Webové hry #3 - Návrat do budoucnosti!

  12:00
Jsou zdarma - jediné, o co vás připraví je čas strávený hraním a připojením na internet. Lze je hrát 5 minut denně, ale i několik hodin - záleží na vás. Každopádně webové hry jsou tu s námi a dnes si představíme pár dalších (sci-fi) kousků.

- Fantasy webovky (úvodní článek)
- Webovky se sportovní tematikou

Duna Online
WEB: www.dunaonline.com

Již druhým rokem běží tato legenda pro tisíce hráčů... Zároveň se ale zdá, že ji dochází čím dál tím více dech. V principu lze Dunu Online (dále jen DO) hrát jen 5 minut denně. Hra je MNOHEM jednodužší než Red Dragon a to je také její motto. Stavíte pouze dva typy budov, dva typy jednotek, přesouváte mezi planetami civilisty a vybíráte mezi třemi typy upgradů. Těžíte jen jednu surovinu, vše od boje až po objev planet probíhá ihned, útočíte jen jedním způsobem, nejsou zde žádné tahy a suroviny tak získáte znovu každou půlnoc. Původně velmi dobrý koncept na míru dělaný pro mainstreamové hráče se dodnes nezměnil. Hra je založená na nenáročnosti a jednoduchosti, bohužel se zároveň vyvíjí jen minimálně. Ačkoliv je koncept jako určený pro časté měnění čísel, hráči o něčem podobném nechtějí ani slyšet.

Druhý objev DO je možná největším přelomem ve vývoji webovek od vzniku Red Dragonu. Už zde nejsou žádné aliance, hráč se registruje do jednoho z určitého počtu rodů a v rámci nejž bojuje. A aby to bylo ještě lepší, každý rod si volí svého vůdce! Ve hře tak vzniká opravdová a zákeřná politika. Najdete zde vše... intriky, snaha o reformaci taktiky rodu, tajné schůzky spiklenců, převraty, špionáž, přepady, paktování a klamání nepřítele. Právě politika je esem DO a pokud byste DO někdy chtěli hrát, tak právě pro tuhle věc. Činí to hru živou, měnící se a s vlastní kronikou věků, které už se odehrály. Bohužel nejen podle mě prochází DO krizí. 'Vysoce postavení' hráči se shodují, že s dva roky skoro nezměněným systémem se nedá pokračovat. Jde o to, že si užijí pouze a jenom hlavy rodů a jejich vlády. Pro ně je hra už svým způsobem určená - ale jejich síla, masy hráčů, si příliš hodnotně nezahrají. Proč? Důvodů je několik. Zaprvé jde o to, že byrokracie vlád dosáhla maxima. Pokud se hráč sečtělý helpu zaregistruje, je zavalen příkazy a zákazy od vlády, která se maximálně snaží optimalizovat výrobu ve snaze přemoci pakty jiných rodů. Chudák hráč, který si koupí armádu ve chvíli, kdy má těžit - je z rodu vyhozen. Chudák hráč, který nehodlá platit mnohdy nehorázně vysoké daně - je z rodu vyhozen. Hráč, který si koupí / objeví planetu když ji neměl mít (aby ji nedobyl jiný rod a tak aby nepomohl jinému rodu) je vyhozen. Občan bez nároků na náročné velení celému rodu je tak ždímán o denní výdělky a mnohdy hraje jen proto, aby to velcí pohlavárové mohli rozjet.

Druhým problémem je přílišná statika hry. Když jsem o pár odstavců výše psal, že DO je hra živá, bylo to ve smyslu hráčů a jejich činů, ne ve smyslu ras a jednotek. Ty se snad vůbec nezněnily od prvního věku a výsledkem je, že vlády tak mají vždy vše pěkně spočítané a když si koupíte nic neříkající počet síly, tak vám spočítají, kolik vás to stálo, jaký platíte žold a co jste si měli koupit raději, popř. budete muset zaplatit pokutu, protože jste si neměli kupovat nic. Očekávám, až matematici z DO objeví vzorec vysvětlující vesmír, teorii chaosu a popírající Einsteinovy teorie, nic z toho by mě při úrovni, s jakou vlády počítají, nepřekvapilo. Ne nadarmo se DO někdy říká 'hra matikářů'.

