Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Warcraft III – návod #2

  12:00aktualizováno  12:30
Přesně před týdnem jsme vám přinesli první díl návodu na očekávanou realtimovou strategii Warcraft III, ve kterém jsme nabídli obecné rady a provedli jsme vás tutoriálem a kampaní za lidskou rasu. Nyní se u této hry opět setkáváme a v druhé části návodu máme na programu kampaň pro nemrtvé. Projdete s námi Cestou prokletých?

Týden se sešel s týdnem a máme pro vás druhý díl návodu na skvělou realtimovou strategii s prvky RPG – Warcraft III: Reign of Chaos. V předchozí části jsme si vzali na mušku kampaň za lidi a nyní se vrhneme na nemrtvé.


Kampaň za nemrtvé: Path of the Damned (Cesta prokletých)

Kapitola 1: Trudging through the ashes (Popelem až do úmoru)
Zase je tu váš starý známý Arthas. Ach jo… No, s chutí do toho a půl je hotovo. Má kouzlo „death coils“ (cívky smrti), které léčí nemrtvé i zabíjí živé. Až dostanete úroveň nezapomeňte si vzít auru! První akolyta je na cestě přímo před vámi. Jděte stále rovně a mezi domy ve slepé uličce je druhý, který vám dá quest. Třetí je na náměstíčku, abyste se vyhnuli boji, zabijte vesničana vedle něj pomocí coils a dojděte k němu. Přejděte přes most na jihu a přidá se k vám stín. Kolem sídla stráží (jsou to kasárna) pobíhají stále dva pěšáci a kapitán. Počkejte až přejdou a přeběhněte k potůčku na západě, kterým se bezpečně dostanete do vesnice. Použijte coils, abyste získali čtvrtého. Pátý je nahoře v rohu, před ním jsou tři vesničané. Pak se stačí vyhnout rytíři a jste na hřbitově. Těsně pod ním je mezi domy schovaný další. Na hřbitově se k vám přidají ghúlové a kostlivci. Od hřbitova jděte nahoru k town hallu s těžícími rolníky. Současně s vámi do vesnice vběhnou banditi a trošku vám to ulehčí. Zabijte je tak jako tak. Severně odtud je sedmý akolyta. Osmého získáte když půjdete na východ do slepé uličky mezi stromy a devátý je uvězněn bandity, kteří mají tábor severozápadně od town hallu. Jeden z nich má u sebe „spider ring“ Neztraťte žádnou jednotku! Není problém sledovat status a pak, když je namále, použít coils. Desátý je hned za branou, ale pravděpodobně se nevyhnete souboji se strážemi. Jedenáctý je v uličce jižním směrem a za ním se připravte na souboj s rytířem. Než zachráníte akolytu s pořadovým číslem dvanáct, budete muset eliminovat dva pěšáky. Třináctý je schovaný za domečkem a hošani č. čtrnáct až sedmnáct jsou za dvěma pěšáky a kapitánem. Můžete je zkusit nějak odlákat a pobít postupně. Osmnáctý je severně odtud, za velkým ohněm. Až se rytíř nebude koukat, rychle k němu s Arthasem doběhněte a máte ho. Další je západně od kasáren, za polem a k poslednímu klidně s Arthasem doběhněte, nehledě na stráže. Pracuje u pily na východ odtud.

Kapitola 2: Digging up the dead (Vykopání mrtvých)
Jděte na východ a ničte vše, co se vám postaví. Až dojdete k barikádám, kde jsou pěšáci a věže, zaútočte na jednoho u pěšáků vagóny, čímž ho znatelně poškodíte. Zbytek se na vás vrhne. Při boji používejte coils na vaše pohůnky a žádného neztratíte. Za barikádou už je paladin-Gavinrad. Prostě ho zlikvidujte a pak dojděte k hrobce. Po enginové animaci se objevíte o kus níž s menšími posilami. Ať jeden z vašich akolytů nechá vyvolávat důl a Necropolis. Až se důl dostaví, pošlete tam těžit vaše akolyty a až se dostaví Necropolis, postavte s jedním tři zigguraty v obranné linii na sever, kryptu a „graveyard“ (dále jen hřbitov). Pošlete ghúly těžit. Až bude hotový hřbitov, udělejte ze zigguratů věže. Upgradujte hlavní budovu i vaše jednotky. Mezitím, co se tohle všechno děje, vezměte DOST vašich jednotek a jděte na jih. Zde můžete pobít dva golemy šesté úrovně pro zkušenosti a jednoho devítkového (na východ), extrémně tuhého pro předmět! Až budete mít „Slaughterhouse“ (dále jen Jatka), stavte další vagón, ať máte čtyři. Vyražte do vesnice na prvního paladina, kterého musíte zabít, Balladora. Na druhého potřebujte alespoň čtrnáct ghúlů a jejich stálé doplňování ze základny. Zničte celou jejich základnu a pak projděte k třetímu. No, je to smutné, ale když vám řeknu „hádejte, kdo to bude?“, asi to uhádnete. Bohužel, musíte zabít Uthera. Není to smutné proto, že byl na desáté úrovni.:-) Je sám, takže ho prostě obklíčíte a bude.

