Titul Team Fortress 2 se inspiruje v uměleckých dílech z 30. a 40. let minulého století.

Titul Team Fortress 2 se inspiruje v uměleckých dílech z 30. a 40. let minulého století.

Vyrábět modely do cizí hry je výnosné. Vyděláte i šestimístné sumy

  • 10
Společnost Valve vytvořila infrastrukturu, která člověku umožňuje vydělávat na jejích hrách. To některým lidem umožnilo zaplatit nákladné vzdělání a ještě zajímavější finance to přináší samotnému Valve.

Vydělávat na cizích hrách je možné díky službě Steam Workshop. Ze svého portfolia s ní Valve podporuje tituly Team Fortress 2 a DOTA 2. Hráči tak mohou vytvářet modely rozličných zbraní i vizuální doplňky pro postavy. A společnost svou infrastrukturou zajišťuje jejich prodej.

Hráči z prodeje získají čtvrtinu a zbytek putuje na bankovní účet Valve.

Jedním z nejlépe vydělávajících tvůrců je pětatřicetiletý Australan Anthony Carriero. Na otázku kolik díky Workshopu vydělal, odpověděl serveru PC Gamer nepřímo: "Jsem si jistý, že Valve má (díky tomu) ve vozovém parku nové Lamborghini."

Z toho lze alespoň rámcově odvodit výši jeho příjmů. Pokud Valve tvůrcům nabízí čtvrtinu a použité Lamborghini se prodává v řádu několika milionů korun, vydělal Carriero v přepočtu přinejmenším milion korun. Australan je však profesionální grafik a vývojář.

Team Fortress 2 obohatil celkem o sedm předmětů. Hráčské postavy tak mohou nosit například meč Persian Persuader či nazout Ali Baba's Wee Booties.

Tento předmět vytvořila Shaylyn Hammová v rámci výbavy pro špiónské povolání. Celá sada jí pomůže splatit půjčku na školné.

Služba některým pomůže splatit dluhy

Podobně je na tom Shaylyn Hammová, která ve vývojářské společnosti pracuje jako umělkyně. Hammová první modely pro Team Fortress 2 zpracovala již jako studentka herního vývoje ještě před vznikem Steam Workshopu.

"Část mé absolventské práce zahrnovala vymodelování ženského Medica a Heavy Guye," říká Hammová. Medic a Heavy Guy jsou dvě z hratelných povolání a v obou případech jde původně o mužské postavy.

Po dokončení studia nastoupila na pozici do vývojářské společnosti. A Valve tehdy shodou okolností spustilo soutěž o tvorbu nejlepších předmětů do Team Fortress 2. Jeden z kolegů Hammové tak vývojářku pobídl, aby se do soutěže zapojila.

Hammová skutečně neváhala a vytvořila sadu špiónských předmětů Sharan Spy. "Vydělala jsem tak dostatek peněz, abych se velmi přiblížila zaplacení mého extrémně nákladného vzdělání," říká Hammová. A považuje to za ohromný úspěch.