Hráči přicházejí mnohdy s výbornými nápady jak to celé změnit, a tak ještě uvidíme, jaká bouřlivá budoucnost DO čeká. Pokud nezapadne v záplavě chystaných novinek a přežije současnou krizi v nové lepší podobně a zpřístupní se i obyčejným hráčům, tak by mohla výrazně ohrozit i 'svatou trojici' RD, MA a WG.

Klady
+ Dokonalý politický systém, od intrik po převraty
+ Jednoduchost, časová nenáročnost
+ Nutná kooperace rodů

Zápory
- Hra se takřka nemění
- Byrokracie vlád v DO dosahuje byrokracie reálných vlád :-)
- Občan rodu si skoro nezahraje


Webgame
WEB: www.webgame.cz

Legenda sahající skoro až k Red Dragonu. Nestává se často, že bych v herně nebo kavárně viděl explorer se spuštěnou webovou hrou, ale pokaždé, když se mi to stalo, běžela tam Webgame! Hra přebírá koncept Red Dragonu a převádí ho do dnešní doby. Komu nesedí elfové a draci, ten se zde vyžije! Webgame (dále jen WG) je natolik interaktivní, že zde lze udělat vyloženě totalitní stát útočící statisíci pěšáky stejně jako futuristickou demokracii vyzbrojenou blyštícími se mechy. A to je jen špička ledovce, kdo si chce zkusit roli mafiánů, teroristů nebo nacistů, má šanci. WG jde tak daleko, že si budete moci postavit i stát robotů nebo se zkontaktovat s mimozemskou civilizací!

Raději však zmírníme nadšenou chválu, ať nejsme nařknuti z neobjektivity. WG sází na možnost jít svou cestou. Hra je podobná RD - máte tahy (každý tah můžete udělat jen jednu činnost) a aliance, máte několik tříd útoků a vylepšení. Místo ras v RD je zde více výzkumů. Nejsou zde žádné profese civilů ani kouzlení, což ale dle mě přispívá k lepší a svižnější hratelnosti. Ve WG si ve složce výzkum vyberete, zda budete na straně OSN nebo AntiOSN (čili teroristů). Změnit si můžete státní zřízení, od demokracie až po diktaturu, později i utopii nebo robokracii. Postavit můžete více než deset typů budov a mezi typy jednotek chybí jen lodě. Vystavět si můžete domky od měst po vojenské základny, jednotky... od pěšáků po nukleární hlavice. Každá jednotka má kromě základních útoků (dobyvačný, vyhlazovací, loupeživý) i speciální útok. Letadla podniknou kobercové bombardování a způsobí desetitisícové ztráty na populaci, tanky se budou snažit porazit jiné tanky a pěšáci mohou zákeřně vyhodit do luftu cizí opevnění. Třešničkou na dortu jsou konvenční, atomové a biocidní rakety.

Výzkum probíhá vylepšováním statistik v deseti oblastech; civilních a vojenských. Součástí výzkumu jsou i pokroky, pomocí nichž lze vstoupit do OSN či AntiOSN, vynalézt jaderné elektrárny nebo třeba postavit základnu na Měsíci. Pokroků je několik desítek a jsou náležitě rozvětveny! Pokud budete mít dost některé ze surovin - jídla, peněz nebo vědeckých bodů, klidně je můžete prodat na rozsáhlé burze. Součástí burzy i je možnost koupit si generály, čily hrdiny vylepšující statistiky státu. Když už jsme přímo u nebojové interakce s okolím, ve WG lze samozřejmě po vzoru RD vytvořit i fungující alianci. Menším vrubem je snad nedostatek fór a menší komunikace mezi hráči.

Lidé pracující na WG jsou profíci, pokud by WG měla grafické zpracování, převálcovala by v on-line verzi všechny plánované strategie a v singleplayer verzi i všechny tahově-budovatelské strategie (Civilization a spol.). Ve WG se mění ukázkově věky, každý je jedinečný, od věku, kdy si hráči mezi sebou kradli ufounské vědce, po věk, kdy proti sobě stojí čtyři velké celky ve velké válce á la Duna Online. Ačkoliv určitou dobu hrozilo, že WG bude placená, naštěstí (pro hráče :-) ) se tak nestalo a herní populace utěšeně roste. Kdysi, když bylo online 600 lidí, z toho bylo pozdvižení, dnes je online takřka běžně 800 a více lidí.

Abych jen nechválil - hra není nejjednodušší a než proniknete do zákonitostí, bude to chvíli trvat. Nelze se zde vyhnout útoku (jako například na DO tím, že jste na jediné planetě) a mohou vás vyvést z míry neustále assaulty na vaši půdu. I přes pár nedostatků je WG i dnes nadprůměrnou volbou.

Klady
+ Naprostá svoboda v tom, co uděláte
+ Obrovská variabilita
+ Minimální bugovost

Zápory
- Nepřehledný počet aliancí a hráčů
- Nemožnost se vyhnout boji
- Zpočátku ne zrovna jednoduché


Age of Expansion
WEB: www.aoex.cz

Černý kůň v menší webové scéně? To je Age of Expansion (dále jen AOEX)! AOEX překvapil adminy zajetých webovek více než leckajaký chystaný projekt. AOEX sází na jednoduchost. Jde o mix Duny a RD. Z Duny si bere neměnné rasy a v principu jednoduchost, z RD si bere svobodu hráče, tahy, výzkumy a budovy. Už behěm betatestu hra boří rekordy v počtu hráčů a zdá se, že tu máme budoucí stálici mezi nejlepšími. Hra překvapí i čistotou stylu - cizáci vypadají jako by utekli z UFO: Aftermatch, lidi jako by utekli z X-Comu a brouci jako by vypadli z Hvězdné pěchoty. Výsledkem je futuristicky pochmurná vize hry .-P.

Jednotlivé rasy se značně liší. Brouci jsou ideální na rushování ze začátku věku, ale potřebují krmit masem - a to získáte takřka jen dobýváním lidských základen. Cizáci jsou ze začátku na tom bídně, ale jakmile se naboostují, jsou v závěru věku nejsilnější rasou! A lidi? Pokud se rozhodnete hrát za ně, připravte se na nekončící sérii zoufalých obranných kroků - tedy do chvíle, než si bázi vystavíte z věží, atomových sil a minových polí! Rasy jsou zkrátka ojedinělé a hra za ně se OPRAVDU liší. Jen houšť.

Surovin je méně (maso, univerzální esence, odpad, houbičky), což ale nevadí, a hru to činí přehlednou. Nechybí hrdinové ovlivňující statistiky, vojáků je méně (na miliardy pěšáků z SG-web zapomeňte, kdo má v AOEX sto vojáků, má nejsilnější armádu hry!) a k dokonalosti jim chybí jen obličeje a jména. Pěšáky (u lidí Voják, u cizáků Válečník, u brouků Lovec) si vůbec vylepšíte až na půdu. Lovce můžete naučit létat, ostatní se spokojí s nekonečným vylepšováním atributů od útoku po velikost kapes. Po postavení vědeckých budov budete moci vynalézat plno báječných věci. Za lidi tak třeba broukům dáte to, co chtějí, maso, jen ho vylepšíte o špetku prudkého jedu. Za brouky vylepšíte Lovce na létající monstra a za cizáky třeba zamaskujete celou základnu! Vynálezů je pro každou stranu více než deset a vystačí na celý měsíční věk.

Ačkoliv ve hře jsou rasy, neobjevují se žádné jejich vlády, čímž sice odpadá intrikaření známé z Duny a SG, ale zase si zahrají i normální hráči do sytosti. Pochválit je třeba příběh. Po SG-web a WG se tak tato opomíjená část her dostává i do Aoex a že je implementována se vší noblesou se nemusí dodávat. Každý věk se příběh liší, nedočkáme se sice povídkových orgií jako na SG-web ale alespoň je vše rychle pochopitelné a jednoduché.

AOEX má všechny předpoklady stát se novou hvězdou mezi webovkami, a co víc - ona už se tou hvězdou doopravdy stává! Pokud vás byrokracie DO a SG-web nebo 'složitost' WG a RD už nebaví, jděte na Age of Expansion.

Klady
+ Příběh je a je krásně přehledný
+ Tři totálně odlišné rasy
+ Grafika a systém vynalézání

Zápory
- Běží jen betatest
- Server občas nejde
- Nevyrovnanost ras v částech věku (i když tohle nemusí být nutně nevýhoda)


Stargate web
WEB: www.sg.mnemonic.cz

Zpočátku klon Duny Online, dnes sice zabugovaná, ale mezi určitou skupinou hráčů oblíbená webovka. Pokud rádi čtete knížky, neváhejte, alternativní svět seriálu (a filmu) Hvězdná brána vás čeká! SG-web se objevila v únoru 2003 jako klon Duny Online s několika novými vlastnostmi (například Populace planet). Postupně se ale hra měnila a měnila, byly přidány nové jednotky, obchod, nové rasy a další novinky a dnes se od Duny již značně liší.

V jádru jde o stejný princip - určitý počet ras mezi sebou hraje hru plnou intrik, občané už mají trochu zábavnější hrání (je tu obchodování, více útoků, atd.), stále se ale projevuje byrokracie vlád k občanům. Je nutno podotknout, že hra není zrovna bez bugů, popravdě se různé chyby objevují poměrně často. V současnosti běží hra bez opravování menších bugů, protože vývojový tým pilně pracuje na volném pokračování a celé dva věky tak SG-web drží pohromadě jen pár adminů. Vytknout je třeba i šílené počty jednotek. Na druhou stranu hra disponuje sice ne tak kouzelným vyprofilováním loginu jako má WG, ale i tak si můžete díky výběru rasy, státního zřízení a celorasové politiky vybrat, zda budete ničitel útočící atomovkami, velitel šiků tisíců pěšáků nebo raději dokonalý farmář.

Přes všechny bugy ale SG-web jako první mezi webovkami přišla s příběhem. Kronika SG-web (kronikasg.wz.cz) čítá nemálo povídek, všechny věky jsou barvitě vylíčeny, nechybí obrázky, jména nejznámějších hráčů a dokonce i jejich 'životopis' ve hře. Později už admini začali do příběhu ras zasahovat přímo, když kupříkladu na všechny rasy zaútočili s neutrální (pro normální hráče nehratelnou) rasou. Ačkoliv propojení příběhu a hry je mezi hráči SG-web značně kontroverzní, pro lidi s představivostí jde přímo o požehnání. Hra se věk od věku liší, není výjimkou, když rasa, která byla minulý věk slabá, je smazána a nahrazena v novém věku jinou. Není ničím neobvyklým, když se jména hráčů objevují v povídkách jako hlavní postavy nebo když jednotka rasy nese jméno bývalého legendárního vůdce. Výjimečností SG-web je živý a dýchající, byť tvrdý a ne-zrovna-vždy-fair-play, svět.

Hra, jak jsem už řekl, běží bez větší podpory a tým vkládá celé své síly do pokračování, SGWG (StarGate WebGame) která má být stabilnější, přehlednější, více příběhová, komplexnější, lepší a nezabugovaná... to už jsme ale slyšeli mnohokrát. Každopádně nechme se překvapit. První betatest věk SGWG začne možná už v létě.

Klady
+ Komplexní příběh
+ Hra se mění podle činů hráčů věk od věku
+ Svět seriálu Hvězdná brána

Zápory
- Bugy
- V současnosti se neopravuje
- Miliardové počty jednotek


Galactica
WEB: www.galactica.cz

Kombinace Red Dragonu a sci-fi? Na první pohled zaručený úspěch, podíváme-li se ale blíže, uvidíme překombinovaný mix RD, WG a to vše ještě s dalšími novotami. Galactica, jak už bylo řečeno, sází na osvědčený koncept RD, tedy aliance, tahy, profese atd. Dokonce bych se nedivil, kdyby engine Galaxie byl překopaný engine RD - k tomuto již tak rozsáhlému enginu ale přidává další tunu serepetiček, což se mi nezdá zrovna jako nejvhodnější. Profese se později dostávají do šílených počtů a naklikávání je dost otravné. Kolonizace planet je stejně složitá jako v reálu, nic z RD kromě příjemné grafiky tu nechybí. Ve výsledku hra působí překombinovaně a příliš složitě. Vrcholem je pojmenování některých sekcí hry. Nováčka mohou názvy jako 'Akáša' nebo 'Asurgie' zmást, ale jakmile si zapamatuje, že jedno je kouzlení a druhé je hráčská kronika, už to bude lepší.