Mezihra: The Dreadlords convene (Srocení děsupánů)
Tedy, příběh začíná nabírat stále větší obrátky!

Kapitola 3: Into the Realm eternal (Do království věčného)
Rychle zničte town hall ať můžete co nejrychleji začít stavět Necropolis. Důl se vám dělá sám. Po chvilce přiběhne hraničářka Sylvanas a dva vojáci, takže pozor. Postavte klasicky budovy, včetně věží u východního vstupu do vaší základny. Používejte mrtvoly k dělání kostlivců, které posílejte na průzkum. U obou stran se ovšem po chvíli zaseknou u stromů, které budete muset zničit pomocí vagónů. Zbytky mrtvol vždy naložte do vagónů. Až budete mít skupinu cca jedenácti ghúlů, tří vagónů a dvou nekromantů, vyražte levým východem na jih. V půli cesty zničte stromy a pak je menší elfí základna. Soustřeďte vagóny na věže a s Arthasovou skupinou (může být posílena kouzlem „unholy frenzy“-bezbožná zuřivost) na okolní jednotky. Doplňujte vaší armádu přímo z tlejících mrtvol… Pokud vám nějací kostlivci zbudou, pošlete je na průzkum na jih, kde naleznete golemy a fontánu, nebo na východ, kde leží most do elfí základny. Během bitvy už by sem měl mířit akolyta, aby postavil důl a později obranu. Starý důl vám za chvíli dojde, takže nemusíte dělat nové akolyty, stačí poslat ty staré do expanzní základny. Na útok doporučuji jedenáct až patnáct ghúlů, tři vagóny a tři až čtyři nekromanty, z toho dva mají zapnutý autocasting u oživování. Můžete vyrazit, je to pohodové.

Kapitola 4: Key of the three Moons (Klíč ze tří měsíců)
Jděte na jihovýchod, zničte tam malou elfí základnu a briskně ji nahraďte svojí. Kousek odtud na východ je gobliní laboratoř a dvě vzducholodě. Budou se hodit. Obrannou linii postavte radši kolem celé základny. A teď jak na misi. Uprostřed mapy je ostrov kde jsou tři „waygates“ (říkejme jim brány). Každá z nich vede k jedné základně, kde je „altar“ (oltář), po jehož zničení najdete krystal. Základna je samozřejmě plná agresivních elfů. Doporučuji jít proti směru hodinových ručiček, protože ta na severozápadě je asi nejvíce bráněná. Až obsadíte ostrov, založte zde základnu. Aby jste měli dostatek surovin, doporučuji udělat ještě jednu na místě první ze základen, kterou dobyjete. A nezapomeňte v každé z vašich expanzí postavit obranu! Pak dopravte doprostřed útočnou skvadru (v mém případě 11 pavouků, 6 ghúlů, 4 nekromanti a 4 vagóny) a můžete základny zničit na jeden zátah. Až budete mít všechny tři krystaly u sebe, budete ještě muset dopravit Arthase k branám v severovýchodním cípu mapy. Naplňte tři vzducholodě jednotkami, přistaňte a zničte obranné věže. Pak už jen stačí doběhnout před bránu a je konec.

Kapitola 5: The Fall of Silvermoon (Pád Silvermoonu)
Chvilku po začátku na vás opět naběhne Sylvanas, konkrétně ze severu. Dále dostanete quest „Silvermoon runners“ a Sylvanas Windrunner. První jmenovaný se týká pomalých „běžců“;-), kteří půjdou ze Sylvaniny základny jedním ze tří východů směrem k městu Silvermoon. Úkolem je zastavit je za pomoci chrličů. Sice zatím žádné nemáte, ale hned nějaké dostanete, abyste mohli zabít prvního. Až budete mít „black citadel“ (dále jen černá citadela), budete si je moci dělat a taky je využijete! Druhý úkol je prostý, zničit Sylvaninu základnu. Pokud budete cestu kontrolovat a žádný běžec neprojde,máte pohodu a můžete se věnovat výstavbě základny a budování armády. Silvermoon na vás totiž nezaútočí. Na přímý útok na Sylvaninu základnu vám stačí být těsně pod high upkeepem (stav jídla 70/90). Ano je to tak, útok je zcela triviální, s tímto stavem jsem neztratil ani jednu jednotku! Navíc získáte Sylvanas jako „banshee“ (asi víla smrti) a možnosti je vyrábět. Postavte si zde základnu a důkladnou obranu (min. čtyři věže), Silvermoon na vás totiž začne útočit a to silněji! Doplňte si armádu na 90/90 a můžete vyrazit. Dostat se před náměstí s fontánou není problém, ale ty čtyři devítkoví golemové… Škoda mluvit. Soustřeďte VŠECHNY jednotky, celou armádu na jednoho a postupně je zničte. Ztráty budou, ale naštěstí už vám to může být jedno. Teď umístěte Arthase do kruhu před fontánou a je to, uff…

