Warcraft III - multiplayer

  12:00
Aby nebylo šílenství kolem Warcraft III málo, naleznete v našem novém článku postřehy z internetového hraní společně s lehkým průvodcem po serveru www.battle.net. Hra ani tentokrát nezklamala a dokázala nás zabavit na několik dlouhých nocí. Kdo by si ostatně nechtěl zabojovat proti živým protivníkům?

Snaha Tlusťocha dostat se do spíže vyústila ve smrtící souboj Podpora internetové hry patří k Warcraft III jako vejce k slepici, protože právě multiplayer je tím, co udržuje Warcraft, StarCraft a Diablo stále naživu. Herní centrála Blizzardu, W3 a shromažďuje hráčskou komunitu na speciálních diskusních fórech. Battle.net by si měl projít každý nováček do internetového hraní nebo zájemce o problematiku - účelově nadesignovaný server poskytne mnohem víc infa než strohá herní readme.txt. Následující text popisuje, co v internetové hře čeká a jak se s tím vypořádat s co nejmenší újmou na cti. Text je orientován pro W3-pozitivní hráče, není tedy tak podrobný jako recenze a několikadílný návod.

Před samotným spuštěním hry je dobré načerpat teoretické znalosti. Profesionální server ProGamers.cz pro zájemce o síťové hraní poskytuje již nyní replaye - záznamy úspěšných partií, které si můžete přehrát a poučit se z nich stejně jako se šachista sebevzdělává zkoumáním Kasparovových utkání. Na stejném serveru se objevila utilitka přepisující české klávesnicové zkratky na původní anglické. Ze zahraničních informačních stránek stojí za pozornost specializovaná PlanetWarcraft.com, na kterou navazují všechny ostatní neoficiální stránky. Jakmile načerpáte teoretické znalosti, podívejte se na svůj počítač a kriticky se zamyslete: má na to? V redakci jsme síťovou hru testovali na dvou PIII 866/256MB RAM/GForce 2 GTS se systémem Windows 98 a Windows XP a pokaždé engine projevoval pozoruhodnou nestabilitu, ústící do zborcení softwareu a automatického Sázky a duelyzapočítání porážky v herním profilu. Problémů se lze částečně zbavit jedině uzavřením všech aktivních programů (mail klient, ICQ, Word atp). Z této adresy si můžete stáhnout jednoduchou utilitku (0.6 MB) prověřující schopnosti vaší grafické karty. Důležitá připomínka: software je chráněn registrací na Battle.net, tudíž bez originálně zakoupené hry máte smůlu, stejně jako u Neverwinter Nights.

Po odkliknutí možnosti Battle.net proběhne patchování posledními softwareovými záplatami (dají se stáhnout i samostatně) a objeví se login okno. Přímočará registrace (jméno+heslo) probíhá během několika sekund v rámci klientského softwareu a okamžitě po autorizování se dostáváte na severoevropský server s německými, slovanskými a skandinávskými hráči. Následující obrazovka nabízí Kanály - tématicky laděné chaty, například Orc Stronghold a Support. V chatech je možné vylistovat informace o každém přítomném hráči a domluvit si s ním bitvu. Čeští stratégové se schází v chatu CZE, přímo odlinkovaném z hlavní obrazovky (podle Místního nastavení Windows). Firmou Blizzard schválené mise se vyskytují pod tlačítkem Hrát hru, neoficiální hned vedle ve Vlastní hře - a často bývají zábavnější. Praktická ukázka domluveného souboje vypadá následovně: na chatu se domluvíte, jeden z vás založí hru, vy si jí pod Vlastní hrou vylistujete a vstoupíte do ní. Většina neschválených misí vznikla v otevřeném editoru W3 a už jsme viděli i starcraftové Vítejte na Battle.netmariňáky proti zergům. Velmi oblíbený týmový deathmatch nabízí všem hráčům výběr hrdiny a následné pobíhání po aréně a vymlacování, dokud se nenaplní kvóta fragů pro uzavření hry. V pravidelných intervalech jsou automaticky svolávány duely nejsilnějších hráčů v malém kamenném bazénu, do kterého nahlíží ostatní hrdinové a horda vesničanů. V tom okamžiku, kdy duel začíná, automatický teleport přenese hráče na tribuny - třeba uprostřed souboje - a opět je tam po ukončení duelu vrátí. Server mírně laguje - zasekává se - ale nejde o nic katastrofálního. Vedle deathmatche vzniká řada modifikací, často velmi zvrhlých: jedna z nich mě umístila do kůže stavitele útočných věží, který měl společně s ostatními vystavět dokonalou obranu proti invazi pavouků. Nápaditost misí je omezena jen fantazií designéra, a to může být tradicionalistům proti srsti. Oficiální kampaně nabízejí předem definované mapy pro přesný počet hráčů a týmů. V tomto módu vám server vybere nejbližšího volného protivníka, kterého zřejmě neznáte a s trochou štěstí bude mluvit anglicky (taková nörssteena také není marná). Během těch několika seancí jsem narazil nejvíce na Němce, Poláky a samozřejmě Skandinávce, ti jsou všude. Velkou nevýhodou dvoukampaňového systému je absence "zkušenostních místností", kde by se dali najít protihráči podle prohraných/vyhraných bitev. Takto máte velkou šanci, že při automatickém vyhledávání oponenta narazíte na mnohem ostřílenějšího (ačkoliv jakési mantinely ve výběru fungují - nedá se na ně spoléhat).

