Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Velkorozpočtové hry trpí nedostatkem inovace, říká autor Deus ex a Thief

  17:34aktualizováno  17:34
Ačkoliv se o něm příliš nemluví, patří Warren Spector mezi nejostřílenější návrháře videoherního průmyslu. Je otcem řady milovaných sérií, například her Wing Commander, Ultima: Underworld, Thief, Deus Ex či System Shock.

Ilustrační obrázek k nejnovějšímu dílu hry Thief

Spector se po několika letech v akademickém prostředí vrací k vývoji her a nechal se slyšet, že nedostatek inovace ve velkorozpočtových hrách zachraňují nezávislé projekty.

„Nemůžu uvěřit tomu, že to řeknu nahlas. Už mě potom v herním průmyslu asi nikdy nezaměstnají. Ale u velkorozpočtových her nevnímám výrazný pokrok. Zdá se, že vycházejí vyladěnější a hezčí verze titulů, které již bylo možné hrát před lety,“ řekl Spector v rozhovoru pro server Gamasutra.

„Díky bohu za nezávislou scénu. Existují v ní lidé, kteří experimentují se zajímavými věcmi,“ dodal. Legendární návrhář sám chce experimentovat s posouváním laťky.

Warren Spector

Warren Spector

„Chtěl bych vidět propracovanější postavy a robustnější umělou inteligenci. Hodně jsme se zlepšili v programování soubojů. Ale řekl bych, že se příliš nezměnilo u umělé inteligence mimo boj a při interakci s lidmi. Nijak zásadně jsme neposunuli konverzaci ani vytváření emocionálního pouta s postavami. S tím bych si rád hrál,“ vysvětluje Spector.

Zároveň však uznává, že společnost Arkane Studios alespoň částečně pokračuje v šlépějích studií Origin a Looking Glass, kde Spector pracoval. V Arkane totiž vznikla značka Dishonored, která nepřímo navazuje na jeho plíživou hru Thief.

Podobně jako Spectorovy staré projekty se totiž i tituly od Arkane Studios pokouší hráčům umožnit „psát jejich vlastní příběhy“. A vývojář by v tomto ohledu rád pokročil ještě dále.

Příležitost pro to ostatně bude mít s tituly System Shock 3 a Underworld Ascendant, jejichž vývoj povede, a díky nimž se k tvorbě videoher vrátil (čtěte více).

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Po devíti letech od vydání umožňuje Starcraft 2 prodávat modifikace

Starcraft 2: Legacy of the Void

Měly by být modifikace vždy zdarma, nebo si jejich autoři zaslouží také podíl ze zisků, které přinášejí autorům hry?...

Připravuje se nový film podle legendární střílečky Doom

DOOM

Filmové adaptace počítačových her jsou čím dál tím častější. Výsledek je však ve většině případů podprůměrný. Povede se...

VIDEO: Rozbalujeme a zkoušíme stavebnici Labo. Nintendo to s dětmi umí

Testujeme Nintendo Labo

V pátek se začne oficiálně prodávat stavebnice Nintendo Labo, která propojuje výtvory z kartonu s konzolí Switch....



Najdete na iDNES.cz