Mezihra: The Revelation (Odhalení)
Hezké, moc hezké. Mamííí, já je chci ovládat. ARRRGGHHH :-DDD

Kapitola 6: Blackrock and roll, Too!
Už docela tuhá mise, zvláště, když nepřítel používá jednotky desáté úrovně…Okamžitě dejte upgradnout všechny zigguraty na věže. Měli by být hotové než na vás zaútočí orkové z východu. Zezačátku se soustřeďte na výstavbu obrany, a to na východě a na severu. Budete potřebovat alespoň pět věží. Rovněž každou expanzi, kterou získáte důkladně zabezpečte. Na tuto misi získáte novou jednotku, ledového draka „frost wyrm“ (dále jen wyrm). Jsou hodně silní a hodně odolní, navíc létají…. Udělejte pár jednotek tak, abyste se vešli do low upkeepu a dejte se do ničení základen pěkně za sebou, proti směru hodinových ručiček. Začněte v jihozápadním rohu mapy (Blackrock scouts). Hrdina je trapný a odpor taky. Už sem běží akolyta a staví… Doplňte vaše řady a dobyjte ještě základnu Blackrock warriors (dále jen BC), to by taky mělo jít jakžtakž. Ve své primární základně by jste měli mít jednoho akolytu pro případné opravování. Na místě základny BC warriors udělejte i Necropolis, kvůli ghúlům, dřevo vám totiž nahoře dojde. Rozhodně by nevadilo, kdybyste si postavili druhou kryptu a druhý „boneyard“. Teď nebude vadit stav armády 70/90, protože BC slavers jsou trošku tužší. Mají totiž v základně i sebevražedné gobliny, které zlikvidujte  na dálku! Nezapomeňte na párek nekromantů, kteří vám budou posilovat armádu, stejně tak na Arthasovo kouzlo „animate dead“. S tímto proti vám jejich odpor nebude mít šanci. Teď uděláme vyjímku a půjdeme na BC raiders, to abyste splnili správně úkol s hrdiny. Mimochodem, armáda 90/90 se bude hodit. Nic speciálního mě tady nenapadá. Prostě vydrtit! No a BC warlocks jsou totálně nejtěžší. Než na ně vyrazíte, dejte na většinu vašich jednotek posilovací kouzla (frenzy a frost armor) a monitorujte jejich zdraví. Bude to náročné, protože proti vám bude stát hrdina osmé úrovně a dva rudí draci. Spousta kostlivců, „cripple“ a „curse“ (dále jen prokletí) přijdou během bitvy vhod. Nejdřív zabijte asi spíš ty draky, protože hrdina si dá „mirror image“ a nepoznáte, který je který. Pokud máte dobrý postřeh, můžete pokusit zjistit, který vaše jednotky zraňuje a toho pak zlikvidovat. Během lítého boje bude pravděpodobně nutné doplnit vaše stavy, takže tak učiňte. No a to jsou asi tak všechny rady pro tuto misi. Konec se dostaví po kompletním zničení všech budov.

Kapitola 7: Siege of Dalaran (Obléhání Dalaranu)
Zdánlivě tuhá mise, ale jde to a navíc přijdou podstatně tužší. Hned na začátku vezměte vše, co máte a zabijte prvního, trapně slabého arcimága před vámi. Mezitím začněte s upgradem hlavní budovy a stejně tak jednotek. Až bude mág mrtvý, aura zmizí. Nechte vaše jednotky zregenerovat a dobyjte základnu na západní straně mapy (kousek cesty za arcimágem). Vystavte zde standardní základnu a vaše kohorty přesuňte sem. Máte chvilku čas, takže si „jen tak ze srandy“ (a pro předmět) zabijte arcimága který je v lese na mýtině, na severozápad od vaši původní základny. Teď nebude problém zabít bez rizika pomocí vzdušných jednotek druhého arcimága (mně stačili tři wyrmové). Vydejte se s vaší armádou na východ, kde narazíte na malou trpasličí kolonii a kousek na západ od ní dvě klece. Zničte je a přidají se k vám dva golemové (mimochodem, aura na ně nepůsobí). Armáda může postoupit dále do vnitrozemí na sever, kde narazí na druhou základnu nepřítele a zajímavou zlatočernou krabici. Základnu obsadit a bednu rozbít, obsahuje předměty! Těsně před vstupem do aury ke třetímu mágovi jsou dvě klece, můžete je rozbít. Získáte dva modré draky šesté úrovně a houf pavouků první úrovně. Na posledního arcimága budete muset provést kamikadze útok. Pokud na něj bude útočit najednou patnáct jednotek, moc dlouho se neudrží… Ano, utrpíte ztráty, ale konec mise nastane hned po jeho smrti.

