Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Warriors Orochi - zbijte je všechny

  0:01aktualizováno  0:01
Mlátiček na PC příliš nevychází. Warriors Orochi se mezi ně sice řadí, ale žádný zázrak to není.
45

Warriors Orochi

Platforma: PlayStation 2
Výrobce: Omega Force

  • Bojovka na PC
  • Dobré na odreagování
  • Zastaralá grafika
  • Linearita
  • Skoro to samé jako DW4H

Stokrát omílané téma nezachrání ani obrovské množství bojovníků. Oproti Dynasty/Samurai Warriors minimum novinek. Už to začíná být nuda.

Herní karta

Orochi Warriors

wo Screen 9Čistokrevné mlátičky nejsou na PC moc časté. Proto fanoušci žánru (jestli nějací zbyli) čekají na každý nový přírůstek jako na smilování. Warriors Orochi jsou sice rubačkou, ale jestli mají býti oním smilováním, tak tedy nevím. Dám do souvislosti některá fakta. Tato hra již vyšla před nějakým časem i na konzolích a ani tam přílišný úspěch neslavila. Další důležitý fakt je to, že je nesmírně podobná Dynasty Warriors 4 Hyper. Bude to hlavně tím, že má obě hry na svědomí jedno vývojářské studio, které je lokalizováno kdesi v zemi vycházejícího slunce. Poslední, co zmíním, je to, že hra spojuje dvě Warriors série. Již zmíněné Dynasty Warriors a pak Samurai Warriors, přičemž samurajští bojovníci ani na PC nezavítali. Vše podstatné do úvodu je zhruba venku.

wo Screen 1Zápletka je takováto. Je tu zloduch, který se jmenuje Orochi a je to Hadí král. Jako správný padouch musí dělat pořádné zlotřilosti. Rozhodne se, že pro své vlastní potěšení unese za pomoci magie nějaké ty udatné bojovníky z Číny v období Tří království a feudálního Japonska. Nebyl by správný příběh, kdyby se nepostavila vlna odporu proti jeho počínání. Ve hře se objevují čtyři klany. Z královské Číny to jsou Shu, Wu a Wei, to jsou ty, které se objevily ve hře Dynasty Warriors. Z Japonska jsou to potom Samurajové, kteří naproti tomu měli své místo v Samurai Warriors. Každý z klanů má svou vlastní příběhovou linku. Pokud se podívám na prezentaci příběhu, tak to není nic převratného. Hlavním problémem je, že ten kdo nezná obě série (a to je na PC vysoce pravděpodobné), tak si bude mezi všemi těmi jmény připadat ztraceně.

"Nepřátel jsou hordy a moc inteligence nepobrali."

wo Screen 11Zaměření hry bylo popsáno dost korektně. Myslím tím definice mluvící o mlátičce a rubačce - hra skutečně nenabízí moc navíc. Každá mise se odehrává v rámci jedné, pokaždé jiné mapy a okolo úkolů na konkrétní mapě zadaných. Žádné geniality nečekejte. Úkoly se omezují na zlikvidování někoho konkrétního, případně záchranu tím, že zlikvidujete všechny ostatní. Vždy máte dány podmínky, po jejichž splnění vyhrajete a naproti tomu stanovisko, za kterého prohrajete. Herní náplň je taková, že běháte po mapě (pro přesun můžete využít i koníka) a rubete všechny co vám přijdou co cesty. Nepřátel jsou hordy a moc inteligence nepobrali. Tím beru ty bezejmenné. Sem tam se objeví nějaký důstojník (jsou to ti se jménem) a ten může dělat problémy, obzvláště v pozdějších fázích hry, kdy se jich sejde víc najednou.

VIDEO

wo Screen 3Na mapách nebojujete sami. Myslím tím, že vždy máte nějaké ty spojence, jejichž přítomnost ve hře je spíše symbolická. Pokud neberu tu možnost, že vám nepřítel zabije toho, jenž je vyjmenován v podmínce pro nesplnění jako postava, která musí přežít. K těm spojencům. Jejich funkce je plést se do cesty - tedy někdy jsem takový pocit měl. Několikrát jsem se pokoušel zmlátit spojenecké vojáky, což naštěstí nejde, protože to by počty spřátelených armád notně klesly. Rozeznat spojence od nepřítele je někdy v té vřavě vpravdě oříšek. Jediní opravdu užiteční spojenci jsou důstojníci, kteří umí přiložit ruku k dílu a dokážou počty nepřátelských panáků redukovat.

wo Screen 3Již jsem zmínil, že jsou ve hře čtyři klany a každý z nich má jinou příběhovou linku. Na začátku každé si zvolíte tři postavy za které budete hrát. To je novinka oproti minulým sériím, kde se volil jen jeden. Neznamená to, že by postavy bojovaly najednou, ale to, že jeden se mlátí a další dva jsou v záloze pro vystřídání v případě potřeby. Ono „v záloze“ neznamená, že by stály někde stranou, oni se prostě jako kouzlem transformují přímo v boji. Je velmi pravděpodobné, že si vyberete jednu oblíbenou postavu a vyměníte ji pouze na chvilku v případě, že potřebujete, aby se v záloze uzdravila. Celkový počet ovládatelných bojovníků je úctyhodný a oficiální čísla hovoří o sedmdesáti sedmi. Rozděleni jsou do tří skupin – PWR, TEC, SPD, přičemž každá skupina je trochu jiná. Není však jisté, že když vám bude vyhovovat styl boje jednoho zástupce skupiny, tak vám budou automaticky vyhovovat všichni ostatní v rámci jednoho okruhu.

