Warhammer: Battle March

  13:39aktualizováno  13:39
Dobrých strategií je na kozolích asi tolik, jako sympatických úřednic na městských úřadech. Ale čas od času se objeví zajímavý kousek, který naše taktická srdce potěší. Bude jedním z nich i Warhammer: Battle March?

Warhammer: Battle March

Warhammer: Battle March Konzole opravdu trpí zoufalým nedostatkem strategií, a tak ke každé sebemenší zmínce o chystaném projektu z tohoto žánru vzhlížíme s vykulenýma očima a vyplazeným jazykem. A tentokráte ho máme vyplazený opravdu dost, protože titul, o kterém se budeme bavit, je z oblíbeného fantasy světa Warhammer, který patří k těm nejatraktivnějším. Určitě máte zběžný dojem o tom, co to Warhammer je, takže stačí jen poznamenat, že jde o detailně propracovaný fantasy svět, který si získává srdce fanoušků stolních her, knih, komixů i počítačových her.

Další novinkou je to, že k armádám Chaos, Empire, Skaven a High Elves přibudou dvě nové a to Dark Elves a spojená vojska Orků a Goblinů.

Warahmmer: Battle March není úplně novým titulem, jde totiž o jakýsi remake nebo remix PC hry Warhammer: Mark of Chaos. Ta nedopadla vůbec špatně, naopak v našem hodnocení se vyšplhala poměrně vysoko. Logicky tak začínáme doufat, že konverze tohoto dílka obohacená o  pár dalších zajímavých prvků by mohla dopadnout velmi dobře.

Warhammer: Battle MarchOproti PC verzi (mimochodem, Warhammer: Battle March není výhradně záležitostí pro Xbox 360, ale vyjde opět i na PC) samozřejmě dojde ke změně ovládání. Přece jen, klávesnice s myší a konzolový ovladač se od sebe docela dost liší, čehož jste si již určitě všimli:-). A právě toto by mohl být největší kámen úrazu. Strategické hry mají na PC jedno z nejkomplexnějších ovládání, a to jak si tvůrci poradí s tím, aby ho upravili do přijatelné formy pro ovladač Xboxu 360, to určitě bude ještě pěkně tvrdý oříšek. Snad si na něm nevylámou zuby.

Warhammer: Battle March bude podporovat multiplayerovou hru skrze Xbox Live, což je určitě velké pozitivum, protože hra proti živým protivníkům má  mnohem větší kouzlo než proti AI. Ne, že bychom podceňovali umělou inteligenci, ale občas pokulhává a většině z nás jistě poskytne větší satisfakci, když rozprášíme armádu živého soupeře, přičemž tedy ovšem i budeme mnohem více rozčílení, když živý soupeř rozpráší tu naši.

Půjde především a hlavně o boj, žádné složité budování základny a zdlouhavá těžba.

Warhammer: Battle MarchDalší novinkou je to, že k armádám Chaos, Empire, Skaven a High Elves přibudou dvě nové a to Dark Elves a spojená vojska Orků a Goblinů. Tím pádem by se měla prodloužit herní doba. Což je další fakt, který slyšíme rádi, protože původní Warhammer: Mark of Chaos byl poměrně lineární záležitostí jen s několika postraními misemi.

Tím v podstatě ale výčet výraznějších úprav končí. Warhammer: Battle March  by měl být skoro jistě zasazen, stejně jako Mark of Chaos, do takzvaného Old World, což je svět plný horských masivů, kde žijí lidské klany Empire, Kislev, Tilea, Bretonnia, Norsca a narazíte tu i na lesní elfy nebo trpaslíky, prostě klasický fantasy svět.

Hraní samotné bude žánrově spadat do žánru real-time strategií, ale půjde především a hlavně o boj, žádné složité budování základny, zdlouhavá těžba surovin a podobné aspekty. To může být pro někoho lákadlem, pro druhého záporem, to už je na vás. Warhammer: Battle MarchPřed misí si zvolíte jednotky, které se budou účastnit bitevní vřavy a jejich počet během levelu už nebudete moci měnit. Proto budete muset velmi opatrně nakládat s těmi, které jste si zvolili, abyste úspěšně zvládli to, co po vás bude žádáno. Určitě vás nenapadne postavit do čela svých pluků lučištníky a za ně válečníky se sekyrou. Netvrdíme, že budete muset mít vystudovanou vojenskou akademii, abyste Warhammer: Battle March zvládli dohrát do konce, ale nějakou tu taktiku si hraní určitě vyžádá. 