Kapitola 8: Under the burning sky (Pod planoucím nebem)
Poslední a poměrně tuhá mise. Ale přijdou ještě tužší… Čím začít-začátek je klasický, ale konec trochu neklasický… Postavte u každého ze tří vchodů k oltáři pár věží. Postupně jejich počet doplňte na osm, slovy OSM věží, inteligentně rozestavěných. Také okamžitě postavte důl na východě. Teď k jednotlivým „frontám“. Fronta západní bude F1, fronta severní F2 a fronta východní F3. Na F1 budou chodit gyrokoptéry a střelci a později parní tanky a ještě později ve smrtící kombinaci s mortar týmy. Složení se střídá (střelci+ tanky/koptéry). Je logické, že zde musíte mít pár pavouků na přitáhnutí gyrokoptér k zemi pomocí kouzla „web“. Později alespoň tři vagóny na ničení tanků a pár abomination na ničení mortar týmů/ urychlené zabití střelců. F2-zezačátku gryphoni, později gryphoni a rytíři. Potřebujte zde alespoň čtyři pavouky a pak pár abomination. Rovněž zde zanechte dva wyrmy, jakmile to bude možné. Na F3 budou chodit klasické organické pozemní oddíly-střelci, pěšáci rytíři, kouzelnice, kněží… A hrdina! A není úplně slabý. Zde hlavně abomination, ale můžete i cokoliv jiného, vyplatí se sem posílat jednotky, které obdržíte z pekla… Průběh mise: Chvilku po začátku dostanete quest. Pro miny se stavte ve volné chvilce a doporučuji je začít rozmísťovat až v posledních pěti minutách. Během mise mějte u každého stanoviště volného akolytu pro opravování. V posledních deseti minutách to bude chtít dva. Na poslední útok tři (cca 2:30 až 2:00)…Dále budete průběžně dostávat pekelné posily-psy a pak „infernals“ (řekněme pekelníci). Ty se hodí na všech stanovištích, ale nejméně asi na F2. Až přijde útok, koncentrujte všechny síly na jednotlivé jednotky (vyplatí se mít i věže grupované) a hromadně opravovat. Zezačátku to možná budete zvládat, ale později se ztratíte. Nevím, jestli máte čas a nejste paralyzováni, používejte speciální schopnost psů, „mana burn“ (vyhoření many) na nepřátelské hrdiny a kouzelníky. Co dodat? Na první pokus zbývalo 26 vteřin , dobyli všechny fronty a bylo by po misi. Na druhý pokus jsem se do podobné situace dostal až 5 vteřin před koncem, ale Kel´Thuzada se nikdo nedotkl… Hodně štěstí!


Kampaní za rasu nemrtvých pro dnešek skončíme a příště se vrhneme na další, velmi dobře známou rasu – orky.

Autor:


Témata: hřbitov, Warcraft


Nejčtenější

Watch Dogs
KOMENTÁŘ: Herní kauzy a pseudokauzy. Čemu věřit?

Pokud pravidelně sledujete dění na herní scéně, jistě vám nebude dělat problém vybavit si nějaký prohřešek, trapas, nebo prostě „fail“, kterého se vůči...  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Wolfenstein: The New Order
Která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc?

Napište nám, která střílečka vás za poslední léta bavila nejvíc a proč. Na vaše odpovědi se těšíme v diskuzi pod článkem.   celý článek

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Další z rubriky

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowser’s Minions
Hopsavé RPG je zpět a krásnější. Recenze Mario & Luigi: Superstar Saga

Netradiční, avšak stoprocentně funkční a zábavná kombinace RPG a hopsačky se ukázala jako recept na hit. Proč si tak nezopakovat díl, kterým to vše začalo?  celý článek

Cook, Serve, Delicious! 2!!
Ukažte Pohlreichovi, kdo je tady šéf. Recenze Cook, Serve, Delicious 2

Gastronomie už pomalu proniká i do her. Druhý díl originální akční hry Cook, Serve, Delicious! 2!! je tak povedený, že pobaví i toho, koho vařit vůbec nebaví.  celý článek

Fire Emblem Warriors
RECENZE: Ve Fire Emblem Warriors sekáte nepřátele po desítkách najednou

Ve Fire Emblem Warriors budete na bojišti rozsévat smrt jako nepřemožitelný hrdina nebo hrdinka. A to vše umocněné přepálenými animacemi zdrcujících úderů.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.