Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odstranili ze hry mikrotransakci, protože byla až příliš úspěšná

aktualizováno 
Až nečekaná popularita ryze kosmetické úpravy do střílečky Warframe vedla autory k jejímu odstranění. Přitom by prý na ní mohli slušně vydělávat.

Tzv. free 2 play tituly mají stále mezi „hardcore“ hráči negativní pověst. Každému totiž musí být jasné, že nic na světě není zadarmo a pokud autoři nabízejí své dílo zcela bezplatně, musí si ty peníze na hráčích vzít někde jinde. A jen málokdo to umí udělat férově a srozumitelně.

Jeden z nemnoha takových titulů je online střílečka Warframe. O ní se mezi hráči ani v médiích příliš nemluví, přitom si ji vyzkoušelo již více než 26 milionů lidí na všech hlavních platformách.

Warframe

Warframe vychází z původních konceptů nepříliš úspěšné střílečky Dark Sector.

Pro její autory z Digital Extremes je však důležité především to, že je Warframe dlouhodobě ziskový. To se samozřejmě neobejde bez spousty práce a právě správné vybalancování optimálního platebního modelu je jednou z těch vůbec nejsložitějších věcí.

Na jednu stranu je totiž nezbytné zajistit dostatek financí na provoz 170hlavého studia, na tu druhou přinášet vyvážený zážitek i pro ty, kteří do Warframe nechtějí nijak investovat. Jak napovídá stabilní základna hráčů, tak se to firmě povedlo. Nebylo to však úplně bez přehmatů, jak vzpomínají klíčoví zaměstnanci v novém dokumentu vytvořeném pro youtubový kanál Noclip.

Když totiž Warframe v roce 2013 vyšel, byl to klasický případ tzv. pay 2 win. Tak se hanlivě přezdívá titulům, ve kterých si lze dokupovat herní výhody za skutečné peníze. Nevítězí tedy ten lepší, ale ten, kdo do hry nasypal více prostředků.

Warframe

Ekonomika Warframe je docela férová i vůči „neplatičům.“

Metodou pokus/omyl se tak Digital Extremes přesunuli k současnému modelu, kdy hráči skutečné peníze hráči utrácejí především za kosmetická vylepšení. Jenže ani to není zcela bez rizika.

Když autoři například přidali do hry na první pohled neškodnou možnost vygenerovat si za hrst peněz náhodnou barvu srsti pro zvířecího pomocníka, s úděsem zjistili, že i taková na první pohled hloupost může někoho dohnat k velkému utrácení. Jeden hráč prý během pár hodin vygeneroval pro svého virtuálního mazlíčka více než 200 barevných variant, což ho stálo značný obnos prémiové měny. „Pane bože, my jsme vytvořili výherní automat,“ vzpomíná na své tehdejší zděšení Sheldon Carter, jeden z hlavních návrhářů hry. Vývojáři se proto rozhodli tuto funkci rychle odstranit, přestože pro ně šlo o opravdu snadný zdroj peněz. 

Jak ukazuje loňská aféra Electronic Arts, z dlouhodobého hlediska šlo určitě o správné rozhodnutí. Existuje spousta způsobů jak vydělávat peníze, pokud však přijdete o důvěru zákazníků, nepomůže vám, ani kdybyste udělali tu nejlepší hru na světě.

Autor:


Nejčtenější

Žádný milovník vláčků by si neměl nechat ujít český projekt Mashinky

Mashinky

V českých luzích a hájích se kutí mnoho zajímavých projektů. Jedním z těch nejsledovanějších jsou cenami ověnčené...

RECENZE: První placený přídavek pro český Kingdom Come je rozpačitý

Kingdom Come: Deliverance: From Ashes DLC

Placený přídavek From the Ashes nepřináší nic z toho, proč Kingdom Come tak milujeme. Možnost spravovat vlastní vesnici...



Speedrunner dohrál nejtěžší hru loňského roku za 50 minut

Cuphead

Pouhých 50 minut stačilo hráči s přezdívkou TheMexicanRunner k tomu, aby pokořil neskutečně obtížnou skákačku Cuphead....

RECENZE: Erotický horor Lust for Darkness neděsí ani nevzrušuje

Lust for Darkness

Nezávislá polská hra slibovala kombinaci erotiky a hororu. Krve i nahých lidí je tu sice přehršel, ale přesto je...

KOMENTÁŘ: Lezou vám krkem hry pro každého? Nejste sami, ale máte smůlu

Far Cry 5

Při pohledu na herní průmysl vynikne jeden zajímavý rozpor. Velcí vydavatelé se snaží hráčům zprostředkovat herní...

Další z rubriky

Konami zatrhlo výrobu portu hororu P.T., jeho autora však odměnilo

P.T.

Právníci firmy Konami zakázali distribuci už téměř hotového remaku hororové hry P.T. Jeho tvůrce však nemusí smutnit,...

Saúdská Arábie zakázala desítky videoher, neunikl ani třetí Zaklínač

Zaklínač 3: Divoký hon

Saúdská Arábie zakázala sedmačtyřicet videoher v reakci na sebevraždu dvou dětí. Důvodem je podezření, že sebou nechaly...

Online střílečka The Culling 2 nemohla dopadnout hůře, nikdo ji nehraje

The Culling 2

Týden po vydání battle royale hry The Culling 2 můžeme její hráče spočítat na prstech jedné ruky. Pro autory to bude...



Najdete na iDNES.cz