Mafia z období husitských válek? První střípky o české středověké hře

Hlavní návrhář série Mafia šéfuje vývoji husitské hry, financované Zdeňkem Bakalou. Řeč je o Danielu Vávrovi, který vede tým vývojářů v české společnosti Warhorse Studios. Projekt zatím čeká na oficiální odhalení, o titulu jsme však shromáždili první informace.

Obrázek z oficiálního webu vývojářů

Nový titul od Warhorse má být historickou hrou, která se odehrává na skutečných místech. Titul má podobně jako gangsterka Mafia (recenze druhého dílu) nabídnout otevřené prostředí. A s touto akcí ho spojuje také přístup k vývoji.

Podle deníku E15 jde o hru z období husitských válek, což může naznačovat i oficiální web hry. Objevit na něm lze výřez z malby Bitva u Grunwaldu, který je pojmenovaný zizka.jpg. Bitva se totiž odehrála v 15. století a jejím účastníkem byl i Jan Žižka z Trocnova.

Daniel Vávra však informaci o husitském období odmítl potvrdit. "Co se týče bližších informací a spekulací o hře, nebudeme je až do oficiálního oznámení komentovat," reagoval na dotaz Bonuswebu.

Svět má být realistický, cestování může být nezvykle pomalé

Daniel Vávra se řadí mezi návrháře, kteří ve hrách upřednostňují vysokou míru realističnosti. Pro něj i "jeho" hry bývá charakteristická inspirace ve skutečném světě.

Například příběhovou kostru tak konzultuje s historiky. S finální podobou děje však vyčkává na dokončení herního návrhu, který má příběh i jednotlivé úkoly směřovat.

Vávra tvrdí, že by vývojář měl ve spojitosti s vytvářeným titulem vyzkoušet pokud možno co nejvíce. Pokud tedy zpracovává střílečku, měl by navštívit střelnici či vyzkoušet paintball. V případě hry ze středověku je pak na místě třeba jízda na koni a pohyb v brnění.

Neoficiální obrázek ze hry, který pochází z přednášky na vývojářské akci Game Developers Session.

Vývojáři také pozorně studují historické materiály a prostředí má vycházet ze skutečných míst. Do jejich herní podoby autoři chtějí zasahovat jen minimálně, někdy je to však v zájmu hratelnosti nutné.

Ve hrách na hrdiny se zpravidla využívá nerealisticky členitého terénu, který umožňuje umístit blízko sebe řadu zajímavých lokací. Cílem je zkrátit cestování a nabízet hráčům neustále nové vjemy. Projekt od Warhorse se však pokouší o zpracování realistické.

Daniel Vávra nicméně na oficiálním blogu přiznává, že konkrétní podobu prostředí před několika stoletími lze zjistit jen těžko. Zároveň však upozorňuje, že hlavní krajinné prvky, jako jsou řeky, města či významné cesty, se příliš nemění. Hra tak pracuje s reálnými místy a historickými událostmi, do kterých zasazuje vlastní příběh.

A aby vývojáři nepřistoupili na vyváření nereálné krajiny, musí velmi pečlivě vybírat místa, kde se titul bude odehrávat. Každá předloha tak musí zahrnovat dostatek zajímavých míst na rozumné rozloze. Přesto se však vývojáři v zájmu hratelnosti nevyvarují některých úprav, jako je například zhušťování. Zásahy však odmítají více přibližovat.

Titul navrhuje Daniel Vávra, který stál též za návrhem gangsterky Mafia II.

Kreativního ředitele Daniela Vávru jsme požádali o upřesnění pojmu komprese a přiblížení změn, které vývojáři na mapě provádí. Odpověď však byla jen velmi obecná.

"Co se týče komprese, tak ano, řeč je o změně měřítka mapy (i když třeba jen v horizontální rovině a ne výškově). Mapa se dá ořezávat jakkoli, stejně jako jakákoli bitmapa ve Photoshopu, můžeme tedy vyříznout kdekoli cokoli, a přemisťovat jednotlivé části jinam, blíž k sobě a tak dále," reagoval Vávra na náš dotaz.

Hra by měla být zároveň klidná i plná vjemů

Herní plochu navíc Warhorse rozdělí do několika map, mezi kterými bude hráč cestovat prostřednictvím načítací obrazovky. Vývojáři se tak chtějí vyvarovat příliš zdlouhavého cestování.

Jako příklad dobře navrženého prostředí uvádějí hru Red Dead Redemption, která se odehrává na divokém západě. Titul není při cestování přeplněný akcí a vzdálenosti při putování na koni jsou přijatelné.

