Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wallace & Gromit's Grand Adventures. Tak má vypadat využití filmové licence

aktualizováno 
Wallace a Gromit jsou natolik charizmatickou dvojicí, že jim neublížil ani převod na obrazovky počítačů.
79

Wallace & Gromit´s Grand Adventures

Platforma: PC
Výrobce: Telltale Games

  • Naprostá věrnost originálu
  • Originální hádanky
  • Britský humor
  • Příšerné ovládání
  • Omezené herní prostředí

Herní karta

Wallace & Gromit's Grand Adventures (PC)

Wallace & Gromit's Grand Adventures (PC)Představovat Wallace a Gromita je doufám zbytečné. Tahle geniální dvojka potřeštěného vynálezce a jeho superinteligentního psíka suverénně drží korunu nejlepšího komediálního animáku všech dob a žádná moderní počítačově modelovaná zrůdička se k ní nepřiblížila ani na dohled.

Nick Park, který má tyto dva výtečníky na svědomí, totiž jako jeden z mála pochopil, že u hlavních postav není důležitý pouze jejich roztomilý vzhled, a svým hrdinům dokázal vtisknout duši. Nesází na moderní CGI technologie, všechno dělá ručně pomocí stop-motion animací a na výsledku je to znát.

Před pány z Telltale Games tak stál obtížný úkol převést kouzelnou plastelínovou atmosféru a decentní britský humor na obrazovky počítačů. Tihle bývalí zaměstnanci LucasArts se ale podobných náročných výzev nebojí, vždyť už se pustili do pokračování takových legend, jako jsou Sam a Max nebo Monkey Island. A i tentokrát odvedli svou práci na výbornou!

"Wallace v první polovině každé kapitoly způsobí katastrofu, kterou se v druhé polovině snaží opět napravit."

Wallace & Gromit's Grand Adventures (PC)Jak už bývá u Telltale zvykem, je hra vydávána epizodicky. Celá sezona se skládá ze 4 dílů, které se z drtivé většiny odehrávají v jednom malinkém městečku a jeho nejbližším okolí.

Kromě hlavních hrdinů nenarazíme ve hře na žádné postavy známé z filmů, ale to vůbec nevadí. Autorům se povedlo hru zabydlet dostatečně výraznými charaktery, které vám rychle přirostou k srdci, přestože je většina z nich pouze zdrojem potíží.

Roli v tom hraje i špičkový dabing. Až v závěrečných titulcích jsem si přečetl, že Wallace mluví jiný herec než ve filmech. Všechna čest, od originálu je k nerozeznání.

Wallace & Gromit's Grand Adventures (PC)Vyzrazovat zápletky jednotlivých dílů nemá smysl. V zásadě jde o to, že Wallace v první polovině každé kapitoly způsobí katastrofu, kterou se v druhé polovině snaží opět napravit.

Střídavě si zahrajeme za obě postavy, ovšem větších rozdílů v hratelnosti se nedočkáme. Tedy samozřejmě kromě faktu, že Gromit neumí mluvit.

Občas mívám pocit, že vymyslet originální hádanku v adventuře je nadlidský úkol. Telltale jasně ukazují, že když se chce, jde to. Hra nesází na hromadění předmětů a jejich divoké kombinování. Naopak: věcí, které můžete sebrat, je velice málo. Jen se musíte oprostit od klasických stokrát vyzkoušených postupů a nad daným problémem se skutečně zamyslet.

Ty nejlepší hádanky jsou založené na hrátkách s jazykem, budete například skládat básně či vymýšlet co nejoriginálnější urážky. Případným překladatelům jejich práci rozhodně nezávidím. A když už se objeví nějaký dříve viděný problém, je to v tak bizarní a bláznivé situaci, že si to nejspíše ani neuvědomíte (viz posouvání "dlaždiček" z poslední epizody).

Wallace & Gromit's Grand Adventures (PC)Přestože herní engine už nepatří mezi nejmodernější a rozhodně nedokáže udržet modelínovou nádheru originálu, vypadá grafika skvěle.

Škoda jen, že se autoři vykašlali na podporu klasických 4:3 monitorů. To už je v dnešní době zmršených konzolových portů ale takřka pravidlem, takže nezbývá než zatnout zuby a začít šetřit na širokoúhlý displej. A není to bohužel jediný negativní důsledek společného vývoje pro Xbox 360.

"Hra nesází na hromadění předmětů a jejich divoké kombinování. Naopak – věcí, které můžete sebrat, je velice málo."

Jeden z posledních argumentů proti herním konzolím je to, že na ně prakticky neexistují klasické point’n‘click adventury ovládané myší. To už však patrně brzo nebude pravda. Jednak díky novému konceptu prodeje her začínají na konzole adventury vznikat (Monkey Island SE budiž tím nejlepším příkladem), jednak už se myší nedá ovládat ani čím dál větší část PC her.

Nemám nic proti pokroku a přiznejme si, tento žánr už takřka 20 let jen přešlapuje na místě, takže jakékoli oživení nemůže být na škodu. Wallace & Gromit's Grand Adventures (PC)Vždyť se podívejme na brilantní Dreamfall nebo rozporuplný Fahrenheit; to je cesta, kterou by se měly adventury v budoucnosti ubírat.

Jenže to jsou hry, které přišly s úplně novým konceptem; a změna ovládání je jen jeho logickým důsledkem. Wallace & Gromit je však adventura úplně klasická a ovládání pomocí klávesnice se k ní prostě a jednoduše nehodí.

Přesto vám můžeme hru s čistým svědomím doporučit. Jakmile si na zmršené ovládání zvyknete, zůstává jen čistá zábava.

Jednotlivé díly jsou přiměřeně dlouhé, nějakých 5 nebo 6 hodin, a pokud budete hraní vhodně dávkovat, vydrží vám celá sezona na dlouho. Přestože se prostředí nijak dramaticky nemění, až do konce se neokouká.

Epizody si drží konstantní kvalitu a nelze jednoznačně říci, že by některá z nich vynikala, ať už v dobrém nebo špatném smyslu. Pro fanoušky Wallace a Gromita nebo adventur tentokrát není co řešit. Jděte do toho.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

79 %

Čtenáři

80 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 71 čtenářů

Témata: katastrofy, dabing, Humor, Xbox


Nejčtenější

Gabe Newell
Gabe Newell se díky Steamu zařadil mezi 100 nejbohatších Američanů

Slavný ředitel firmy Valve patří podle magazínu Forbes mezi stovku nejbohatších Američanů.  celý článek

Mafia: The City of Lost Heaven
Legendární první Mafia je opět v digitální distribuci

Fanoušci nejpopulárnější české hry všech dob si konečně zase mohou koupit její digitální kopii.  celý článek

For Games 2017
Tipy z For Games: před vydáním si můžete zahrát očekávané pecky

Na veletrhu videoher a interaktivní zábavy For Games, který až do neděle 22. října probíhá v areálu PVA Letňany, si můžete zahrát hned několik her před jejich...  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Další z rubriky

Hellblade: Senua's Sacrifice (PC)
Hellblade je dokonalá simulace šílenství, kde vítězí forma nad obsahem

Netrpělivě očekávaná hra Hellblade klame tělem. Místo akční a brutální hratelnosti přináší spíše přemýšlivou návštěvu do hlavy člověka postiženého duševní...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Life is Strange: Before the Storm
RECENZE: Nový díl Life is Strange není jen pro holky, rozpláče každého

Life is Strange je zpátky, a i když máme tentokrát více výhrad než minule, pořád je to hra, která prakticky nemá konkurenci.   celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.