War & Peace – lidstvo vs. mimozemšťané

Konflikt lidstva s mimozemskou civilizací je poměrně provařeným námětem nejen mnoha knih a filmů, ale také spousty počítačových her. Z tohoto oblíbeného motivu těží i připravovaná čínská 3D realtimová strategie, která pro futuristické boje zasazené do daleké budoucnosti používá více než klasický název – Vojna a mír.

War & Peace Nevím jak vy, ale já osobně neznám mnoho počítačových her pocházejících z Číny. Vypadá to však, že se brzy dočkáme nějaké té gamesky pocházející z této pro nás poměrně exotické země. Společnost E-Pie Entertainment na letošním herním veletrhu Milia Trade Show představila hned dva své připravované tituly – kromě akčního FPSka The Great Qin Warriors (o kterém vám již brzo přineseme více informací) také realtimovou sci-fi strategii War & Peace, na kterou se dnes podíváme trochu blíže. Hned v úvodu vás musím upozornit, že se nejedná o hru stejného názvu, ke které jsme vám nedávno přinesli galerii screenshotů - ta totiž pochází od firmy Microids a mapuje historické konflikty Napoleonské doby.

Příběh, o který se strategie War & Peace od E-Pie Entertainment opírá, je zasazen do daleké budoucnosti. Ve hře jde o bitvu mezi lidskou rasou a mimozemskou civilizací, konkrétně Kligany. Hráči mohou hrát za obě strany, přičemž každá má samozřejmě svá specifika i silné a slabé stránky. Kligani reprezentovaní LTKI (Lingering Troops of Knight of Ilia) i lidská rasa zastoupená organizací AFG (Allied Forces of the Galaxy) se budou pochopitelně lišit zejména budovami, které budou moci využívat, a svými bojovými i civilními jednotkami. Co se bojového repertoáru týče, dostane se ke slovu zejména těžká technika, na samostatné pěšáky mnoho prostoru nezbude. Budeme tedy moci masit svého soupeře pomocí různých War & Peace robotů (od malých průzkumných mašinek připomínajících pavouka až po obrovské opancéřované kolosy disponující arzenálem menší armády), tanků, vznášedel, pojízdné artilérie a podobných vymožeností. Kromě toho se nezapomíná ani na neozbrojené jednotky, jako jsou různé opravárenské a zásobovací vozy či pojízdné radarové stanice. Do sci-fi atmosféry budou samozřejmě dobře zapadat i budovy, z nichž bude sestávat vojenská základna – užijete si tak stavění raketových věží, laboratoří, radarů, továren a podobných zařízení. Zatím není úplně jasné, jak bude fungovat resource management, ale zdá se, že bude spíše inklinovat k jednoduchému principu jedné suroviny než ke složitým systémům obvyklým třeba v některých historických strategiích.

Celá hra bude kompletně zpracována ve 3D enginu a hráči budou mít velkou volnost při ovládání kamerového pohledu. Kromě několika předvolených nastavení bude možno kamerou libovolně rotovat i zoomovat a vybrat si tak nejvhodnější pohled na bojiště. Z demoverze, kterou jsme měli možnost testovat, sice krajina vypadala dost chudě, ale to se má v plné verzi změnit. Jednotlivé stroje nejsou zpracovány špatně a opravdu pěkně vypadají různé speciální efekty, jako jsou výbuchy a podobné legrácky. Hra samotná je předznamenána strhující filmovou sekvencí, která vyniká zejména atmosférickou údernou hudbou, konec konců stejně jako hra samotná. Zvukové efekty a mluvené slovo ve hře sice nijak nepřevyšují War & Peace průměr, ale v zápalu boje si na jejich podrobnější hodnocení stejně nenajdete čas.

Strategie War & Peace bude nabízet všechny obvyklé módy, takže při hraní se budete moci vrhnout do singleplayerových misí a kampaní či do souboje v multiplayer módu. Ovládání hry bude pravděpodobně také více méně standardní, i když je pravda, že v demoverzi vůbec není například možnost zrychlování/zpomalování času či ukládání grup jednotek pod klávesové zkratky. Dá se však předpokládat, že ve finální verzi všechny náležitosti tohoto typu již budou. Pokud patříte mezi příznivce 3D realtimových straegií, mohla by vás gameska War & Peace docela zajímat. Na finální verzi a konečné hodnocení si sice budeme muset ještě chvíli počkat, ale pokud se autorům podaří vše dotáhnout zdárně do konce, mohlo by se jednat o velice zajímavý titul.


Témata: Radar, Robot