Zároveň však tuláci mohou spatřit řadu věcí, do kterých lze zasáhnout. A na podobné pojetí cílí i nový český projekt. Pohyb ve hře od Warhorse však může být až nezvykle pomalý. Stometrové pole pěšky údajně zdoláte zhruba za minutu.

Ani samotní vývojáři však netuší, jestli takové pojetí hry bude lidi bavit. Pro inovaci je však vždy třeba jistá nebojácnost a podobné experimenty ze hry mohou učinit nevšední počin.

Ilustrační obrázek ze hry Operation Flashpoint: Dragon Raising, kterou produkoval Martin Klíma. Stejný úkol ho čeká i s projektem od Warhorse.

Každý průchod hrou může být odlišný

Realita má být zdrojem inspirace i pro herní mechanismy. Warhorse se snaží vytvořit propracované herní systémy, kterými omezí množství skriptů.

Pokud totiž herní pravidla skutečně domyslíte až do důsledku, řada situací může být pokaždé unikátní. Jestliže tedy vývojáři skutečně dodrží původní plány, vznikne pravý opak stříleček ze série Call of Duty.

V souvislosti s novou hrou však Daniel Vávra o takovém přístupu hovoří jen velmi mlhavě. Jako příklad na blogu Warhorse uvádí propracovaný "právní" systém, který je jeho reakcí na podobné mechanismy v řadě her na hrdiny. Tam za drobné krádeže mnohdy hrozí fatální postih. A nebo naopak nehráčské postavy ignorují i vaše zásadní prohřešky.

To kreativního ředitele vedlo k vytvoření systému, ve kterém svět na hráčské akce reaguje náležitě. Jenže takový systém prý zabral třicet stran popisu. A sám autor při vymýšlení konceptu pochyboval o jeho smysluplnosti.

Vávra však tvrdí, že ve výsledku vznikl užitečný systém. A vzešla z něj celá řada herních principů, kterou lze využít v nezvyklých úkolech. Vznikat tak mohou i výjimečné situace, které způsobí hráč svými činy.

Výstupy hráčových akcí totiž díky robustnímu systému nejsou definované prostřednictvím skriptů, ale vše se odehrává v závislosti na dané situaci a řadě proměnných. Jisté míře skriptů se však hra s dějem vyhne jen těžko.

Pokud vše půjde podle původních plánů, mohli by vývojáři hru odhalit ještě v první polovině letošního roku. Blog Warhorse uvádí, že titul má běžet i na konzolích příští generace. Očekávat tak pravděpodobně lze podporu PC, PlayStation 4 i nového Xboxu. Oficiální informace však zatím chybí.

Autor:
  • Nejčtenější

Tak to se nepovedlo. Opětovné vydání dvacet let staré hry skončilo ostudou

Radost z opětovného vydání retro stříleček Star Wars: Battlefront nevydržela fanouškům dlouho....

Nosit sexy obleček se v chystané hře nevyplácí, boj s ním bude daleko těžší

Natěšeným fanouškům chystané akční hry Stellar Blade učaroval přiléhavý kostým, který si hlavní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

To byla rychlost. Polda 8 sehnal za den milion a rozloučí se s Luďkem Sobotou

Za pouhý den se podařilo sehnat peníze na vznik české komediální adventury Polda 8. Naposledy v něm...

Generace Z už na konzolích hrát chtít nebude, myslí si bývalý šéf Xboxu

Bývalý šéf značky Xbox Peter Moore se v rozhovoru s magazínem IGN nechal slyšet, že hardware...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vydělali jsme víc peněz, než naše malé studio zvládne, říká tvůrce Palworldu

Letošní herní hit Palworld už japonskému studiu Pocket Pair vydělal miliardy a stále se prodává...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Vyrábějí seznam woke her, fandí jim i Musk. Herní protestní hnutí nabírá sílu

O odporu proti konzultantské firmě, která podle kritiků kazí moderní hry korektní propagandou, se v...

Návrat legendárních Commandos se blíží, nový trailer vzbuzuje nostalgii

Po několika nepovedených remasterech původních dílů se letos dočkáme i regulérního pokračování...

Unikly specifikace PlayStationu 5 Pro, převezme žezlo nejvýkonnější konzole

Ačkoliv oficiálně nebylo prozatím nic oznámeno, citelně výkonnější verze konzole PlayStation 5 s...

Oblíbená deskovka ze světa Duny vyšla i v digitální podobě. A v češtině

Na Steamu se nečekaně objevila digitální adaptace populární deskové hry Dune: Imperium. K dispozici...

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...