Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

WarTorn - simulace války

  12:00aktualizováno  11. října 12:17
Je rok 2999. Všude na Zemi je mír a lidstvo s tím není spokojené. Vrozená touha po konfliktu nedovolí nikomu z lidského pokolení radovat se dlouho ze světa bez válek. Většina lidí dychtí po tom, aby se konečně stalo něco, co tu děsnou nudu zažene. A právě z toho důvodu vznikl WarTorn - simulace války.
Wartorn

Je rok 2999. Všude na Zemi je mír a lidstvo s tím není spokojené. Vrozená touha po konfliktu nedovolí nikomu z lidského pokolení radovat se dlouho ze světa bez válek. Bojové sporty už dávno nikoho nezajímají a většina lidí dychtí po tom, aby se konečně stalo něco, co tu děsnou nudu zažene. A právě z toho důvodu vznikl WarTorn - simulace války. Do speciálně vybudovaných arén se vypustí warlordi (neboli velitelé) spolu s jejich týmy a přenášeni do celého světa všemi televizemi mezi sebou povedou boj na život a na smrt. Prostředky, které k tomu budou moct použít, jsou pokaždé závislé na výsledku veřejných voleb - letos se odhlasovalo 20. století (doba, po které nostalgicky vzdychá nejeden potlačený násilník z roku 2999). Zbraně i ostatní výstroj tedy bude odpovídat prostředkům té doby - každý warlord dostane na výběr z hromady replik, z nichž sestaví svou počáteční výzbroj. Během hry má navíc možnost kdykoliv vyměnit svoje zbraně, jednotky i všechno ostatní s jakýmkoliv jiným warlordem, který k tomu bude ochotný. Kostky jsou tedy vrženy a nastává chvíle, kdy hrdinové musejí vkročit do arény ...

Jak je z předchozího odstavce doufám evidentní, WarTorn bude realtimovou strategií. Společnosti Eyst a Impact se na to dohodly už před drahnou dobou - a v tom je právě ten hlavní zakopaný pes. Příběh hry Wartorn(svádějící tak trochu ke srovnání s Running Manem) nezní nejhůř, takže začátek by byl slibný. Ani pokračování nezní nejdřív špatně - 32 arén ve 32 zemích po celém světě, 3D terén s nejrůznějšími kopečky a údolími, plně zoomovatelná kamera a pár ozvláštnění navrch. Například suroviny (jsou ty čtyři různé) získáváte tak, že obsazujete již vybudovaná těžní místa (věže, doly ...). Pokud jich máte dost a něčeho jiného zase nedostatek, můžete s nimi libovolně obchodovat a získávat za ně vojáky, zbraně nebo suroviny jiné. A když vám celý ten resource managing leze na nervy, Wartorn vám dokonce dá možnost hrát úplně bez surovin. Dalším ozvláštněním (i když už ne tak originálním) jsou jednotky, které si můžete přetvořit do nejrůznějších podob. Stanovit si můžete tloušťku pancéřování na tanku, druh zbraně v rukou vašich pěšáků i typ motoru ve vašich ponorkách. Jednotky, které prošly mnoha bitvami, se pak stávají jakýmisi válečnými veterány, kteří jsou silnější a výkonnější než jejich mladší druhové. No nezní to skvěle?

Tak a teď k tomu nepříjemnému. Všechno se to odvíjí od skutečnosti, že prvním datem vydání WarTornu byl podzim roku 1998. Jsme o dva roky dál a všechno, co bylo v roce 1998 na hře skvělého a jedinečného, je dneska už v tomto žánru běžné a okoukané - počínaje grafikou a konče těmi různými ozvláštněními. Nevím, jak se bude WarTorn hrát - možná i přes to, že už nebude žádnou bombou, dokáže poskytnout dobrou hratelnost, ale je rozhodně škoda, že sebou někdo ve vývojovém týmu trochu víc nehodil.

Autor:


Témata: Ponorka


Nejčtenější

Naughty Dog
Herní vývojář nařkl svého zaměstnavatele ze sexuálního obtěžování

Ani videoherní průmysl není osvobozen od kauz sexuálního obtěžování. Vývojář David Ballard zveřejnil nařčení, že byl v prestižním studiu Naughty Dog vystaven...  celý článek

Divinity Original Sin 2
Divinity Original Sin 2 je kandidát na RPG roku. Sežere ovšem moře času

Hry na hrdiny jsou si často podobné jako vejce vejci, zvlášť ty z ranku fantasy. Vznešení elfové, věčně nabručení trpaslíci a k tomu hromada kostlivců, draků a...  celý článek

Age of Empires: Defintive Edition
Legendární strategie Age of Empires v nové grafice se vrátí až příští rok

Nečekaný odklad na poslední chvíli postihl modernizovanou verzi kultovní strategie Age of Empires. Navíc to vypadá, že hra bude k dispozici pouze přes...  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Další z rubriky

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Tomb Raider slaví 20 let speciální edicí
Která herní hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč?

Na herní kvíz, v němž jsme poznávali herní hrdinky jen podle obrázků, navazujeme anketou. Podělte se s ostatními, která hrdinka je vaše nejoblíbenější a proč.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.