Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

WarCraft 3: Ledový trůn - návod #2

  12:00aktualizováno  11. července 5:18
Zatímco severní vítr našeptává do éteru o příchodu nového krále v pokračování skvělého WarCraft 3, my vám - stále ještě před recenzí - přinášíme druhou část detailního návodu rozebírající pokračování kampaňe.

Kampaň za Alianci: Curse of the Blood Elves (Prokletí Krvavých Elfů)

Kapitola 1: Misconceptions (Neporozumění)
Brána na východ je nezničitelná, takže vás čeká v podstatě téměř rovná cesta na jih. Samozřejmě po cestě potkáte různé zrůdičky, na kterých si můžete vyzkoušet nová lidská kouzla. Typicky na bandách mágů můžete vyzkoušet „spell steal“ (uloupení kouzla) vašich nových „spell breakers“ (lamači kouzel). Během cesty se otevře quest se zakopanými zásobami. Až dojdete k partě mágů, která vyvolá elementála (použijte „control magic“- ovládání magie), jděte po jejich zabití nejdřív na jih, kde je první z uschovaných zásob. Po prozkoumání jděte kousek zpět a na západ k řece. Mimochodem, počítám, že touhle dobou už bude první observatoř opravená, tak vezměte rolníka s sebou, ale nesmí vám zemřít. Po cestě potkáte další ze zakopaných pokladů chráněný skupinou banditů. U řeky vás čeká dialog s výborně namluvenou (tedy v anglické verzi…) Lady Vashj a transportní lodě. Než opustíte tuto část pevniny, prozkoumejte ji. V nejjihozápadnějším výběžku je extra tuhý golem! S pořádným micrem (ovládání jednotlivých jednotek s účelem jejich maximálního využití) ho můžete dát bez ztrát. Každopádně má u sebe runu, která oživí vaše padlé. Poté se přeplavte, vyčistěte místo kolem dolu a pomocí mini-budov ze skrytých pokladů postavte základnu a s rolníkem farmu. Začněte trénovat dělníky a stavět další farmy. Můžete se pustit do zabíjení malých skupinek creepů, ale každopádně počítejte s tím, že na vás ze západu budou útočit nemrtví, tak se podle toho zařiďte. Až budete mít obranu, zabijte i tu největší partu trollů u gobliního obchodu a zničte i jejich chatrče.

Vyrobte dostatek pracovních sil na těžbu, upgradujte hlavní budovu a pošlete někoho na opravu druhé observatoře. Pokud vám alespoň trochu něco říká micro, můžete zkusit dělat hit n’run útoky na základnu nemrtvých na západě. Pokud ne, nebo jste prostě líní, pak počkejte až budete mít armádu dle libosti, opět doporučuji přibalit nějaký siege. Mezitím můžete vyčistit ostrov na jihu od obrů. Na konci je dvojice riflemenů (střelců) v klecích, třetí poklad a tuhá partička obrů. Po nejtužším z nich zbude runa, která ho oživí na vaši stranu!!! Teď už zbývá poslední, severní ostrov. Vyloďte se a rovnou pošlete i pro někoho, kdo posléze opraví třetí observatoř. Golemy s posledním pokladem na návrší za stromy můžete zabít až po zajištění laboratoře. Alespoň se nebudete nudit… Každopádně všechno vybijte a opravte observatoř.

WarCraft 3: Frozen Throne

Kapitola 2: A Dark Covenant (Temná smlouva)
Na začátku OKAMŽITĚ pošlete své jednotky z pobřežních základen na krajní cípy, kam na ně útočníci nepůjdou. Ve vaší hlavní, ostrovní základně mezitím vyrobte alespoň jednoho „dragonhawk ridera“ (dračí jezdci, dále jen dragonhawk) a postavte arcane sanctuary (tajuplná svatyně). Vyrobte si obecně pár jednotek dle výběru (osobně jsem použil od všeho něco, ale spíše se soustřeďte na kouzelníky - důležitá kouzla jsou heal / uzdrav, slow / pomalu a polymorph / přeměň!). Po zničení vašich základen se k vám připojí Vashj se svým doprovodem a dvěma transportními loďmi. Navíc se vám zachráněné jednotky objeví na ostrově. Teď je v podstatě jedno, na kterou z navzájem protilehlých základen zaútočíte první. Každopádně si vždy připravte jednotky v lodích a naga mimo dostřel věží. Zneschopněte věže mrakem („cloud“) dragonhawků a pak se vyloďte. Vyčistěte místo a pošlete pro dělníky. V bednách v rohu (jsou v každé ze dvou přilehlých základen) najdete vždy rozkládací halu, tak ji neváhejte použít. Stejně tak, pokud jste si nechali rozkládací věže z posledního pokladu z minulé mise, nezapomeňte na ně, teď je ta pravá chvíle. V každé z vašich základen si postavte stabilní obranu alespoň pěti věží, které se můžou navzájem krýt. Dovyrábějte si jednotky, doporučuji hodně univerzálních dragonhawků, aby v případě napadení jinak vzdálené základny mohli asistovat. A to je asi tak vše důležité. Ač se vám může zdát vedení útoku bez siege a těžkých jednotek obtížné, vězte, že Vashjina eskorta je silná až dost a siege nepotřebujete, když na vás věže nebudou střílet…

