Sází však na realistický přístup, takže magii ani pohádková monstra v ní neobjevíte. Původně se spekulovalo o tom, že kulisami titulu budou husitské války, nicméně tisková zpráva se o tom nezmiňuje.
Husitské obdobíPředchozí spekulace vycházely z oficiálního webu hry, kde bylo možné objevit výřez z malby Bitva u Grunwaldu a obrázek se jmenoval zizka.jpg. Bitva se totiž odehrála v 15. století a jejím účastníkem byl i Jan Žižka z Trocnova. |
Obrátili jsme se proto na producenta hry Martina Klímu, který napsal: "Ohledně husitů a námětu hry: jak je vidět z loga hry, odehrává se v roce 1403, tedy ještě před upálením mistra Jana a vypuknutím husitských bouří."
Klímá tak tvrdí, že dobové události slouží spíše jako volná inspirace. Titul prý nemá být učebnicí dějepisu. "Abych parafrázoval Alfréda Hitchcocka, naše hra je historie, ze které jsme vystřihli nudná místa."
Oficiální materiály zmiňují zasazení do Svaté říše římské během pozdního středověku. Titul prý "přináší možnost zúčastnit se z vlastního pohledu brutálního boje o trůn mocné země."
Vývojáři slibují dobrodružství v otevřeném světě a pro hru má být významný příběh, který však není lineární. Titul umožní tvorbu a vylepšování postavy a autoři hovoří o "autentických bojových technikách". Tím míní například souboje na koních, boj zblízka či obléhání hradů.
Hra se silně inspiruje v historických událostech a odehrávat se má v prostředí vymodelovaném podle skutečnosti. To však pro potřeby titulu bude zkomprimované, jinými slovy se změní jeho měřítko. Kreativní ředitel projektu Daniel Vávra již v minulosti naznačil, že hra nejspíše využije českých luhů a hájů.
Střípky o české středověké hřeBonusweb již loni posbíral první dostupné informace o přístupu k vývoji a pojetí hry. Kreativní šéf projektu například příběhovou kostru konzultuje s historiky (čtěte více). |
Na oficiálním blogu nicméně připouští, že konkrétní podobu prostředí před několika stoletími lze zjistit jen těžko. Upozorňuje však, že hlavní krajinné prvky, jako jsou řeky, města či významné cesty, se příliš nemění. Hra tedy pracuje s reálnými místy a historickými událostmi, do kterých zasazuje vlastní příběh.
Hráči údajně "budou budovat vztahy s obyvateli herního světa, získávat reputaci a ovlivňovat tak celý příběh". Oficiální informace zatím nejsou obsáhlé, vývojáři však slibují odhalit více 20. ledna příštího roku.
Kingdom Come: Deliverance využívá technologie CryEngine 3 a vyjde v roce 2015. Vyhlížet ho mohou majitelé PC a konzolí nové generace.
Možnost komunitního financování
Tvorbu hry pomohl financovat Zdeněk Bakala, který podle informací deníku E15 investuje až 70 milionů korun. Z příspěvků na blogu Warhorse se však zdá, že šlo pouze o peníze na první etapu vývoje a studio nyní shání další prostředky.
Firma tedy hovoří s řadou vydavatelských domů i soukromých investorů. Martin Klíma v odpovědi ohledně financování pro Bonusweb uvedl: "Otázky, které kladete, jsou velice zajímavé, ale hodně souvisí s tím, co chceme oznámit příští měsíc, takže se zatím musím vystříhat přímé odpovědi, což je mi líto."
Bližší informace prý přinese druhá půlka ledna a britský server Eurogamer zmiňuje, že v potaz připadá využití komunitního financování.
Vývojářský tým Warhorse tvoří veteráni české scény. Kreativním ředitelem a hlavním návrhářem je Daniel Vávra, který stál například za sérií Mafia. Na projektu se podílí také návrhář Operace Flashpoint Viktor Bocan. A producentem je Martin Klíma, jenž stál u zrodu českého studia Altar Interactive a produkoval také britský titul Operation Flashpoint: Dragon Rising.