Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

id Software o loňském DOOMu: Je to značka, kterou nechcete pohřbít

  20:30aktualizováno  20:30
Vydavatelství Bethesda sehrálo prý zásadní roli při vzniku finální verze loňského DOOMu. Umožnilo totiž projekt i po pěti letech restartovat a vkládalo do týmu naprostou důvěru.

DOOM | foto: Andrej Brabec

Po spuštění síťového betatestu přitom nebylo zřejmé, jestli titul u hráčů obstojí. A vývojáři zpětně připouští, že si po kladných recenzích oddychli. „Nechcete být týmem, který DOOM zk**ví,“ prohlásil kreativní ředitel Hugo Martin pro server Polygon.

Proto ostatně autoři hry ze studia id Software projekt v roce 2013 restartovali. Stalo se tak po pěti letech práce a z dřívější verze zůstaly jen ty nejlepší nápady. Silnou inspiraci v prvních dvou dílech pak symbolizovalo přejmenování hry z DOOMu 4 na DOOM.

„Byl to tvrdý restart a obrovský závazek. Spousta lidí ve vedoucích pozicích by nám a značce po restartu nevěřila. Nejsem si jistý, že existuje hodně velikých vydavatelů, kteří by nám něco takového umožnili,“ prohlásil Martin o společnosti Bethesda, jež hru vydala.

DOOM
DOOM
DOOM

DOOM

Vývojáři se následně rozhodli vrátit k tradičním ingrediencím DOOMu, které pojali moderně.

„DOOM je stejně jednoduchý jako basketbal. Máte míč a dva koše, ale existuje v tom obrovský manévrovací prostor. V DOOMu je dvojitý skok, přitahování se za okraje a řada zbraní. A to umožňuje kreativitu a improvizaci.“

Tým byl na hraní vlastního projektu závislý. „Strávili jsme tím stovky hodin a pořád nás to bavilo. Křišťálovou kouli jsme neměli, ale hře jsme důvěřovali. Viděli jsme v ní opravdu velký potenciál,“ tvrdí Martin.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Nathan Fillion natočil krátký film na motivy Uncharted. A je skvělý

Nathan Fillion jako Nathan Drake

Populární herec Nathan Fillion si zahrál v patnáctiminutovém fanouškovském filmu na motivy série videoher Uncharted....

Fanoušek prohrál soud s vývojáři hry Star Citizen, peníze mu nevrátí

Star Citizen

Neustále protahovaný vývoj chystané hry Star Citizen už nevydržel jeden z nejštědřejších přispěvatelů a chtěl po...



Najdete na iDNES.cz