Kapitola 3: The Dungeons of Dalaran (Dalaranské kobky)
První z poručíků, které máte osvobodit, je hned vedle a naproti němu jsou elfové, kteří se po vyzbrojení stanou spell breakery a priestem. Jelikož je tohle klasická chodička, vezmu to stručně. Před schody na východě je cesta dál. Ale vy nejdřív přejdete přes schody a zničíte „flame strikem“ (plamenným úderem) houby ve vodě. Pak půjdete chodbou zpátky a na jih, kde máte možnost osvobodit nějaké elfy. Jděte zpět. Za branou je páka, kterou se nějaká stráž pokusí rozbít (=vyvolat alarm). Tato situace se vyskytne vícekrát, takže řešení je seslat „banish“ (zapuzení) a pak v klidu eliminovat okolí. Až v knihovně dostanete quest s duchy kouzelníků, zašlápněte runu v rohu a u branky, která se vám otevře. Za ní je první mág. V další místnosti máte možnost osvobodit poručíka a lučištnici. V jihovýchodním rohu a v cele, kde byla lučištnice, jsou runy, které otevřou dveře k čaroději Antonidasovi. Pokračujte dál, po zničení páky počkejte až se to vybije.

Mezitím zabijte golemy, aby vás pustili na runu pod jedním z nich. O kus dál je jedna runa u vchodu do vody a druhá v hluboké vodě, kam může jenom Vashj. Pokračujeme chodbou. Místo nad vstupem do vody, kde je červená runa, si zapamatujte. Druhá červená je blízko, ale cesta k ní je trochu komplikovanější. Na bitku za branou použijte všechna kouzla, která máte k dispozici a dávejte pozor na zraněné jednotky. V chodbě na jejímž konci je brána a vstup do vody na jih, jsou dvě runy stejné barvy. Jedna v té vodě a druhá o kus zpět - normálně v chodbě. Další mág vás očekává... Až budete u tří kouzelných ovcí v hale na jihu, stoupněte s vašimi jednotkami rychle po sobě na svítící čtverce, aby zahrály něco jako „baa-ren-iuu“, dobře známá „hláška“ ovcí ve War2. Otevřou se vám dveře, kde můžete aktivovat vstup do tajného levelu!!! Teď se vraťte do té haly a všimněte si objektu ve východní zdi mezi houbami a poklady. Vypadá jako vstup do tunelu a taky tak funguje! Vede právě k druhé červené runě, takže stačí dojít ještě k té první a otevře se vám brána k poslednímu z duchů. Opět se vraťte do haly s vstupem do tunelu a projděte k poslednímu poručíkovi. Nakonec musíte zabít žalářníka. Prostě jděte, všechno, co je proti vám, zabijte, co je v klecích, osvoboďte. Cesta probíhá snad jedinou chodbou, takže s blouděním byste problémy mít neměli. Žalářník je trošku odolnější než byste možná čekali, ale ztráta pár jednotek vás nemůže zastrašit. Hrdinové útočí na dálku, těm by se ani nic stát nemělo.

Tajná úroveň: The Crossing (Křižovatka)
Pěkně tuhá, ale poměrně zábavná variace na klasický „tower defense“ scénář. Nebojte se, když prohrajete, postoupíte dál, ale zase nezískáte sladkou odměnu… Vyrobte si pár dělníků a dejte se do práce. Nastavte stavbu věží pomocí shiftu do fronty dopředu, ale s mezerami mezi nimi, protože tyhle počáteční jsou slabé. Později získáte další-Flame (plamenná), Cold (ledová) a nakonec Death tower (smrtící / smrti). Věže samozřejmě upgradujte a hlavně, stavte je CELOU dráhu od brány (Garithosův hrad) k bráně (váš portál). Až budete mít další typy, nepropadněte euforii a nezastavějte s nim celý prostor, aby jste tam mohli umístit ty další, ještě pokročilejší. Cold tower stavějte tak maximálně po dvou a s mezerami, naopak death stavějte štědře. Ale nikdy není dobré mít jen jeden druh věže na delším úseku. Tak maximálně 5-7, vždy je tam dobré mít alespoň jednu cold tower a nějaké další rychlopalné (flame/ energy). Pokud bude čas, sbírejte penízky, aby vám nedošlo zlato. A hlavně nikdy si nemyslete, že to zvládáte. Stále něco stavte nebo upgradujte nebo doběhněte s hrdinou pro penízky. Hru si průběžně ukládejte!

