Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skvěle hodnocená hra si vydáním zkazila pověst. Tvůrci vysvětlují proč

aktualizováno 
Autoři komunitou financovaného projektu War for the Overworld nabídli upřímný pohled za oponu. Odhalili, s jakými problémy se při vývoji potýkali a proč titul vyšel ve značně nedokončeném stavu.

Vznik War for the Overworld veřejně posvětil i Peter Molyneux, autor původního Dungeon Keeperu. | foto: Microsoft

V rámci předběžného přístupu se uživatelské hodnocení na Steamu pohybovalo okolo 90 %, po vydání však kleslo na 73 %.

Týmu totiž během vývoje začaly hned dvakrát docházet finance. Poprvé to bylo před vydáním verze pro předběžný přístup na Steamu v roce 2013, kdy autoři takřka vyčerpali 200 tisíc liber získaných na Kickstarteru. Podruhé pak kritická situace nastala koncem roku 2014, kdy vývojářům docházely i peníze z předběžného přístupu.

Odhadli proto, jak dlouho na hře dokážou pracovat bez výraznějšího přísunu financí a datum vydání následně stanovili na 2. dubna 2015. V ten den titul skutečně vyšel, sužovalo ho však citelné množství chyb.

Tvůrci přitom věděli, že hra není hotová a vyjít by neměla. Měla ji vydat společnost Sold Out a vývojáři měli pocit, že datum vydání musí za každou cenu dodržet.

Hlavní problém spočíval v nedostatečném plánování. War for the Overworld byl totiž projekt party nadšenců bez předešlých zkušeností s vývojem her. Jejich cílem bylo oživit hratelnost strategie Dungeon Keeper, pro kterou provozovali fandovské stránky. A šéf vývoje Josh Bishop zpětně připouští, že během kampaně pro komunitní financování naslibovali příliš.

Přičítat to však nelze nekalým úmyslům. Tým jednoduše neodhadl množství práce, které hra v rozsahu War for the Overworld bude vyžadovat.

Zprvu ostatně autoři hru vyvíjeli přes internet. Tvůrce jste tak mohli objevit například v Británii, Německu, Francii i Austrálii. Bishop však říká, že to nevedlo zrovna k nejefektivnější práci.

V průběhu vývoje se však všichni členové týmu přestěhovali do Británie a jeho závěrečné fáze probíhaly v domě, který si osmičlenný tým pronajal ve městě Hove.

War for the Overworld
War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Jedno patro proto sloužilo tvorbě a ve druhém tým žil. Práce se navíc ke konci tvorby proměnila v maraton, během kterého vývojáři konzumovali velké množství energetických nápojů a instantních jídel. Kromě sledování nových dílů Hry o trůny lidé v domě odpočívali pouze spánkem.

Řadu úrovní navíc tým vytvářel pouze několik týdnů před financemi vynuceným datem vydání. S tvorbou přitom pomáhala skupina dobrovolných testerů, kvůli nedostatku času však nebylo možné všechny chyby před vydáním odstranit.

„Došlo nám to jen několik týdnů před vydáním. Říkali jsme si, že to není dobré. Ale finální datum se blížilo a my se v situaci natolik topili, že jsme prostě pokračovali beze změn,“ vysvětloval pro britský server Eurogamer ředitel vývoje Josh Bishop.

War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Uživatelské hodnocení tak po vydání oproti stavu v předběžném přístupu kleslo. Výsledek se stal terčem hlasité kritiky. V titulu totiž chyběly některé slibované funkce, síťovou hru pro čtyři lidi vývojáři raději deaktivovali a celkového počtu chyb by se jeden nedopočítal.

Tým se však nehodlal vzdát a po vydání usilovně pracoval na nápravě. Se zvyšujícím se počtem vydaných aktualizací tak opět stoupalo i uživatelské hodnocení, které se nyní na Steamu pohybuje okolo 83 %.

Zdá se tedy, že výsledkem je navzdory nesnázím a nezkušenosti autorů povedená hra. Tým na titulu více než rok a čtvrt po vydání stále pracuje a možnosti hry v květnu rozšířil obsah zvaný Heart of Gold. Tým se navíc v mezičase přemístil do kanceláří v Brightonu, kam jednotliví členové každodenně dojíždějí.

Hra od vydání prodala přes 150 tisíc kusů, jinými slovy obdivuhodný počet. Tedy pokud vezmete v potaz, že jde o neznámou značku od fandovského týmu. Pomyslnou maturitní zkoušku však tým složil úspěšně a pomalu začíná vymýšlet koncept lepší hry. Tu však Bishop slibuje lépe naplánovat.

War for the Overworld
Autor:



Nejčtenější

Natáčí porno a všechny výdělky utrácí v počítačové hře

Ukázka tvorby hráčovy postavy ve hře EVE Online

Chce se stát největším dopravcem ve světě hry EVE Online. Na vybudování flotily si vydělává masturbací v internetových...

Progamer napadl během hry svoji přítelkyni, kamera vše živě přenášela

League of Legends

Diváci herního utkání populárního čínského hráče hry League of Legends se nečekaně stali svědky domácího násilí, které...



RECENZE: Nový díl Need for Speed vyvolává úvahy o tuposti

Nedd for Speed: Payback

Akční závody Need for Speed: Payback jsou krásnou ukázkou, jak z kdysi masivně populární značky udělat naprostou...

Stahujte kultovní sci-fi akci MDK, je dočasně zdarma

MDK

Digitální distribuce GoG zahájila Černý pátek v předstihu a při té příležitosti uvolnila zdarma kultovní sci-fi akci...

Herní hitparáda. Písně z her, na které se nezapomíná

The Andrew Sisters

Chytlavá hudební skladba patří k osvědčeným způsobům, jak se dostat hráčům pod kůži. Ať už doprovází intro, závěrečné...



Další z rubriky

Je to nejvýkonnější konzole na světě. První pohled na Xbox One X

Xbox One X

V úterý 7. listopadu se začne oficiálně prodávat Xbox One X, na nějaký čas nejvýkonnější herní konzole na světě, určená...

Animal Crossing: Pocket Camp bude další zlatý důl Nintenda na mobilech

Animal Crossing: Pocket Camp

Ve středu celosvětově vychází další hra od Nintenda pro chytré mobily a tablety. Tentokrát se adaptace dočkala úspěšná...

Risk, který vyšel. Legendární The Orange Box oslavil desáté narozeniny

The Orange Box

Už je to deset let, co vyšel slavný The Orange Box od firmy Valve. Nápad vydat tři nové, zcela odlišné hry v jedné...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz