Wasteland 2 vsází na pochmurný svět, kousavý scénář a obtížné morální volby.

Wasteland 2 vsází na pochmurný svět, kousavý scénář a obtížné morální volby.

Hvězdní vývojáři pracují na pokračování hry, která inspirovala Fallout

  • 3
Ačkoli si dnes na titul Wasteland z roku 1988 vzpomene jen málokdo, svého času to byl hit. Autoři hry počin označují za vůbec první postapokalyptickou hru na hrdiny, která se navíc stala inspirací legendárního Falloutu. A její pokračování prostřednictvím komunitního financování získalo přes 56 milionů korun.

Titul Wasteland 2 má přinést herní náplň ze staré školy. Pro lepší taktický přehled na něj proto budeme nahlížet shora. "Hraje se na tahy, takticky a s dějovou linkou, která bude propracovanější (než u prvního dílu)," píše o hře šéf projektu Brian Fargo. Tedy muž, který byl hlavním producentem prvního Wastelandu i hry Fallout.

Druhý díl podobně jako jeho předloha sází na drsný, pochmurný svět a kousavý scénáristický styl. Fargo navíc slibuje hru pro dospělé a říká o ní: "Vstřícnost k masovému publiku se mi u mých oblíbených televizních pořadů nelíbí. A rozhodně s touto hrou nedovolím, aby její krutý svět změkl."

Finance vývojáři získali prostřednictvím serveru Kickstarter letos v dubnu. A podle původního plánu by hra měla vzniknout během dalšího roku a půl. Šest měsíců si tým vyhradil na předprodukci, během které například definuje vizuální styl a vytvoří příběh. A během dalšího roku by pak měl vzniknout finální produkt.

Fargo prý titul roky nabízel řadě vydavatelských společností. Žádná z nich však nevěřila, že je o hru tohoto typu dostatečný zájem. Podle jeho slov však autorům prvního dílu dodnes chodí e-maily s žádostmi o pokračování.

Vizuální test herního prostředí

První díl byl o pestrosti voleb i morálních dilematech

Předloha z roku 1988 se odehrávala na americkém jihozápadě. Devizou hry byla pestrost možností a jejich vliv na průběh hry. Titul též zahrnoval obtížná morální rozhodnutí. Hru tak bylo možné dohrát opakovaně a vždy s unikátními zážitky.

Na to vývojáři chtějí navázat i s Wasteland 2 a slibují například opětovné zahrnutí morálních dilemat. Fargo to ilustroval na příběhu manžela, který chce zachránit svou unesenou ženu a žádá hráče o pomoc.

Únosci se však paktují s významným klanem, který celou lokaci ovládá. Pokud se tedy hráč rozhodne ženu vysvobodit, může ohrozit svůj hlavní úkol v dané části světa. A jinak klidní členové klanu ho v takovém případě kdekoliv napadnou.

Hráč pochopitelně může nebožáka nechat na pospas jeho osudu. Muž se však v takovém případě vydá osvobodit ženu sám a jde na jistou smrt.

Situace nicméně není černobílá a lze ji řešit více způsoby. Hráč se například může pokusit do tábora únosců vplížit a ženu osvobodit nepozorovaně. Nebo se pokusit ji vyplatit, či únosce povraždit v tichosti. Každá volba pak ovlivní další dění v herním světě.

Jeden z konceptů, který hráči mohli modelovat. Vývojáři pak zvolili ty nejlepší a jejich autorům zaplatili za to, že je ve hře využijí.

Ostřílení vývojáři

Hráči sobě

Autoři hry chtějí její rozpočet využít co nejlépe. Zveřejňují proto koncepty modelů, které může vytvořit sama komunita a vývojáři pak odkoupí ty nejlepší kousky (čtěte více).

Na vývoji se podílejí oba návrháři prvního dílu Wasteland, tedy Alan Pavlish a Mike Stackpole. Tým také posílí například Mark Morgan, který komponoval hudbu pro první dva díly Falloutu. A na ději se spolupracuje Jason Andreson, který se na vývoji Falloutu taktéž podílel.

Díky množství vybraných peněz s týmem navíc spolupracuje i herní návrhář Chris Avellone, který pracoval například na vývoji her Fallout 2, Planescape: Torment, Icewind Dale či Fallout: New Vegas.

Premisa tedy zní slibně a teprve čas ukáže, jestli jde pouze o pouze populární fráze. Posoudit, zda vývojáři dodrží původní plány, budeme moci již koncem příštího roku. Hra by v tu dobu měla vyjít pro platformy PC, Mac a Linux.

První díl titulu Wasteland, zdroj: Wikipedia.org


Témata: Fallout, Linux