Mezihra: The Dusts of Outland (V prachu Outlandu)
Chmm. Ale pěkný tileset, ne?

Kapitola 4: The Search for Illidan (Hledání Ilidana)
Hráli jste Age of Mythology? Strategie a hry od Blizzardu obecně jsou výborná inspirace pro ostatní tvůrce. Ale tady chlapci bezostyšně vykradli tuším dvanáctou nebo třináctou misi (egypťani) „Tug of War“. I když po dohrání musím uznat, že Blizzardi ji vylepšili po svém - je akčnější, rychlejší a prostě zábavnější. Stručně - dvě základny spojené dlouhým údolím, chtějí získat vozík (zde Illidan v kleci). Ovládá ho ten, kdo u něj má více jednotek, resp. hrdinů. Jelikož vy si nemusíte dávat pozor na základnu, výrobu jednotek apod., opravdu pečlivě ovládejte vaše hrdiny, ať vám nezemřou. Mise není těžká, ale chvíli trvá, než vozík definitivně dostanete daleko za linii (ať už tím, že bude daleko vozík, nebo vy tak vpředu). Mezitím ale probíhá zuřivá ŘEŽBA, kde si budete moci chrochtat blahem nad tím, jak kouzla hromadného ničení využijí všechen potenciál (dokážete si představit flame strike/ plamenný úder na cca deset jednotek najednou?!?!). Pokud dokážete posunout hranici k výklenku na straně Maieviny základny, bude pro nepřítele těžké vás přebít. Je zde totiž výborná „fountain of power“. Pokud budete naopak u výklenku na vaší straně, prostě si najměte pár jednotek v merc campu (tábor žoldáků). Ten nejsilnější démon vám svojí cenu bohatě vynahradí. S dobrým načasováním použití ultimatů a kouzel obecně budete k neudržení. Nikdy ale neusněte na vavřínech a kontrolujte letmým pohledem, jak daleko je vozík. To by mělo stačit.

Mezihra: Illidan’s task (Illidanův úkol)
Další části rozsáhlé mozaiky příběhu se dostávají na povrch.

Kapitola 5: Gates of the Abyss (Brány před propastí)
Hra vám vůbec nedá čas na rozkoukání a už se na vás hrnou démoni! Naštěstí jich ze začátku není mnoho, takže se stáhněte za věže a vyrábějte posily. Věže zde nestavte, nebudete je potřebovat. Maximálně je opravujte. I když situace může vypadat bledě, po třech minutách démoni padnou a Illidana budete moci normálně ovládat. Vyrobte si spoustu těžičů dřeva a postavte nějakou hlavní budovu u dolu nad již uzavřeným portálem. Dále začněte budovat obranu na severní straně. Popojděte s vašimi jednotkami na jih k draeneiské vesnici. Jednak dostanete quest a druhak orkové z jihu nebudou útočit na vás, ale na ně :-P. Postavte jim tam jednu, dvě věže a oni se o sebe nějak postarají. Vy totiž teď budete mít práci sami se sebou. Orkové totiž útočí poměrně tvrdě a hlavně mají chaos damage, který dává plnou ránu i budovám. Proto si na severu postavte hradbu z alespoň osmi (!) věží strážních, k tomu i nějaké ty dělové, výjimečně kouzelné („arcane“). Pokud nebudete mít co na práci, jděte „rozehnat“ shromáždění ženských démonů (succub) na severu. V kleci u nich jsou dva draenei, kteří se k vám přidají. Postupně už byste měli mít dostatek sil na zničení malé (ale ne zrovna slabé) základny orků na jihu. Problémem jsou spíš budovy než jednotky, takže přibalte dostatek siege (želv). Samozřejmě zde postavte základnu. Pokud chcete, můžete zničit i ostatní orčí základny. Doporučuji to udělat v momentě, kdy útočí draenei, budete tak mít krytí. Pak už se můžete pustit do zavírání portálů. Zapněte metamorfózu a vybijte jejich ochranku. Poté si stoupněte s Illidanem do kruhu a se zbytkem kolem brány. Možná mi nebudete věřit, ale tento postup zopakujete třikrát, ale je vymalováno. Pokud se se svou armádou v plném stavu shromáždíte kolem brány, málokdy něco přežije déle než pět vteřin, přičemž většina zemře v momentě spawnutí. Pevnou ruku!