Na druhou stranu má Galactica i příjemnější stránky - hra není přeplněna tisíci loginy, takže orientace je jednoduchá. Ras je dostatečný počet a komu RD přišel jako 'hra s málo proprietami', bude z Galacticy nadšen. Bohužel pro tvůrce je takových lidí ale pomálu. Velice dobrý je i systém vynálezů - můžete vynaleznout jen něco a při každém dalším skoku vás další vynálezy stojí mnohem více surovin než předtím. Podobně jako ve WG nebo SG-web se tak můžete vyprofilovat do mnoha rolí. Pochválit je nutno i plynulost hry a vlastní doménu.

Kromě přehlednosti v pravidlech hře chybí opět jakýkoliv náznak vyvíjejícího se příběhu (přitom hra se graficky zjevně inspiruje StarCraftem), opět se dočkáme zakládání aliancí, opět budeme kouzlit a posílat jednotky a odklikávat tahy... kolikrát ještě? Mám dojem, že stejně jako kdysi každý tým musel mít svou Doomovku, pak svou RTS a nedávno zase každý měl své MMORPG (a pokaždé to skončilo ve většině případů fiaskem), tak stejně tak jsou v kurzu na webovkové scéně klony RD. Ačkoliv se tvůrci snaží udělat komplexnější RD, není to podle mě nejlepší cesta k nejlepší webovkce. Snad to neskončí jako dokonale reálné, ale pro mainstream šíleně nudné letecké simulátory. Abych to ukončil, Galactica je dobrou hrou pro lidi, kterým RD přijde málo složitý, pro lidi s trvalých přístupem k internetu. Nepochybuji, že si najde své příznivce, ale nebude jich zrovna množství na zboření Sazka Arény... škoda. Snad příště.

Klady

+ Sci-fi Red Dragon
+ Komplexnější než RD
+ Méně loginů než v RD - větší přehlednost mezi hráči

Zápory
- Totálně složité a časově náročné
- Názvy mohou zmást
- Věky trvají přes půl roku


Fragile Stability
WEB: www.fs.sfzin.com

Souboj o území celé galaxie z pohodlí vašeho křesla vám nabídne jen Fragile Stability. Hra je další 'kopií' Duny, tedy bez tahů, tentokát ale opět s mnoha perfektními nápady! Podobně jako SG-web jde o poměrně opomíjenou hru, což samozřejmě neznamená, že by byla horší než jiné webovky. Hra je postavená na podobném principu jako DO a SG-web, tedy stavíte doly a kolonizujete v poměrně jednoduchém principu planety. Tam, kde DO nabídla politikaření a SG-web zase příběh, ale Fragile Stability (dále jen FS) přináší mnohem propracovanější bojový systém! Největší objev FS je mapa... hráči znalí AOEX kroutí hlavou, v AOEX sice mapa je také, ale pouze jako textová záležitost. FS namísto toho ukazuje, že JDE udělat krásně přehlednou herní mapu ve webovce.

Každý věk je postaven na dobytí galaxie jednou rasou. Rasy jsou jen čtyři a zdaleka se neliší tak jako v AOEX, což ale není zrovna koule rvoucí chyba. Máme zde lidi (Terrany), bojovnou rasu připomínající klingony (Dal'Uty), klasickou hi-tech rasu a nakonec křížence Stínů, Rasy 8742 a Zergů, TraXe. Vedení neexistuje, hráči si sice vedení mohou ustanovit na fóru, ale nikde není psáno kdo je vůdce které rasy, což není takový problém, naopak je to možná východisko pro Dunu a její byrokracii.

Jak už jsem řekl, na FS je pěkný systém bojů. Stavět můžete velký počet lodí a menší počet pozemních jednotek. Vyznačují se různými útoky na pozemní či letecké jednotky, pancéřováním a rychlostí, takže terranská pěchota je ideální na likvidování pozemních šiků, zatímco jejich obří Doom dokáží nařezat cizí lodě. Fascinující je rozdělení také na velké, střední a malé jednotky a jejich vzájemné vztahy. K dokonalosti chybí jen popisky a obrázky u jednotek - tak, jak to činí například SG-web. Škoda, že jednotky nelze vylepšovat jako v AOEX, také jakékoliv vynálezy připomínající WG či Galacticu zde chybí. S mapou a rychlostmi jednotek souvisí další skvělý nápad tvůrců FS - přesuny. Jistě, přesuny stojící čas jsou i v AOEX, ale zde jsou provedeny poprvé na reálné kreslené mapě a víte, kam opravdu vaše jednotky jdou.