Ještě se vrátíme k ovládání. Dle těch, kteří měli možnost zahrát si ukázkovou misi z Warhammer: Battle March není vyladěné zrovna nejlépe. Především je pak kamenem úrazu označování jednotek. Bohužel v tomto případě se asi mnoho dělat nedá, protože přece jen ovladač není pro tento účel tak vhodný jako je myš. Nezbude nám než si na to zvyknout. Pokud budete chtít vybrat žádaný počet svých vojáků, budete se muset spolehnout na levý analog ve spojení s tlačítkem „A“, což nezní nějak složitě, ale podle některých je to poměrně nepohodlné. Je jasné, že analog jednoduše není tak citlivý jako myš, s tím nám nezbude než se vypořádat a Warhammer: Battle Marchpřizpůsobit se. Určitým ulehčením by mělo být to, že kombinací několika tlačítek dosáhnete označení konkrétní skupiny vojáků. Ale i přesto se zdá, že ovládání může být rozhodujícím faktorem u hodnocení hry.

Další věcí, která vyvolává obavy, je technické zpracování.

Až (nebo pokud) si zvyknete na lehce kostrbaté ovládání, můžete se pustit do boje. Vaše jednotky budou získávat zkušenostní body, díky kterým se jim budou moci zlepšovat některé vlastnosti, popřípadě se otevřou nové schopnosti. Jednotlivé talenty můžete upgradovat až do páté úrovně. I během hraní lze otevřít „zkušenostní strom“, takže můžete kdykoliv dumat nad tím, do čeho se vyplatí investovat. Mimochodem, plusem je, že i minimapka bude neustále k dispozici, což určitě zlepší přehlednost.

Další věcí, která vyvolává obavy, je technické zpracování. Modely postav nejsou špatné, naopak vypadají vcelku dobře, ale prostředí je na tom o poznání hůře, což je Warhammer: Battle Marchpřekvapivé, protože Warhammer: Mark of Chaos vypadal lákavě. Samozřejmě, že hra je ještě v hluboké fázi vývoje, na pultech se objeví až během

příštího roku, takže se dá předpokládat, že se na vizuální podobě ještě zapracuje a my doufáme, že ne málo. Navíc podle dostupných zdrojů dochází během „průletu“ mapou k výraznému kolísání frameratu a to není zrovna dobré. Opět se ale přikláníme k tomu, že je to jen díky tomu, že se na titulu ještě intenzivně pracuje a na vychytávání „much“ dojde až později.

Je pravda, že preview vyznívá docela kriticky, ale zase tak zle nebude. Pokud přehlédneme určité nedostatky ve zpracování a zvykneme si na ovládání, mohli bychom se slušně pobavit. RTS strategií je na konzolích opravdu málo. Čímž nechceme říct, že díky tomu odpustíme Warhammer: Battle March všechny nedostatky, ale řekněme, že můžeme mírně přimhouřit oči. Ale skutečně jen mírně. Třeba to ale nakonec nebude ani potřeba a tvůrci nás překvapí. V současné době jsme v zajetí obav pramenících především ze spojení „ovladač a RTS strategie“.

Index očekávání: 75 %

Autor:


Témata: Xbox

Nejčtenější

Po šesti letech nezbylo z peněz z Kickstarteru nic, vývojář se zhroutil

Limit Theory

Ambiciózního vesmírného simulátoru Limit Theory se bohužel nikdy nedočkáme. Jeho jedinému vývojáři Joshi Parnellovi...

Herní rekordman má 1 720 platinových trofejí. Vypadá, jako kdyby nespal

Herní rekordman Hakam "Hakoom" Karim

Bahrajnec Hakam Karim, vystupující pod přezdívkou Hakoom, se stal oficiálním držitelem Guinnessova rekordu v počtu...



Chystaný seriál podle Zaklínače už zná představitelky Ciri a Yennefer

Netflix vybral herečku Freyu Allanovou (vlevo) do role Ciri z chystané...

Netflix vybral herečky do rolí dvou nejdůležitějších ženských postav chystané seriálové adaptace Sapkowského knih....

Podívejte se na záběry z natáčení scén pro brutální Mortal Kombat

Fotky ze zrušeného projektu Mortal Kombat HD

Když v roce 1992 vyšel první díl Mortal Kombatu, otřáslo to herním světem. Doslova gejzíry krve a brutální chvaty,...

RECENZE: Call of Duty: Black Ops 4 je pro sérii přelomovým dílem

Call of Duty: Black Ops 4

Veleúspěšné Call of Duty letos poprvé odvrhlo kampaň pro jednoho hráče a láká fanoušky na svoji verzi populárního módu...

Další z rubriky

Life is Strange 2 ukázal nové hlavní hrdiny, ale jinak zůstává stejný

Life is Strange 2

Vývojáři z Dontnod na Gamescomu konečně ukázali první záběry z chystaného pokračování vynikajícího seriálu Life is...

Začala beta NHL 19. Schválně jestli najdete nějaký rozdíl oproti NHL 18

NHL 19

Na první pohled se nic nezměnilo, ale pokud si hru zahrajete, určitě oceníte daleko přesnější ovládání. Čas na...

Kultovní značka na rozcestí. Vše, co víme o chystaném Falloutu 76

Fallout 76

Oznámení Falloutu 76 nepřineslo takové nadšení, jaké si asi Bethesda představovala. Jde jen o snahu naskočit za každou...



Najdete na iDNES.cz