Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vydavatelé Call of Duty a Battlefieldu se do sebe ostře opřeli

aktualizováno 
Slovní půtky jsou pro soutěž dvou nejočekávanějších her podzimu typické. Nedávno ale výměna názorů mezi velkými šéfy vydavatelských společností eskalovala až k urážkám.

Battlefield 3

Jsme stále dva až tři měsíce do vydání dvou konkurenčních válečných trháků, Battlefieldu 3 a Call of Duty: Modern Warfare 3, ale válečné dusno je cítit už nyní. Šéfové vydavatelských domů Activision (vydavatel Call of Duty) a Electronic Arts (vydavatel Battlefieldu) si v posledních měsících vyměňovali názory o tom, proč ten druhý neuspěje. Během herního festivalu Gamescom v německém Kolíně ale došlo i na vytahování staré špíny a rány do slabin.

Call of Duty "shnije zevnitř"

John Riccitiello

John Riccitiello

Najít zdroj rozepře by bylo obtížné, může jím ale být červnové vyjádření ředitele Activisionu Bobbyho Koticka: " Battlefield 3 jsem prozatím neviděl fungovat na konzolích, které jsou pro herní průmysl stěžejní".  Na ty sice hra rovněž směřuje, už na nich ale nebude oplývat stejně dechberoucí grafikou jako na PC.

Electonic Arts (EA) během výstavy E3 opětovalo palbu ústy ředitele Johna Riccitiella, jež v rozhovoru pro Industrygamers.com prohlásil, že chce vidět Call of Duty "shnít zevnitř". Podle jeho názoru se totiž konkurenční CoD stal příliš masovým zbožím a jsou to právě zapálení hardcore hráči, kteří rozeznají kvality Battlefieldu 3. A bez nich postupně Call of Duty upadne.

"Řada lidí koupila Modern Warfare spíše jako doplněk do svého obýváku a hrála ho sotva dva měsíce. To je masové publikum, a u toho Activision zvítězí. Jenže pokud skuteční hráči koupí naší hru a ti masoví jejich, u koho to bude žít více? (…) O co se snažíme je nechat konkurenci vyhnít zevnitř," tvrdí Riccitiello.

Osočování "špatné pro průmysl"

Na přátelskou herní scénu nečekaně ostrá narážka zůstávala dva měsíce bez odezvy, než se k ní smířlivě vyjádřil Eric Hirshberg, ředitel distribuce Activisionu: "Podobný útok na konkurenta je jednoduše špatný pro celý průmysl. Samozřejmě, konkurence je dobrá. Udržuje v nás ostražitost a ve finále dělá hry lepšími. Je zdravá. Ale je jedna věc chtít uspět, a je jiná věc aktivně a veřejně chtít, aby konkurenti selhali."

Hirshberg řekl, že se odpovědi dlouho vyhýbal, protože jeho prací je pomoci nadějným vývojářům dělat dobré hry, nikoliv urážet ostatní vývojáře. "Dovedete si představit, že by šéf filmového studia Dreamworks na tiskové konferenci svého nového filmu řekl, že chce, aby konkurenční Toy Story shnila zevnitř? To je těžké si představit."

Call of Duty: Modern Warfare 3

Call of Duty: Modern Warfare 3

Battlefield 3

Battlefield 3

"Battlefield 3 získá 70% trhu"

Jeff Brown

Jeff Brown

EA ale tento pokus o uklidnění situace ignorovalo a vzápětí zareagoval další boss EA, Jeff Brown: "Vítej ve velké lize, Ericu. Vím, že jsi tu nový, ale někdo by ti měl říct, o čem konkurenční prostředí je."

Osobní rozměr ale nebyl jediným kousavým komentářem, který Brown vypustil: "Máš pořádný důvod být nervózní. Activision držel loni 90 % trhu se střílečkami. Tento rok vám Battlefield 3 sníží podíl o 60 až 70 %. Tímhle tempem budete na dně během dvou tří let. Pokud mi nevěříš, jdi do obchodu a zkus si koupit kopii Guitar Hero nebo Tonyho Hawka," narážel Brown v závěru na dva kdysi stěžejní tituly Activisionu, které byly během posledního roku zrušeny.

Bobby Kotick

Bobby Kotick

Co si ze slovní přestřelky vzít? Activision je dnes na pranýři. Přístupem vytěžení Call of Duty donekonečna, stejně jako rétorikou řiditele Bobbyho Koticka, si mezi hráči vysloužil špatné jméno. Naproti tomu firma EA je označována za mnohem progresivnější a leckdo přeje Battlefieldu 3 úspěch jenom proto, aby to uškodilo značce Call of Duty.

Sotva před pár lety byla ale situace přesně opačná a právě značka EA představovala ono "velké zlo", ničící herní studia i herní scénu samotnou.

Současné ostré řeči více než cokoliv jiného ukazují, že bychom si o záměrech velkých vydavatelů neměli dělat iluze. Ať už je totiž v sedle kdokoliv, bude se svou pozici snažit využít v prvé řadě sám pro sebe a na úkor ostatních.

Autor:




Nejčtenější

The Orange Box
Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné krabici, byl sice na první pohled šílený,...  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Call of Duty: WWII
Američan na webu prodával kradené kopie Call of Duty: WW2

V americké Indianě byl zatčen muž za přeprodávání fyzických kopií dosud nevydané hry Call of Duty: WWII.  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Vývojáři prozradili některé triky, které používají k oblbnutí hráčů

Abyste se u her co nejvíce bavili, používají vývojáři spoustu triků, kterými nenápadně mění pravidla. Ve čtení pokračujte jen na vlastní nebezpečí, některé...  celý článek

Tracer z Overwatche
Blíží se sportovní revoluce? Vše, co víme o chystané lize v Overwatch

Již letos v prosinci začne zřejmě největší událost v historii progamingu. Blizzard spustí úvodní sezonu ligy ve hře Overwatch, která by časem mohla konkurovat...  celý článek

Grand Theft Auto 5
Jakým typem hráče jste?

Stejně jako se hry dělí do mnoha různých žárů, z nichž každý má svoje specifické publikum, dělí se do kategorií i hráči. Vzájemné nepochopení těchto skupin pak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.