Skutečnost, že náklady na vývoj her pro systémy současné generace dosahují místy až astronimických výšek, je již dostatečně znám. Nejnověji ale začali lehce panikařit lidé z BBC, když přišli s článkem, podle něhož by se dalo usoudit, že situace je horší, než se obecně vědělo. Podle reportérů BBC se totiž průměrné náklady na výrobu hry pro PS3 pohybují v okolí USD 15 milionů, přičemž v této částce není započítán ani cent utracený za marketing. Srovnání s náklady na výrobu Pac-Mana (USD 100 000) podle našeho názoru poněkud kulhá (zaprvé to v roce 1982 byla "jiná doba" a jednak nám tato částka přijde pořád dost vysoká na to, že v tehdejší době hry běžně dělal jeden člověk a ještě to stihl zhruba za měsíc), ale přesto to vede k zamyšlení.
Zejména tedy proto, že jedna neúspěšná hra tak v současnosti může hodně slušně otřást existencí i relativně dostatečně silných firem (ostatně již před časem se objevila analýza, podle níž by tři prodejní propadáky pravděpodobně položily i takový moloch jako je EA). Server Joystiq se pak zaobírá i potenciálními důsledky, mezi nimiž se objevuje vize vydávání pouze zaručených hitů, ale nechybí ani připomínka videoherní krize z roku 1983, kdy bylo na trhu jednoduše příliš mnoho hráčů na to, aby mohli všichni alespoň nějak obstojně přežít. A mimochodem, díky inflaci by prý vývoj Pac-Mana v současné době stál USD 200 000.
Zdroj: Joystiq