Bludičky-hráči těsně před výběrem těla do deathmatche Online hra se v podstatě neliší od offline verze, jen neobsahuje příběh a existuje možnost uzavírání spojenectví s ostatními hráči. Flexibilní systém spojenectví umožňuje sdílení jednotek, pohledu na herní plochu anebo společných zásob zlata a dřeva. Během těch několika let, co mezi námi série vegetuje, bylo experimentelně zjištěno, že blitzkrieg je skutečně nejlepší variantou, jak někoho vymazat z povrchu zemského - Warcraft III v tomto směru garantuje neuvěřitelně rychlé partie, které v průměru trvají deset až patnáct minut a hned zpočátku do vás zasejí ublíženecký pocit. Většina hráčů jasně ignoruje preferované rozmazlování hrdinů, raději si připraví početnou armádu a bojují stylem lumíků skákajících do moře. Kupodivu, funguje to. Brzy si na prohry zvyknete. Vyzdvihovaná strategie morfuje do akční hry, nicméně se najde několik desítek tisíc lidí, kteří se v ní vyžívají. Pro zájemce o seriozní taktizování se vyplatí počkat na CZE chatu, dokud nepřijde někdo s dostatečně zdravým rozumem. Stejným zklamáním pro mě, šedivého onlineovkáře, byla nevychovanost protihráčů, kteří někdy ani nepozdravili a odpovídat na otázky se zdálo být nad jejich síly. Mnohem živější MMORPG komunita využívá možnosti internetu nejen k hraní, ale právě k poklábosení a socializování. Warcraft hráči vypadají, jako by nemohli napsat ani to "Hi!", protože by ztratili drahocenné sekundy na výstavbu armády a to by se pak promítlo do jejich zpožděného a tímpádem ohroženého blitzkriegu. Opravdu strategie hrané po internetu žene kupředu jen paranoia, že ten druhý zaútočí mnohem dřív?