Kapitola 6: Lord of Outland (Pán Outlandu)
Tato mise bude klást větší nároky na vaše taktické a koordinační schopnosti. Nemáte tu stabilní příjem a ovládáte tři skupiny, které jsou většinou oddělené. Ve spojitosti s nim budu zmiňovat pouze hrdinu té skupiny, ale budu myslet celou tu skupinu, tzn. Akuma, Kael a Vashj. Nejdřív s Vashj vlezte do vody a zničte výrobnu lodí a její ochranku. Mezitím můžete poslat Akumu zničit generátor nad orčí základnou na severu. S Kaelem pak vstupte do komplexu a až budete u brány na západ, zničte ji. Za ní je fontána a „malý“ odkaz na Diablo… S Vashj zatočte na západ a pobijte Hydry na obou stranách. Pak zpátky do vody a získejte fontánu. Na druhé straně můžete podniknout koordinovaný útok na základnu orků. S Akumou vyvolejte vlky a vylákejte pár jednotek nahoru. Mezitím s Kaelem zaútočte z jihu. Dejte se dohromady a soustřeďte se hlavně na výrobní budovy. Na západ je místnost s obléhacím arzenálem démonů. Vyčistěte to tam, za odměnu dostanete čtyři těžké „demolishers“. Pak postupně prolezte prostor mezi minulou a další nepřátelskou základnou. Až stoupnete na čtverec a vynoří se jedna část mostu. S Vashj si dovyrobte nějaký siege a zničte základnu severně nad fontánou. Průběžně se uzdravujte ve fontáně. Můžete také prozkoumat vodní prostory, kromě lodí je tam i pár zajímavých předmětů. Každopádně pak zničte výbušniny (na dálku!) na severní straně již neexistující základny. Proboří vám cestu houbami, stejně tak ty o kus za nimi (na východ). Pak můžete stoupnout na čtverec a konečně spojit most a následně i armády! Než se pustíte do masivního útoku, můžete s Vashj vlézt do vodního kanálu u západního kraje mapy. Najdete tam nějakou knihu a u jižnějšího výlezu ještě další věci. Až se budete cítit, spusťte útok na východnější základnu a následovně i na „mistress of torment“. Před tím ale s nakouzlenými Draenei zničte generátor. Můžete je doplnit o zneviditelněné jednotky. Nezapomeňte se před tím nakouzlit kouzly hrdinů i řadových jednotek. Poté naopak nezapomeňte rozbít klece, ve kterých jsou orkové s dobrými útočnými kouzly. Zopakujte postup u západnější základny, čímž se vám zpřístupní vchod k samotnému Magtheridonovi. Je pěkně tuhý, ale není imunní vůči magii. Čili ho můžete na chvíli vyřadit z boje např. cyklónem nebo Kaelovým banishem, a vyřídit si to s jeho osobní stráží. On sám toho vydrží HROZNĚ moc, ale s vašimi čtyřmi (!) téměř polobohy to zvládnete. Konečně vytoužené finále…

Autor:



Nejčtenější

Autoři hry se omluvili za příliš detailně vymodelované pohlaví

Detail ženského pohlaví ve hře Playerunknown's Battlegrounds

Hráči Playerunknown’s Battlegrounds si v nové aktualizaci mohli kromě nové mapy vychutnat i neobvyklou míru detailů na...

Stahujte Assassin´s Creed 4: Black Flag pro PC, hra je dočasně zdarma

Assassin's Creed 4: Black Flag

PC verze čtyři roky staré pirátské akce Assassin´s Creed 4: Black Flag je nyní dočasně zdarma ke stažení.



Obtížnost ve hrách: jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát?

Doom

Jsou dnešní hry lehké, těžké, nebo tak akorát? Napište nám, jak vnímáte obtížnost v dnešních hrách.

Zvolte hru roku 2017 na PC

Hra roku 2017 na PC

V čtenářské anketě Hra roku 2017 na Bonuswebu pokračujeme hlasováním v kategorii her na PC.

Takhle vypadá pařanský ráj. Podívejte se na největší sbírku her na světě

Joel Hopkins alias LastGamer vlastní největší sbírku her na světě

Australan Joel Hopkins je zapsaný v Guinessově knize rekordů jako majitel největší sbírky počítačových her na světě....



Další z rubriky

Stahujte zdarma adventuru Grim Fandango Remastered, ale pospěšte si

Grim Fandango Remastered

Povedená adventura Grim Fandango Remastered, která vyšla před necelými třemi lety, je dočasně zdarma ke stažení.

Zvolte hru roku 2017 na Xbox One

Hra roku 2017 na Xbox One

Ve čtenářské anketě Hra roku 2017 na Bonuswebu pokračujeme hlasováním v kategorii her na Xbox One.

Zvolte hru roku 2017 na PC

Hra roku 2017 na PC

V čtenářské anketě Hra roku 2017 na Bonuswebu pokračujeme hlasováním v kategorii her na PC.



Najdete na iDNES.cz