Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po čtyřech letech vývoje skončila ambiciózní hra finanční katastrofou

aktualizováno 
Média jsou plná příběhů rozesmátých vývojářů, které nečekaný úspěch jejich hry katapultoval na výsluní a přinesl jim nejen slávu a uznání, ale i spoustu peněz. Jenže na každého takového šťastlivce tu máme desítku dalších, které honba za jejich snem přivedla na mizinu.

Nezávislý vývojář Johnnemann Nordhagen sice naštěstí díky svému finančnímu zázemí na ulici neskončil, přesto s výsledkem ambiciózní hry Where The Water Tastes Like Wine spokojen být nemůže. V rozsáhlém blogovém příspěvku shrnul své pocity měsíc od vydání hry. A není to zrovna optimistické čtení.

Johnnemann Nordhagen

Johnnemannu Nordhagenovi už moc do smíchu není.

Johnnemann přitom není žádné nezkušené ořezávatko, ale jeden z hlavních strůjců úspěchu fantastické indie zálěžitosti Gone Home, která je obecně vnímaná jako nejlepší hra s homosexuální tematikou vůbec. Po odchodu ze studia Fullbright založil vlastní společnost Dim Bulb a veškeré síly napnul do vývoje Where The Water Tastes Like Wine. To je těžko uchopitelný titul, který při troše dobré vůle můžeme zařadit do žánru adventur. Hráč v něm putuje napříč Spojenými státy a „vyměňuje si“ s ostatními poutníky historky, které mu odemykají další části příběhu.

Where the Water Tastes Like Wine

Johnnemanův vztah k autoritám v kostce.

Na první pohled hra zaujme krásnou ručně kreslenou grafikou a za zmínku stojí i namluvení, na němž se mimo jiné podílel i zpěvák Sting (psali jsme tady). U kritiky hra jednoznačně uspěla, vysoká hodnocení posbírala i od prestižních herních stránek jako například Destructoid nebo Game Informer. Na Steamu pak má od uživatelů velmi kladné souhrnné hodnocení. Johnnemann může být spokojený i s marketingem, protože o hře se hodně mluvilo a byla vidět i mimo poněkud omezený herní rybníček.

Where the Water Tastes Like Wine

Hra Where the Water Tastes Like Wine vypadá spíše zajímavě než lákavě. A to Gone Home miluji.

Jenže ani to nakonec nestačilo. Měsíc po vydání se prodalo méně než 4 200 kopií, což je pro podobně rozsáhlou (více než 20 hodin) a propracovanou hru málo. „Po obchodní stránce je to katastrofa,“ přiznává bez obalu Johnnemann, který na hře pracoval na plný úvazek po čtyři roky. Kde se stala chyba? Sympatický vývojář si uvědomuje, že jich udělal spoustu. Mrzí ho, že si ukousl příliš veliké sousto, hru vypustil nedostatečně otestovanou a zanedbal podporu ovládání myší a klávesnicí. Jenže jádro problému podle něj leží spíše v tom, že na podobné hry ještě na trhu není místo. Fanoušků podobných experimentů prostě není tolik, aby se vývoj mohl zaplatit.

Tale of Tales

Vývojáři hry Sunset svůj neúspěch nenesli dobře.

Johnnemannovi budiž ke cti, že neúspěch bere jen na svá bedra a neviní všechny okolo. Tak jako to třeba nedávno udělali vydavatelé neúspěšné hry Sunset, kteří velmi nevybíravě poslali celý herní průmysl k šípku. Johnnemann svých slov zvažoval, že úplně opustí herní průmysl anebo se alespoň nechá zaměstnat u nějaké veliké společnosti. Tam by mu sice chodil pravidelný plat, jenže jeho vliv na vyvíjené dílo by byl minimální. Nakonec se proto rozhodl snížit své finanční náklady, odstěhovat se ze San Franciska a další titul udělat mnohem skromnější. Snad mu to tentokrát vyjde.

Autor:



Nejčtenější

Hardcore hra na přežití simuluje pocení, růst svalů i vypadané zuby

SCUM

Online hra SCUM se snaží o maximální realismus. Budete se muset starat i o takové detaily, jakými jsou pocení, množství...

VR Kanojo je zatím nejambicióznější porno hra pro virtuální realitu

VR Kanojo

O spojení virtuální reality a pornografie už se mluví dlouho. Bude japonská podivnost VR Kanojo znamenat průlom, nebo...



Grafická revoluce, nebo zbytečný přepych? Jaké je dnes hraní ve 4K

Final Fantasy XV, Ansel težim

Rozlišení 4K nabízí čtyřnásobný počet detailů oproti dnes běžně rozšířenému FullHD. Jenže abyste v něm vůbec dokázali...

Turnaj o milion dolarů ovlivnil odpojený ovladač

Odpojený ovladač ovlivnil turnaj o milion dolarů

Profesionálnímu hráči hry Halo 5 se odpojil xboxový ovladač v ten nejnevhodnější okamžik. Jeho tým ztratil vedení a...

Bývalý herní závislák radí lidem, jak seknout s videohrami

Cam Adair, zakladatel portálu Game Quitters

Závislost na počítačových hrách je vážná věc. Na první pohled sice není tak nebezpečná jako například drogy, alkohol...

Další z rubriky

Mafia 4 se měla odehrávat v Las Vegas, přednost dostala jiná značka

Mafia 3

Podle bývalých zaměstnanců studia Hangar 13 se měl čtvrtý díl legendární série Mafia odehrávat v americkém Las Vegas....

Něco pro sváteční hráče. Electronic Arts dočasně rozdávají skvělý Peggle

Peggle

Na postřeh a odhad zaměřená hra Peggle je dočasně k mání zdarma. Sice se hodí spíše na mobily než na PC, ale i tak se u...

Připravuje se nový film podle legendární střílečky Doom

DOOM

Filmové adaptace počítačových her jsou čím dál tím častější. Výsledek je však ve většině případů podprůměrný. Povede se...



Najdete na iDNES.cz