wo Screen 8S postavami také souvisí RPG prvky. Za likvidování bojovníků získáváte zkušenostní body. Postava, se kterou bojujete se leveluje rovnou, ostatní potom může vylepšovat přidělováním zkušeností v kampaňovém menu. Atributy pro zlepšení jsou klasické, jako život, útok, obrana, rychlost a musou, které slouží pro předvádění speciálních útoků. Jednotlivé kolonky zlepšuje počítač sám po každém dosažení nové úrovně, takže s žádným výročním přidělováním bodíků nepočítejte. Další novinkou oproti předchůdci (berme oproti DW4 na PC) je takzvaný Weapon Fusion, který slouží ke zlepšování zbraní a při jehož používání jdou taktéž na odbyt zkušenostní body.

"Ať hrajete jakoukoliv mapu, tak si po chvíli připadáte jako v začarovaném kruhu."

Hratelnost je vcelku klasická. Pokud hrajete na gamepadu, tak obzvláště pak palec dostává řádně zabrat a hrozí, že se zběsilé mačkání stane tikem. wo Screen 5Vaše postava se může ohánět základním, silovým, speciálním a musou útokem. Ještě umí skákat. Musím podotknout, že ač je to rubání vcelku bezduché, tak se to hraje docela dobře, ale pořád je to jedno a to samé - a to je zásadní problém. Trošku zpestření může nabídnout změna postavy, ale i tak je to stále dokola. Ať hrajete jakoukoliv mapu, tak si po chvíli připadáte jako v začarovaném kruhu. Tuny nepřátel a čas od času nějaký ten důstojnický pán na holení. Hraní na klávesnici sice není ideální, ale je to rozhodně lepší, než tomu bývá u jiných portů z konzolí.

Tím se dostávám k pár slovům o kvalitě konverze. Nedopadlo to nejhůře, ale rezervy se najdou. wo Screen 6Přeci jen se hraje lépe na gamepadu, zejména díky nevhodnému ovládání kamery, které by bylo ideálnější pomocí myši, se kterou hra moc nepočítá. Za grafiku a zvuky si ale autoři zaslouží pořádně přes hýždě. Vizuální stránka se od dob PC verze DW4 vůbec nezměnila a z přiložených screenshotů posuďte její kvalitu sami, je taková, no... několik let stará. Zvuky taktéž nenadchnou. Hudba sice zajímavá je, ale že by excelovala, to se říct nedá. Z ostatních zvuků si zapamatujete tak akorát: “Hu, hju, hvá,“ protože to jsou citoslovce, které přibližně vydává váš bojovník. Jo, a potom ještě sténající nepřátele.

Warriors Orochi jsou dobrou hrou na odreagování. Je to přímočaré rubání a to nemusí sednout každému. Po chvilce hraní je to pořád jedno a to samé, navíc bez těch pár novinek stejné jako Dynasty Warriors 4 Hyper. Doporučit se dá tento titul těžko, snad jen věrným fanouškům žánru, ale ti už stejně nejspíše utekli na konzole. K výslednému hodnocení - pokud vlastníte DW4H, tak si ještě nějaké to procento odečtěte.

Autor:


Hodnocení hry

Redakce

45 %

Čtenáři

74 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 125 čtenářů



Nejčtenější

Middle-earth: Shadow of War
RECENZE:Tolkienův svět utopený v krvi. Shadow of War hraje na jistotu

Pokračování výborné řežby na motivy Tolkienova Pána prstenů se drží při zdi a příliš změn nepřineslo. To však neznamená, že by nebylo zábavnou hrou.  celý článek

Oficiálně neoznámená StarWars hra od Visceral Games
Herní Star Wars v potížích. Electronic Arts zavřeli studio Visceral

Autoři Dead Space už žádnou hru pod značkou Visceral Games nevytvoří. Slibovaná příběhová hra ze světa Star Wars, na které studio poslední roky pracovalo, bude...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Cyberpunk 2077
Práce v naší firmě není pro každého, brání se autoři Zaklínače nařčením

Firma CD Projekt Red nečekaně zareagovala na vlnu kritiky, která se na internetu objevila od údajných bývalých zaměstnanců.  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

StarCraft: Remastered
Strategická legenda baví i po 19 letech. Recenze StarCraft: Remastered

Blizzard ohlásil něco, co snad každého hráče z devadesátých let muselo zahřát na duši. Remaster nejproslulejších her, na kterých už se, buďme upřímní, zub času...  celý článek

Friday the 13th: The Game
Zabijte kamaráda na sto způsobů. Recenze brutality Friday the 13th

Maskovaný sériový vrah se od uvedení prvního filmu před 37 lety vrací v očekávané hře pro více hráčů. Děs kolem sebe vytváří stále a při hraní s dobrou partou...  celý článek

Impact Winter
RECENZE: Postapokalyptický Impact Winter vás odnaučí milovat zimu

Očekávaný simulátor přežití Impact Winter vám ukáže, že konec světa bude pěkně ledový. Jako vedoucí skupiny přeživších se budete muset postarat nejen o sebe,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.