Bohužel dále už to není zrovna povzbuzující. Hra je poměrně malá, 100 loginů není zrovna moc a nebýt spamujícího hráče na jiné webovce, nikdy bych se o FS nedozvěděl. Bez vůdců je koordinace rasy potřebná pro dobytí galaxie pouze na hráčích - a zatímco některé rasy se toho ujmou bravurně (Dal'Utyové), jiné se bezradně plácají v poloanarchii (klasicky lidi :-) ). Kdyby bylo možné někde udat jméno vůdce rasy (který sice nemá žádné herní pravomoce), bylo by to lepší. Jak už jsem napsal, chybí vynalézání a hra se zrovna nemění. Ačkoliv si v helpu můžete přečíst zajímavou povídku, ve hře opět chybí příběh, dokonce i jeho náznak. Cíle ras jsou ve všech věcích stejné a byť by se mohly dobře měnit, bohužel se tak neděje. A opět jsou problémy s orientací, s novými jmény jednotek a jmény ras. Stejně jako v Galactice mohu jen kroutit hlavou PROČ autoři nepoužili některý již existující sci-fi svět (StarCraft, Star Trek, Star Wars, apod. :-) ) a místo toho vyvinuli svůj vlastní. FS je poměrně nová hra a její vývoj probíhá za chodu. Systém mapy, boje a přesunu jednotek je neotřelý a přivádí čerstvý vzduch do zatuchlých tabulko-obrázkových webovek, zkuste ho a uvidíte, že píši pravdu. Bohužel zbytek už není příliš propracovaný, ale protože jde o webovku mladou, nechme se ještě překvapit.

Klady
+ Mapa galaxie a není tu jen pro parádu
+ Systém bojů
+ Málo hráčů = přehlednost (ale to netěší autory)

Zápory
- Nevábná grafika
- Chybí výzkum i příběh
- Nový svět = opět se v něm musíte naučit orientovat

Autor:
  • Nejčtenější

Nebýt seriálu o Buffy, jsem bezdomovec, přiznala hvězda The Last of Us

Osmačtyřicetiletý herec Pedro Pascal dnes díky seriálům jako The Last of Us, Mandalorian nebo...

Nový trend na Twitchi: Streamerky promítají hry na svá prsa a pozadí

Streamerka Morgpie objevila nový způsob, jak zaujmout své převážně mužské fanoušky na Twitchi, když...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pozapomenutá hra od mistrů žánru RPG už se dá zase pořídit legálně

Špionážní klasika Alpha Protocol od legendárního studia Obsidian se vrátila do oficiální...

Už hrajeme šestý díl, provokují vývojáři The Elder Scrolls fanoušky

Do vydání dalšího dílu legendární RPG série The Elder Scrolls zbývají ještě dlouhé roky, vývojáři...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Úspěšní vývojáři zepsuli velká vydavatelství. Padla i velmi vulgární slova

V posledním roce obchází herním průmyslem strašidlo masivního propouštění, svou pozicí si nemohou...

Vypadají zajímavě, datum je nejasné. Stihne těchto 20 her letošní vydání?

Máme za sebou teprve první čtvrtletí letošního roku, takže u spousty her pořád není jasné přesné...

Předplatitelé PS Plus dostanou v dubnu nedoceněný herní propadák

Největším tahákem dubnové nabídky pro předplatitele služby PS Plus je loňská fantasy střílečka...

Vývojáři mobilní hříčky utratili za marketing více, než stojí vývoj velké hry

Aktuální mobilní hit Monopoly GO! vydělal během pouhých deseti měsíců od uvedení již dvě miliardy...

Judas nechce být novým Bioshockem, sází na znovuhratelnost

Legendární herní vývojář Ken Levine konečně poodhalil detaily o své dlouhé roky připravované hře...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...