Ingame chat je telegrafický a chudý Hrdinové nepřecházejí mezi misemi, jsou na jedno použití, ovšem po zabití se dají relativně levně oživit ve svatostánku, včetně všech předmětů. Hrdina představuje alfu a omegu celé síťoviny, už jen proto, že se mu říká hrdina. Zatímco otroci těží a staví, vojáci se houfují a mágové nanečisto bublají kouzla, musí hrdina pobíhat po krajině, vymlacovat nečisté potvory a sbírat jejich poklady (prostě profesionální vrah) nebo navštěvovat speciální obchody s vybavením, které na ulici nesežene. Samozřejmě, stejné možnosti jsou i v příběhové offline hře, zde je ale adventuření okořeněno možností vyfouknout protivníkovi bonusy před nosem nebo na něj nepřátele přivést a kochat se pak vlastní zlomyslností. Ostatně, Odyseus s Trojským koněm provedl největší sviňárnu během celého dobývání Tróje a historie ho má za příkladného dobrodruha! Tak co je pár harpyjí zatažených do nepřátelského tábora... Na place může být maximálně trio hrdinů za každou stranu (paladin, kouzelník, válečník), přičemž vyvolání prvního stojí jen místo na kavalci a ti další jsou již za peníze. Prvním logickým krokem na začátku je proto pořízení válečníka, pošimrání oblud z okolí mečem a nasbírání zkušeností. Konečně nachází praktické uplatnění střídání denních dob, kdy omezená noční viditelnost a útoky v noci nejsou jen prázdným pojmem a zbabělý hrdina se může proplížit za spícími potvorami k vytouženému obchodu. Jaké jsou největší začátečnické chyby? Návrháři tvrdí že tyto: Vesničané přihlížejí duelu

  • žádný Hrdina nebo jeho zařazení mimo skupinu, která bojuje a získává zkušenosti
  • nedostatečný zájem o level Hrdiny; správný Hrdina by měl být minimálně na třetí úrovni, když útočí na lidského oponenta
  • ušetření potvor a bestií
  • opomíjení bonusových předmětů
  • sólování s Hrdinou na první úrovni a následné zabití potvorami

    Jediným kontinuálním prvkem zůstává battle rejstřík, kde se zaznamenávají informace o prohraných a vyhraných bitvách, včetně detailního vypsání úspěšnosti. Jedná se o jakousi W3-občanku, podle které ostatní zjistí, jestli bitva s vámi má cenu. Například moje osoba byla po čtyřech prohraných bitvách vyhledávána jako fackovací panák, až jsem musel změnit registrační jméno a začít od nepopsaného papíru. Za své může zmiňovaná nestabilita engineu, která říká, že zhroucení hry se rovná porážce. S přispěním editoru misí můžete nechat kamarádům zhroutit jejich počítač na vaší mapě anebo si prohlédnout veškerý virtuální bestiář v jiné, než v útočné podobě. Vzato kolem a kolem, online Warcraft III ničím nepřekvapí a výše zmíněné výtky jsou zřejmě doprovodným rysem battleneťácké sorty hráčů. Ještě jeden dík patří Blizzard za umožnění standardního českého dabingu - i to je při hrůzné úrovni amatérské a profesionální lokalizace více než dost.

    Warcraft III: Reign of Chaos - multiplayer
    Výrobce: Blizzard Entertainment
    Distributor: Take 2 Interactive
    Distribuce v ČR: Cenega, český manuál + titulky
    Stáhněte si: 3x video, 2x galerie screenshotů
    Oficiální homepage: www.blizzard.com/war3
    Minimální konfigurace: procesor 400 MHz, 128 MB RAM, 8 MB grafická karta
    Doporučená konfigurace: procesor 800 MHz, 256 MB RAM, 32 MB grafická karta
    3D karty: ano
    Multiplayer: ano
    Verdikt: Kvalita síťového Warcraft III vyplývá z dlouhletých zkušeností mateřské firmy a dceřinného serveru Battle.net. Jde o poutavou zábavu, ale příběhovému hraní se nevyrovná.

    Hodnocení:

    75%

  • Autor:
    • Nejčtenější

    Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

    Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

    Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

    Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

    Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

    Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

    Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

    {NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

    {POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

    Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

    V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

    Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

    Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

    Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

    Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

    PRVNÍ DOJMY: Stellar Blade nabízí daleko víc než jen sexy zadek hlavní hrdinky

    Po první hodině strávené v nelítostném světě akční hry Stellar Blade můžeme být zatím spokojení....

    VIDEO: Remake očekávaného Paper Maria zaujal s citem předělaným intrem

    Remake dvacet let starého akčního RPG Paper Mario: The Thousand-Year Door z éry konzole GameCube...

    Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

    Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

    Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

    Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

    Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

    Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

    Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

    S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

    Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

    Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...