Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak vznikla úspěšná hra podle Pána prstenů? Podle tvůrců hrozilo selhání

  19:33
Titulu Middle-earth: Shadow of Mordor někdy kritika vyčítá, že s knižní sérii Pán prstenů nemá až tolik společného. Jako hra však uspěl u novinářů i hráčské komunity.
Ve hře Middle-earth: Shadow of Mordor se objevil i Glum.

Ve hře Middle-earth: Shadow of Mordor se objevil i Glum.

Shadow of Mordor přitom začínal jako projekt malého týmu ve společnosti Monolith Productions, který musel atraktivitu titulu založit na propracovanosti herních mechanik. Na velkolepé filmové momenty zkrátka neměl kapacitu.

„Kdybych na začátku věděl, jak složitý vývoj hry bude, předpokládal bych téměř jisté selhání,“ řekl pro britský server Eurogamer ředitel herního návrhu ve firmě Monolith Productions Michael de Plater.

„Tolik překážek, tolik neznámých, tolik věcí, co jsme se učili. Ale jednu věc jsme věděli jistě, nebudeme dělat filmovou hru. To nikdy nefunguje,“ tvrdí Plater.

Fotogalerie

Základem titulu se tak stal systém Nemesis, který Sauronovu armádu rozdělil do skupin podle síly a délky služby. Armáda má své generály, důstojníky i pěchotu a zabíjením jednotlivých protivníků měníte dynamiku světa. Zabití vysoce postaveného vojáka totiž jinému umožní povýšit a to může spustit kaskádu událostí.

„Než jsme nápad dostali do bodu, kde bylo všem zřejmé, že by mohl fungovat, potřebovali jsme od lidí hodně důvěry. Naším hlavním systémem jsme si dlouho nebyli jistí,“ říká Plater.

Vydavatel hry Warner Bros však týmu potřebnou důvěru poskytl a odsouhlasil i vývoj jen pro PC a konzole nové generace. Vývojářům to do značně míry uvolnilo ruce v době, kdy ostatní týmy dokončily své projekty, a tvorbě hry se tak mohlo začít věnovat 150 lidí.

„Chtěli jsme, aby se Urukové jeden od druhého zřetelně lišili. Měli mít jizvy a podobně, aby hráč viděl, co se ve světě děje.“

Inspirací pro hru se stal titul Batman: Arkham Asylum, který využíval licence známého světa, aniž by se snažil kopírovat filmy.

„Chtěli jsme se soustředit na padouchy a dění hluboko v řadách nepřítele. Chtěli jsme pracovat s chaosem a frakcemi, ve kterých se proti sobě jejich členové bouří.“

Vizuální zpracování Nemesis systému však byla výzva, které vývojáři čelili měsíce. Museli vyzkoušet řadu verzí, než se jim podařilo vytvořit něco, co by na hráče mělo kýžený vliv.

Některé koncepty navíc tvůrci ze hry museli odstranit. Během vývoje například existoval systém, ve kterém měly jednotlivé frakce Uruků odlišnou morálku a disciplínu. Uživatelské prostředí prý tehdy vypadalo jako „vánoční stromeček“.

Hra Shadow of Mordor nakonec vyšla loni v říjnu a od Bonuswebu získala hodnocení 90 % (čtěte recenzi).

Autor:
  • Nejčtenější

Generuje obrázky do hry pomocí AI, za 10 hodin práce vydělá 350 tisíc

Tvůrci virtuálních kartiček Champions of Otherworldly Magic přiznávají, že vizuální podobu jejich...

Je Fallout nejlepší videoherní seriál? Recenzenti mají jasno

Sci-fi seriál natočený podle populární série her Fallout sbírá v zahraničí skvělá hodnocení. Vypadá...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čeští Warhorse slibují brzké oznámení nové hry. Co by to tak asi mohlo být?

Více než šest let od vydání nejvýznamnější české hry posledních let Kingdom Come: Deliverance...

Nejlepší česká hra dekády se vrací. Kingdom Come 2 vyjde ještě letos

Dlouhých šest let museli fanoušci ohromného českého hitu Kingdom Come: Deliverance čekat na...

Nezneužíváme děti, ale těm chudým dáváme možnost výdělku, tvrdí šéf Robloxu

Ředitel společnosti Roblox Stefano Corazza se v nedávném rozhovoru pro magazín Eurogamer pustil na...

Digitální láska. Kdo jsou nejzajímavější videoherní milenci

Premium Láska je prý něco, po čem touží spousta z nás. A očividně není řeč jen o reálných osobách, ale...

Vrací se Rayman, ale zase ne tak, jak bychom si přáli

Série Rayman patří k těm nejlepším hopsačkám vůbec, nový díl je ovšem v nedohlednu. Letos se chystá...

Náhle zemřel zpěvák Maxim Turbulenc Daniel Vali, bylo mu 53 let

Ve věku 53 let zemřel zpěvák skupiny Maxim Turbulenc Daniel Vali. Letos by se svou kapelou oslavil 30 let na scéně....

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Rohlík pro dítě, nákup do kočárku. Co v obchodě projde a kdy už hrozí právník?

V obchodech platí pravidla, která občas zákazník nedodržuje. Někdy se navoní parfémem, aniž by použil tester, nebo...