země na Měsíc, Dvacet tisíc mil pod mořem, Tajuplný ostrov, Dva roky prázdnin, Cesta kolem světa za 80 dní a mnoho dalších, jejíchž výčet by zabral další stránku.

Hádanky, hádanky a zase hádanky
Jak to u her od firmy Kheops Studio bývá, ani v této hře nebude o různé hádanky nouze. Voyage: Inspired by Jules Verne Ze začátku hry se setkáte i vcelku s netradičními, časově omezenými úkoly. Naštěstí neumřete, jen se objevíte tam, kde jste byli předtím. Troufám si ale říci, že pro nováčky v oblasti adventur to může být docela silný oříšek. Jak asi už tušíte, většina hádanek bude o způsobu a schopnosti přizpůsobit se tamnímu jazyku. Ze začátku vám všechny ty znaky budou připomínat "rozsypaný čaj", ale postupem času budete odhalovat symboly a jejich význam. Budete muset odkrýt systém počítání, poznat dle zvuku o jaký symbol se jedná a mnoho a mnoho dalšího, což vám raději neprozradím, ať se máte na co těšit. Ušetřeni nebudete ani řešení hádanek ve ztížených podmínkách - například stavu bez tíže, nebo točení hlavy, kdy se vám kurzor bude pohybovat po obrazovce bez vašeho přičinění. Vcelku zajímavým prvkem je pohyb po Měsíci, kdy budete mít na obrazovce ukazatel, do kterého se musíte trefit, jinak cíl přeskočíte či naopak nedoskočíte. Ale stejně jako jsem to zmínila u časových úkolů, ani tady se nemusíte obávat smrti, hra vás vrátí na místo před skokem. Je to takové zajímavé zpestření, ale hlavně velké urychlení pohybu po lokacích.


Voyage: Inspired by Jules Verne Grafické, technické a zvukové zpracování
Ze začátku hry jsem byla z grafického i technického zpracování nadšená. Obrázkový deník se plnil událostmi, krásný vnitřek lodi, posléze nádherně barevné prostředí na Měsíci propracované do posledního puntíku. Bohužel postupem času, jako by autoři neměli čas hru dodělat, a tak spáchali narychlo konec. Nevím jestli je to jen mé zdání, ale o obrázkovém deníku si již můžete nechat zdát, po vkročení do paláce na vás čekají šedé stěny jeskyní. Zkrátka vnitřek paláce a okolní svět na Měsíci působí, jako by jej dělali odlišní lidé. Naštěstí to nepostihlo hádanky, které většinou mohu hodnotit jako logické, i když ne vždy jednoduché. Ke zvukovému doprovodu nemám sebemenší výtku, rostlinstvo vydává úžasné skřeky, Seleniťané mumlají svým hudebním jazykem, u vody je slyšet kapky a přehlédnout se nedá ani dabing, který se vskutku vyvedl na výbornou.

Klady a zápory

Plus Nádherně zpracovaná první půlka hry
Plus Hádanky
Plus Deník

Mínus Technické zpracování druhé půlky hry
Mínus Časově omezené úkoly

Verdikt
Co říci závěrem? Kdyby hra pokračovala v tempu, které nastolila na začátku, závěrečné hodnocení by bylo o mnoho vyšší. Je velká škoda, že autoři nevyužili potenciálu, který měli ve svých rukách, a druhá půlka hry je zcela odlišná od té první. Ovšem pro milovníky adventur nelze jinak, než tuto hru doporučit, i když k jejímu zpracování mám jisté výhrady. Tím, že jsem hrála od společnosti Kheops dvě hry za sebou (ECHO: Secrets of the Lost Cavern) a mám možnost srovnání, tak graficky na tom byla hra ECHO: Secrets of the Lost Cavern výrazně lépe, ale Voyage mi stylem hádanek a příběhu sedl daleko více.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

70 %

Čtenáři

83 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 57 čtenářů

Nejčtenější

KVÍZ: Poznáte nejslavnější herní padouchy?

Call of Duty: WW2 - Zombie Mode

Většina kladných herních hrdinů si je podobná jako vejce vejci. Zato u záporáků se mohou vývojáři daleko více vyřádit,...

Umělá inteligence od Elona Muska už teď poráží profesionály ve hře Dota 2

Organizace OpenAI slaví s vývojem umělé inteligence spoustu úspěchů.

Vývojáři projektu OpenAI, u jehož zrodu stál vizionář Elon Musk, představili umělou inteligenci, která je schopná...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

Další z rubriky

RECENZE: Nové karty změnily zažité pořádky v Hearthstonu, Witchwood se povedl

Hearthstone: The Witchwood

V první části recenze jsme se podívali na nové karty, mechanismy a balíčky. Ve druhé pak rozebíráme režim Monster Hunt...

RECENZE: Čím více zabíjíte, tím jste silnější. Vampyr není pro každého

Vampyr

Zvláštní kombinace detektivní adventury a akčního RPG se povedla jen napůl. Pokud byste ke skvělému příběhu chtěli i...

Z velkých království trosky. Recenze Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War Saga: Thrones of Britannia

Total War se tentokrát podívá na Britské souostroví roku 878 našeho letopočtu na konflikt mezi Vikingy a ostrovany....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz