Ilustrační obrázek z titulu Grand Theft Auto vydného společností Take-Two.

Ilustrační obrázek z titulu Grand Theft Auto vydného společností Take-Two.

Vydavatelství Take-Two předvídá brzký zánik konkurenční společnosti THQ

  • 0
Vyvíjení her v licencovaných světech, jako je Warhammer, prý může vést až ke zkáze společnosti. Alespoň to v souvislosti se společností THQ tvrdí Strauss Zelnick, který je šéfem vydavatelství Take-Two. To se proslavilo například díky titulům Grand Theft Auto, BioShock či Mafia 2.

Zelnick o vydávání her hovořil na konferenci zabývající se obchodováním s hrami. Využívání cizích licencí nepovažuje za dobrou taktiku. Licence se totiž proti vývojářům obrací i v případě úspěchu.

Pokud hra vydělá, majitelé licence při dalším vyjednávání požadují více peněz. Přitom sami vývojáři pomáhají budovat jméno dané značky a jejich úspěch tak znamená, že za využití licence příště zaplatí více.

"Nejdůležitější rozdíl je kvalita," říká Zelnick při srovnání Take-Two a THQ. Take-Two je prý nejúspěšnější společností mezi vydavatelstvími, která nevlastní studia vyvíjející dané hry. Zelnick tak soudí například na základě hodnotícího serveru Metacritic.

"THQ mělo pár dobrých her, ale celkově se kvalita neosvědčila," tvrdí Zelnick. Současné finanční potíže THQ přičítá strategii společnosti. "Abych to řekl jinak: jídlo nebylo dobré a porce byly malé," posuzuje Zelnick konkurenci.

THQ ostatně koncem března oznámilo plánované propuštění 118 zaměstnanců, které pro titul Warhammer vyústí ve změnu žánru (více o kauze).

Zdroj: CVG