Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Skvěle hodnocená hra si vydáním zkazila pověst. Tvůrci vysvětlují proč

aktualizováno 
Autoři komunitou financovaného projektu War for the Overworld nabídli upřímný pohled za oponu. Odhalili, s jakými problémy se při vývoji potýkali a proč titul vyšel ve značně nedokončeném stavu.

Vznik War for the Overworld veřejně posvětil i Peter Molyneux, autor původního Dungeon Keeperu. | foto: Microsoft

V rámci předběžného přístupu se uživatelské hodnocení na Steamu pohybovalo okolo 90 %, po vydání však kleslo na 73 %.

Týmu totiž během vývoje začaly hned dvakrát docházet finance. Poprvé to bylo před vydáním verze pro předběžný přístup na Steamu v roce 2013, kdy autoři takřka vyčerpali 200 tisíc liber získaných na Kickstarteru. Podruhé pak kritická situace nastala koncem roku 2014, kdy vývojářům docházely i peníze z předběžného přístupu.

Odhadli proto, jak dlouho na hře dokážou pracovat bez výraznějšího přísunu financí a datum vydání následně stanovili na 2. dubna 2015. V ten den titul skutečně vyšel, sužovalo ho však citelné množství chyb.

Tvůrci přitom věděli, že hra není hotová a vyjít by neměla. Měla ji vydat společnost Sold Out a vývojáři měli pocit, že datum vydání musí za každou cenu dodržet.

Hlavní problém spočíval v nedostatečném plánování. War for the Overworld byl totiž projekt party nadšenců bez předešlých zkušeností s vývojem her. Jejich cílem bylo oživit hratelnost strategie Dungeon Keeper, pro kterou provozovali fandovské stránky. A šéf vývoje Josh Bishop zpětně připouští, že během kampaně pro komunitní financování naslibovali příliš.

Přičítat to však nelze nekalým úmyslům. Tým jednoduše neodhadl množství práce, které hra v rozsahu War for the Overworld bude vyžadovat.

Zprvu ostatně autoři hru vyvíjeli přes internet. Tvůrce jste tak mohli objevit například v Británii, Německu, Francii i Austrálii. Bishop však říká, že to nevedlo zrovna k nejefektivnější práci.

V průběhu vývoje se však všichni členové týmu přestěhovali do Británie a jeho závěrečné fáze probíhaly v domě, který si osmičlenný tým pronajal ve městě Hove.

War for the Overworld
War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Jedno patro proto sloužilo tvorbě a ve druhém tým žil. Práce se navíc ke konci tvorby proměnila v maraton, během kterého vývojáři konzumovali velké množství energetických nápojů a instantních jídel. Kromě sledování nových dílů Hry o trůny lidé v domě odpočívali pouze spánkem.

Řadu úrovní navíc tým vytvářel pouze několik týdnů před financemi vynuceným datem vydání. S tvorbou přitom pomáhala skupina dobrovolných testerů, kvůli nedostatku času však nebylo možné všechny chyby před vydáním odstranit.

„Došlo nám to jen několik týdnů před vydáním. Říkali jsme si, že to není dobré. Ale finální datum se blížilo a my se v situaci natolik topili, že jsme prostě pokračovali beze změn,“ vysvětloval pro britský server Eurogamer ředitel vývoje Josh Bishop.

War for the Overworld
War for the Overworld

War for the Overworld

Uživatelské hodnocení tak po vydání oproti stavu v předběžném přístupu kleslo. Výsledek se stal terčem hlasité kritiky. V titulu totiž chyběly některé slibované funkce, síťovou hru pro čtyři lidi vývojáři raději deaktivovali a celkového počtu chyb by se jeden nedopočítal.

Tým se však nehodlal vzdát a po vydání usilovně pracoval na nápravě. Se zvyšujícím se počtem vydaných aktualizací tak opět stoupalo i uživatelské hodnocení, které se nyní na Steamu pohybuje okolo 83 %.

Zdá se tedy, že výsledkem je navzdory nesnázím a nezkušenosti autorů povedená hra. Tým na titulu více než rok a čtvrt po vydání stále pracuje a možnosti hry v květnu rozšířil obsah zvaný Heart of Gold. Tým se navíc v mezičase přemístil do kanceláří v Brightonu, kam jednotliví členové každodenně dojíždějí.

Hra od vydání prodala přes 150 tisíc kusů, jinými slovy obdivuhodný počet. Tedy pokud vezmete v potaz, že jde o neznámou značku od fandovského týmu. Pomyslnou maturitní zkoušku však tým složil úspěšně a pomalu začíná vymýšlet koncept lepší hry. Tu však Bishop slibuje lépe naplánovat.

War for the Overworld
Autor:




Nejčtenější

Výstava Game On v Praze
Game On byste měli vidět. Ukazuje průřez herní historií tou nejlepší formou

Ve čtvrtek otevřela své brány v hale 40 Pražské tržnici putovní výstava Game On, která přibližuje historii her a herních zařízení. Redakce Bonuswebu měla...  celý článek

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

FIFA 18
RECENZE: Fanoušci fotbalu ani letos neušetří. FIFA 18 se opět vyplatí

Nový díl jedné z nejprodávanějších herních sérií vůbec sice již nepřináší tolik novinek jako ten loňský, přesto jeho koupí nikdo neprohloupí. A to nejen kvůli...  celý článek

Pimax: The World's First 8K VR Headset
Virtuální realita v 8K rozlišení? Helma od Pimaxu boduje na Kickstarteru

Po třech dnech na Kickstarteru už má nová helma pro virtuální realitu od společnosti Pimax více než čtyřnásobek požadovaných peněz. Na papíře totiž vypadá...  celý článek

Pokkén Tournament DX
Povedená bojovka Pokkén Tournament je v DX verzi ještě o fous lepší

Přímočará, snadno pochopitelná, ale rozhodne ne mělká bojovka Pokkén Tournament vyšla ve vylepšené verzi DX na konzoli Switch. Povedenou hru s Pokémony...  celý článek

Další z rubriky

Fallout: New Vegas
Ve Falloutu měla být svatba ve vegaském stylu, nezbyly na ni peníze

Vývojáři z Obsidian původně plánovali, že hra bude mít podtitul Sin City, že umožní hráčům vybrat si rasu hlavní postavy a dokonce chtěli ve hře zorganizovat...  celý článek

The Elder Scrolls V: Skyrim - verze na Switch
Masivní herní světy versus nedostatek času. Jak na ně?

Hry v otevřených světech jsou často diskutovaným moderním trendem herního průmyslu. Na jednu stranu nám dávají velkou svobodu a spoustu možností, nicméně se až...  celý článek

Call of Cthulhu (2017)
Božstvo ztělesňující veškerou hrůzu světa. Mýtus Cthulhu ve hrách

Herní průmysl si od jiných médií půjčuje motivy a nápady odnepaměti. Nikoho nepřekvapí, že již na samém počátku sáhl i do pokladnice jednoho z nejkultovnějších...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.