Wanted

Wanted

Wanted: Weapons of Fate - drsná filmová střílečka

  • 4
Wanted je jedním z nejlepších akčních filmů tohoto roků. Jeho herní pokračování má ambice být jednou z nejlepších akcí roku příštího.

Wanted (PC)Letošní rok nebyl na opravdové filmové blockbustery, tedy snímky nabité třeskutou akcí, drahými efekty a známými herci, nijak bohatý. Výjimky se ale přece jen našly. Kromě rekordně úspěšného Temného rytíře se do pamětí milovníků akčňáků zapsal především zprvu nenápadný, ale později nesmírně oblíbený Wanted.

Většinu lidí do kina sice nalákala Angelina Jolie v roli nekompromisní drsné vražedkyně, ale o ní ten film opravdu nebyl. A nebude o ní ani hra podle filmu, která je právě ve vývoji.

Trailer

Proč tak pozdě, ptáte se? Vždyť film se objevil v první polovině roku a dnes už se povaluje v regálech videopůjčoven. To je pravda, jenže ne ke každému nevýraznému snímku se hned dělá hra. A Wanted před uvedením tak trochu nevýrazně působil. Wanted (PC)Kdo mohl čekat, že právě on naplní kasu Warner Bros. nad očekávání hojně? Inu, někdo to čekat mohl. Ale budiž manažerům odpuštěno, oni se totiž snaží svůj přešlap odčinit.

Prakticky ihned, jak bylo o úspěchu rozhodnuto, zadali práce na hře zkušenému švédskému studiu Grin, které má prsty například v sérii Ghost Recon Advanced Warfighter.

Práce jim tak jde od ruky a do jara příštího roku by mělo být hotovo. To je docela rychlá práce, ale díky nakoupeným nástrojům mohli autoř přejít rovnou k designu úrovní a vůbec tvorbě obsahu a nemuseli se zatěžovat technologiemi.

Wanted (PC)Jako pozitivní hodnotíme skutečnost, že hra s podtitulem Weapons of Fate nebude kopírovat příběh filmu, který byl sice třeskuté akci ušit na míru, ale podruhé už bychom ho zažít nemuseli. Nehledě na to, že bychom věděli, kam směřují příští kroky a byli bychom ochuzeni o překvapení a zvraty.

Tvůrci si tak spolu s filmovými scénáristy dali tu práci a napsali jakýsi příběh verze 1.5, tedy takový, který poslouží jako pojítko mezi prvním a druhým filmem (Wanted už se samozřejmě plánuje jako trilogie).

To je hodně lákavé a autoři už dokonce prozradili dějovou premisu. Jak víte, hlavní hrdina Wesley Gibson ztratil otce, tak se chce dozvědět aspoň něco o své matce, jelikož i ona má co říct a skrývá mnohá tajemství. Ovšem než se k ní dostane, bude musetWanted (PC) projít krvavou lázní. Ve hře už totiž vystupuje jako špičkový zabiják, který v podstatě nemá konkurenci, takže se hravě (no, pár game overů to stát bude) prostřílí přesilami nepřátel a zdolá i leckterého bosse.

Filmový Wanted je ostatně fantastickou předlohou pro akční hru. Při jeho sledování jsem si dokonce občas představoval, jak skvěle by se tohle hrálo. A vida, přání byla vyslyšena. V Grinu nechtějí vymýšlet žádné nové koncepce, ale soustředí se na převedení filmových mechanismů do hry. Tak, abyste si je mohli vyzkoušet na vlastní kůži.

Jak už ale bylo řečeno, nevyužívají stejných lokací. To ale neznamená, že v některých misích na vás nezapůsobí deja vu. Možná si pamatujete strhující scénu na konci filmu, kde probíhalaWanted (PC) přestřelka a honička ve vlaku. Podobně třeskutou záležitost najdete i ve hře, možná ještě drsnější.

Ocitnete se totiž na palubě letadla, jehož část odpadla, část cestujících byla vysáta a vy tu musíte vybojovat důležitý souboj. Letadlo sebou hází, takže padáte ze strany na stranu a snažíte se střílet. Skutečně zajímavé.

Autoři se soustředí především na svižnou akci. Je pochopitelné, že úrovně budou striktně lineární a že se zastavíte jen na chvilku. Zase tak frenetickou akci jako v případě Call of Duty ale nečekejte. V přípravě je totiž sofistikovaný krycí systém. Šikovné úkryty v jakékoliv podobě jsou umístěny ve velké části úrovní. Můžete zpoza nich střílet, ať už vykukováním ze stran či střílením naslepo přes ně.

Wanted (PC)Ovšem palba naslepo není tak efektivní jako třeba v Gears of War 2, kde dokáže nepřátele i zabít. Tady je spíše zatlačíte, aby se sami schovali.

V takových chvílích pak máte šanci přeběhnout blíže k nim. Třeba až k překážce, za kterou se schovávají z druhé strany. Pokud o vás neví, využijete moment překvapení, vytáhnete nůž a zabodnete jim ho přímo do krku. Podobně hustých specialitek má být ve Wanted habaděj.

Také další se pojí s kryty. Pokud sesbíráte dostatek energie, kterou získáváte samozřejmě za úspěšná zabití, můžete spustit speciální slow-motion, tedy zpomalení času. Tehdy se Wesley zvedne a je zcela nekrytý. Kulky nepřátel jsou pomalé, takže ho buď minou neboWanted (PC) se jim může vyhnout. Zato on má zbystřené vidění a nepřátelé se mu tak vizuálně zdůrazňují. Díky tomu je může rychleji vyřídit.

Ale tím možnosti hry rozhodně nekončí. V plánu jsou úrovně, ve kterých vám nezbude než se plížit a udeřit jen ve správný čas. A nikoliv zbraní, ale přímým kontaktem. Ano, ve Wanted by měl být i zjednodušený bitkařský model, který bude sice hodně automatizovaný, ale i tak těch pár křupnutí potěší.

Ještě více ale potěší hrátky s kulkami, jako vystřižené z filmové předlohy. Zakřivení dráhy letu výstřelů je jakýmsi trademarkem této značky a vývojáři se snaží, aby ve hře působil naprosto přirozeně. Nepůjde o nic složitého a načrtnutí dráhy letu kulky bude otázkou pár sekund.Wanted (PC) Krom toho budete moct s kulkami vyvádět další věci. Například vystřelit dvě do oblouku a nechat je, aby se v jednom místě střetli. Tak vznikne výbuch vyklizující několik nepřátel najednou.

Podle dojmů novinářů z již proběhlých prezentací se dá soudit, že se Wanted hraje hodně dobře a dojem z akce je přímo vynikající.

Ono není těžké si to pod vlivem filmu představit. Kombinace svižných přestřelek, krytí se, napínavého blížení, kontaktu na blízko, mnoha příjemně se chovajících zbraní, střílení za roh a parádní prezentace sice není žádným uměleckým dílem, ale na po čertech zábavnou hru je zaděláno určitě.