Lidský rytíř ve strategii Warcraft 3

Lidský rytíř ve strategii Warcraft 3

Warcraft 3 měl původně nabídnout šest ras. Bylo to příliš ambiciózní

  • 43
Seznam hratelných ras ve strategii Warcraft 3 neměli rozšířit jen Temní elfové a Nemrtví. Po úspěchu prvního dílu se ve studiu Blizzard objevil tlak na vývoj druhého dílu. Vývojáři tehdy zvažovali i odbočku od středověkého fantasy. Část společnosti bojovala za koncept, ve kterém by se tradiční Orkové utkali s lidmi z moderní doby.

Takový titul by představoval souboj fantasy a moderních technologií. Herní návrháři Stu Rose a Ron Millar však tento nápad spojenými silami smetli ze stolu. Prosadili raději větší a propracovanější pokračování, které jednoduše kráčelo ve šlépějích prvního dílu.

Při návrhu třetího Warcraftu pak společnost pracovala na šesti hratelných rasách. Na výběr měli být Lidé, Orkové, Nemrtví, Temní elfové, Skřeti a Spalující legie (Burning Legion).

"Zvolit šestou rasu bylo jako (hrát) ruletu, ve které se vývojářská koule může zastavit u různých nápadů. Jednou z těch ras byli skřeti, u kterých Warcraft 3 pracoval s kamikaze mentalitou," vysvětloval David Craddock pro server Shacknews. Ten píše neoficiální knihu o historii Blizzardu.

Snaha vyvážit šest hratelných ras však byla pro vývojáře příliš ambiciózní. Skřeti i Spalující legie ve hře do jisté míry zůstali. Nikoliv však v podobě samostatně hratelných ras. Warcraft 3 tak vyšel se čtyřmi hratelnými rasami. A na řadu let se společně se Starcraftem stal přední strategií pro profesionální soutěžení.

Rozšíření The Frozen Throne od Bonuswebu získalo hodnocení 80 %. "Frozen Throne je po designerské stránce špičkovým kouskem," napsal Dimitrios Vlasakudis v recenzi (číst text).


Témata: Blizzard, Warcraft