Konzole opravdu trpí zoufalým nedostatkem strategií, a tak ke každé sebemenší zmínce o chystaném projektu z tohoto žánru vzhlížíme s vykulenýma očima a vyplazeným jazykem. A tentokráte ho máme vyplazený opravdu dost, protože titul, o kterém se budeme bavit, je z oblíbeného fantasy světa Warhammer, který patří k těm nejatraktivnějším. Určitě máte zběžný dojem o tom, co to Warhammer je, takže stačí jen poznamenat, že jde o detailně propracovaný fantasy svět, který si získává srdce fanoušků stolních her, knih, komixů i počítačových her.
Další novinkou je to, že k armádám Chaos, Empire, Skaven a High Elves přibudou dvě nové a to Dark Elves a spojená vojska Orků a Goblinů.
Warahmmer: Battle March není úplně novým titulem, jde totiž o jakýsi remake nebo remix PC hry Warhammer: Mark of Chaos. Ta nedopadla vůbec špatně, naopak v našem hodnocení se vyšplhala poměrně vysoko. Logicky tak začínáme doufat, že konverze tohoto dílka obohacená o pár dalších zajímavých prvků by mohla dopadnout velmi dobře.Oproti PC verzi (mimochodem, Warhammer: Battle March není výhradně záležitostí pro Xbox 360, ale vyjde opět i na PC) samozřejmě dojde ke změně ovládání. Přece jen, klávesnice s myší a konzolový ovladač se od sebe docela dost liší, čehož jste si již určitě všimli:-). A právě toto by mohl být největší kámen úrazu. Strategické hry mají na PC jedno z nejkomplexnějších ovládání, a to jak si tvůrci poradí s tím, aby ho upravili do přijatelné formy pro ovladač Xboxu 360, to určitě bude ještě pěkně tvrdý oříšek. Snad si na něm nevylámou zuby.
Warhammer: Battle March bude podporovat multiplayerovou hru skrze Xbox Live, což je určitě velké pozitivum, protože hra proti živým protivníkům má mnohem větší kouzlo než proti AI. Ne, že bychom podceňovali umělou inteligenci, ale občas pokulhává a většině z nás jistě poskytne větší satisfakci, když rozprášíme armádu živého soupeře, přičemž tedy ovšem i budeme mnohem více rozčílení, když živý soupeř rozpráší tu naši.
Půjde především a hlavně o boj, žádné složité budování základny a zdlouhavá těžba.
Další novinkou je to, že k armádám Chaos, Empire, Skaven a High Elves přibudou dvě nové a to Dark Elves a spojená vojska Orků a Goblinů. Tím pádem by se měla prodloužit herní doba. Což je další fakt, který slyšíme rádi, protože původní Warhammer: Mark of Chaos byl poměrně lineární záležitostí jen s několika postraními misemi.Tím v podstatě ale výčet výraznějších úprav končí. Warhammer: Battle March by měl být skoro jistě zasazen, stejně jako Mark of Chaos, do takzvaného Old World, což je svět plný horských masivů, kde žijí lidské klany Empire, Kislev, Tilea, Bretonnia, Norsca a narazíte tu i na lesní elfy nebo trpaslíky, prostě klasický fantasy svět.
Hraní samotné bude žánrově spadat do žánru real-time strategií, ale půjde především a hlavně o boj, žádné složité budování základny, zdlouhavá těžba surovin a podobné aspekty. To může být pro někoho lákadlem, pro druhého záporem, to už je na vás. Před misí si zvolíte jednotky, které se budou účastnit bitevní vřavy a jejich počet během levelu už nebudete moci měnit. Proto budete muset velmi opatrně nakládat s těmi, které jste si zvolili, abyste úspěšně zvládli to, co po vás bude žádáno. Určitě vás nenapadne postavit do čela svých pluků lučištníky a za ně válečníky se sekyrou. Netvrdíme, že budete muset mít vystudovanou vojenskou akademii, abyste Warhammer: Battle March zvládli dohrát do konce, ale nějakou tu taktiku si hraní určitě vyžádá.
Ještě se vrátíme k ovládání. Dle těch, kteří měli možnost zahrát si ukázkovou misi z Warhammer: Battle March není vyladěné zrovna nejlépe. Především je pak kamenem úrazu označování jednotek. Bohužel v tomto případě se asi mnoho dělat nedá, protože přece jen ovladač není pro tento účel tak vhodný jako je myš. Nezbude nám než si na to zvyknout. Pokud budete chtít vybrat žádaný počet svých vojáků, budete se muset spolehnout na levý analog ve spojení s tlačítkem „A“, což nezní nějak složitě, ale podle některých je to poměrně nepohodlné. Je jasné, že analog jednoduše není tak citlivý jako myš, s tím nám nezbude než se vypořádat a přizpůsobit se. Určitým ulehčením by mělo být to, že kombinací několika tlačítek dosáhnete označení konkrétní skupiny vojáků. Ale i přesto se zdá, že ovládání může být rozhodujícím faktorem u hodnocení hry.
Další věcí, která vyvolává obavy, je technické zpracování.
Až (nebo pokud) si zvyknete na lehce kostrbaté ovládání, můžete se pustit do boje. Vaše jednotky budou získávat zkušenostní body, díky kterým se jim budou moci zlepšovat některé vlastnosti, popřípadě se otevřou nové schopnosti. Jednotlivé talenty můžete upgradovat až do páté úrovně. I během hraní lze otevřít „zkušenostní strom“, takže můžete kdykoliv dumat nad tím, do čeho se vyplatí investovat. Mimochodem, plusem je, že i minimapka bude neustále k dispozici, což určitě zlepší přehlednost.Další věcí, která vyvolává obavy, je technické zpracování. Modely postav nejsou špatné, naopak vypadají vcelku dobře, ale prostředí je na tom o poznání hůře, což je překvapivé, protože Warhammer: Mark of Chaos vypadal lákavě. Samozřejmě, že hra je ještě v hluboké fázi vývoje, na pultech se objeví až během
příštího roku, takže se dá předpokládat, že se na vizuální podobě ještě zapracuje a my doufáme, že ne málo. Navíc podle dostupných zdrojů dochází během „průletu“ mapou k výraznému kolísání frameratu a to není zrovna dobré. Opět se ale přikláníme k tomu, že je to jen díky tomu, že se na titulu ještě intenzivně pracuje a na vychytávání „much“ dojde až později.
Je pravda, že preview vyznívá docela kriticky, ale zase tak zle nebude. Pokud přehlédneme určité nedostatky ve zpracování a zvykneme si na ovládání, mohli bychom se slušně pobavit. RTS strategií je na konzolích opravdu málo. Čímž nechceme říct, že díky tomu odpustíme Warhammer: Battle March všechny nedostatky, ale řekněme, že můžeme mírně přimhouřit oči. Ale skutečně jen mírně. Třeba to ale nakonec nebude ani potřeba a tvůrci nás překvapí. V současné době jsme v zajetí obav pramenících především ze spojení „ovladač a RTS strategie“.
Index očekávání: 75 %