Ačkoliv tedy jde o hru na hrdiny, magii ani pohádková stvoření v ní neobjevíte.
Titul se jmenuje Kingdom Come: Deliverance a autoři projektu slibují otevřený svět modelovaný podle skutečné české krajiny a s příběhem, který vychází z historických událostí 15. století. Prostředí má zabírat zhruba devět kilometrů čtverečních a pro rychlejší pohyb světem jsou dostupní koně, na kterých lze také bojovat. První ze tří částí hry slibuje okolo třiceti hodin herního času a vyjít má koncem roku 2015.
První díl začíná v roce 1403. Starý král zemřel, jeho dědic je slaboch a dědicův bratr lační po moci. Spojí se proto s částí šlechty, krále unese a do země vpadne se svou vlastní armádou. Šlechta se tak rozdělí na dva tábory. Jeden ho podporuje, druhý se bouří. A blíží se proto občanská válka.
Hráč se vžije do role kovářova syna, který kvůli vpádu armády přišel o rodinu i střechu nad hlavou. Jeho úkolem je tedy pomstít rodinu, zachránit právoplatného krále a obnovit pořádek v zemi. Kingdom Come je však příběhem obyčejného člověka a splnit tyto cíle je heroický výkon, ve kterém bude třeba využít důvtip.
Titul se hraje z pohledu první osoby. Postava v něm plní úkoly, zlepšuje své dovednosti a učí se různým řemeslným zručnostem. Hráč si tak může vytvářet vlastní zbraně či se stát třeba alchymistou. Dbát však musí i na zachovávání zdraví. Postava potřebuje spát i jíst a potrava v inventáři se po čase kazí.
Titul lze hrát za jedno ze tří povolání. Podle vývojářů je však s každou postavou možné využít všech dovedností. Na výběr je rytíř, který se specializuje na agresivní boj a pro ostatní na první pohled představuje děsivého nepřítele
Zvolit však lze i zloděje, který se plíží ve stínech a protivníky likviduje spíše neslyšně. Třeba dýkou do zad, udušením či tichým šípem z povzdálí. Ostatní postavy může také okrádat a získávat od nich informace vyhrožováním.
Třetím povoláním je bard. Ten je mistrem slov a hrou postupuje zejména díky působivému řečnictví a vztahům s významnými lidmi. Postavy tak může obrátit proti sobě či je v nečekanou chvíli jednoduše bodnout do zad.
Svět lze prozkoumávat volně a nezávisle na ději
Vývojáři v rámci důrazu na realističnost slibují precizní systém soubojů. Inspirovali se technikami využívanými v patnáctém století a autoři je konzultují s odborníky na středověká bojová umění. Vývojáři přesto tuto část hry označují za největší výzvu. Zahrnuje totiž něco, čemu přezdívají inverzní kinematika. Pokud tedy hráč něco zasáhne například mečem, ovlivní to i jeho ruce. Nikoliv jen ty soupeřovy.
Tvůrčí mantra Warhorse zní: kvalita nad kvantitou. Místo maximálně obsáhlé hry tak chtějí vyvinout titul, který bude zahrnovat výjimečná a poutává prostředí. "Místo dvou set nevýrazných kobek bychom se rádi zaměřili jen na několik a vytvořili každou z nich jako výjimečnou, zapamatovatelnou a nestandardní," uvádějí na serveru Kickstarter.
Podobný přístup se podle nich vztahuje i na další části hry, například na úkoly. Ty by měly být detailně propracované a nabízet různé možnosti řešení. Příběh samotný pak nemá být lineární a je pouze na hráčích, zdali se stanou padouchem či spasitelem.
Svět lze navíc prozkoumávat nezávisle na dějové linii. Hráč tak může odhalovat jednotlivá zákoutí herní plochy a hlavní úkoly plnit až později. V mezičase může například vytvářet zbraně, vařit, zabývat se postranními úkoly či lovit zvířata. A řemeslné práce mají probíhat prostřednictvím rozličných miniher.
Zločin a trest
Hra zahrnuje právní systém, který reaguje na vaše činy. Nehráčské postavy tak vaše kriminální skutky hlásí úřadům a ty vás za nekalé akce potrestají. Jejich reakce závisí na typu přečinu a zahrnovat může například pokutu, čas za mřížemi či mučení. Vaše kriminální činnost ovlivní i herní ekonomiku a chování ostatních postav.
Hráč též musí brát v potaz svou reputaci. Na tu má vliv každá volba a vaše činy již nebude možné vzít zpět. Významné jsou proto dialogy, ve kterých hráč může volit své reakce a děj se podle nich bude odvíjet.
Autoři hry navíc slibují vydání vývojářských nástrojů a podporu modifikací, která by do budoucna mohla zajistit další desítky hodin hraní. Řada titulů totiž díky kvalitní fandovské tvorbě vzkvétá ještě několik let po vydání.
Titul bude k dispozici pro PC, Mac, Linux i konzole PlayStation 4 a Xbox One.
Warhorse a komunitní financováníÚvodní vývoj projektu financoval český podnikatel Zdeněk Bakala. Podle původních plánů pak vývojáři další kapitál měli získat od tradičních vydavatelských domů. Smlouvu se jim však nepodařilo uzavřít a obrátili se tak na server Kickstarter, kde během třiceti šesti hodin vybrali přes deset milionů korun. To je zhruba jen desetina rozpočtu, zbytek má však zaplatit soukromý investor (čtěte více). |