Blizzard v 90. letech zrušil hru kvůli perfekcionismu. Byla to chyba?

Mohla to být obstojná adventura, přesto ji zrušili. Hra Warcraft Adventures: Lord of the Clans zpočátku kopírovala tradiční vývojovou osu her od společnosti Blizzard Entertainment.

Po ohlášení fanoušci hru začali napjatě očekávat, ale tvůrci ji odložili. Z vydání plánovaného na konec roku 1997 se tak stalo vydání koncem roku 1998, ale nakonec došlo ke zrušení projektu. Vývojáři si prý chtěli zachovat renomé studia vytvářejícího nadstandardně kvalitní hry.

Lord of the Clans měla být klasická klikací adventura s Orkem Thrallem v hlavní roli. Thrallovým úkolem bylo znovu spojit orkské klany, které po událostech Warcraftu 2 upadly do naprosté letargie. V Lord of the Clans tak narážíte na demotivované válečníky, které pro vaši věc není jednoduché nadchnout.

Titul se nesl v humorném duchu a hráče by potěšil menšími i většími odkazy na svět Warcraftu. Narazit jste v něm totiž mohli například na goblina Gazlowe, trolla Zul’jina nebo draka Deathwinga.

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Důležitá byla také tematika boje Orků s lidmi. Třeba na počátku hry, když prcháte z věznice a narazíte na plakáty, které slibují odměnu za dopadení Groma Hellscreama. „Jsou hledaní za zločiny proti zemím Aliance. Živí, nebo mrtví: Grom Hellscream a jeho Warsong klan,“ dočtete se na vývěsce.

Z herního pohledu titul nepřinášel nic překvapivého. Hráč na jednotlivých obrazovkách řešil rozličné rébusy, typické právě pro adventurní žánr. Někdy bylo třeba odpoutat pozornost dvou gnómů a ukrást jim ze stolu plány pro goblina, který vás za odměnu slíbil vozit ve vzducholodi. Jindy třeba omráčit strážce pro útěk z věznice.

Titul sázel na příběh plný veselých dialogů. Opilí Orkové v něm vzpomínají na staré časy, gnomové a goblini se navzájem pomlouvají a hlavní hrdina často sarkasticky glosuje průpovídky ostatních. To vše se odehrávalo v kulisách světa Azeroth, a navštívit jste tak mohli například město Dalaran či hory Alterac.

Z uniklých videí hra působí jako obstojná a zábavná adventura. Proč se tedy tvůrci rozhodli projekt zrušit?

Producent Bill Roper v dobovém rozhovoru prohlásil: „Řekl bych, že jeden z problémů hry byl, že jsme se snažili vytvořit tradiční adventuru. Ale během vývoje se změnilo, co jsme my i hráči od adventur očekávali. Když jsme se projekt rozhodli zrušit, podívali jsme se na tu hru a říkali si, že by byla skvělá před třemi roky.“

Žánr adventur byl tehdy pomalu na ústupu a chystaly se první tituly s 3D grafikou. Blizzard byl přitom notoricky proslulý posouváním vydání s ohledem na kvalitu. A titulu tak hrozilo, že by se v obchodech objevil třeba i o několik let později. Vyšel by tedy v době, kdy by již jeho herní principy a grafika působily značně zastarale.

Titul navíc na poměry Blizzardu vznikal netradičním způsobem. Studio tehdy nemělo dost zkušeností s vytvářením 2D animací, a tvorbu grafiky proto zadalo společnosti Animation Magic, ve které vznikly například hry Link: The Faces of Evil a Zelda: The Wand of Gamelon. Herní návrh i příběh však zůstaly na starosti Blizzardu.

Warcraft Adventures: Lord of the Clans

Spoluzakladatel Blizzardu Michael Morhaime tak na počátku milénia pro server IGN prohlásil: „Zrušit Warcraft Adventures bylo velmi obtížným rozhodnutím. Hra se prostě nevybarvila jako titul dosahující kvalit Blizzardu.“ Společnost se proto rozhodla oželet ztráty a zaměřit zdroje na jiné projekty. „Bylo to správné rozhodnutí,“ věří Morhaime i zpětně.

Tento krok se však neobešel bez odporu fanoušků. Ti v roce 1998 uspořádali internetovou petici za vydání hry, která Blizzard přinutila k oficiálnímu vyjádření. Tvůrci vysvětlovali, že nešlo o obchodní či marketingové rozhodnutí. Společnost opět opakovala, že hra nedosahovala kvality, kterou si tvůrci vytyčili.

Z dnešního pohledu působí Warcraft Adventures: Lord of the Clans jako milá hra, která mohla být zábavná a na poměry jiných společností i úspěšná.

Blizzard si však zakládá na pověsti elitního studia, a označení dobrá hra by tak pro něj bylo naprosto nedostačující. Přesto si lze jen těžko představit, že by si titul vysloužil katastrofální hodnocení (videa na YouTube) a řada lidí dodnes volá po jeho vydání.

Autor:
Témata: Blizzard, Warcraft
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...