Pouť ukrajinského studia Deep Shadows patří jednoznačně mezi ty zajímavější. Původně šlo o skupinu vývojářů zaměstnaných v GSC GameWorld, kde pracovali na prvním prototypu hry, jíž dnes známe pod názvem Stalker. Evidentně však prokoukli špatnou firemní strukturu a nechtěli pracovat na jednom titulu sedm let, a tak neváhali a založili si studio vlastní. Hned jejich prvotina Codename: Outbreak byla kvalitní futuristickou válečnou akcí. Druhým kouskem pak byl v roce 2005 vydaný Boiling Point. Hra s neuvěřitelným potenciálem, obrovskou rozlohou a volností pohybu však dojela zhruba na 180 bugů, jež se v první vydané verzi objevily. Po patřičném záplatovacím procesu mluvilo mnoho hráčů o velice povedené hře. A cílem Deep Shadows nyní je, abychom v případě White Gold: War in Paradise jásali hned po vypuštění. Proč se hra nejmenuje Boiling Point 2? Inu, důvodem jsou především tahanice o značku, která podle všeho zůstala u společnosti Atari.
Deep Shadows se chlubí, že zřídkakdy v nějaké hře narazíme na tak početný arzenál.
S budováním kdovíjaké zápletky si tvůrci hlavu opět příliš nelámali. V roli vojáka, zaúkolovaného nejvyššími místy CIA, se vydáme infiltrovat zatím bezejmenný karibský stát. Přesně odtud totiž pochází droga s úžasnými účinky, ale strašlivými důsledky. Vzhledem ke své vyšší ceně stála život mnohé americké hvězdy a hvězdičky šoubyznysu. Naším cílem pochopitelně bude najít výrobce i dealery drogy a udělat s nimi pokud možno co nejkratší proces. K tomu by měly dobře posloužit rozličné zbraně. Deep Shadows se chlubí, že zřídkakdy v nějaké hře narazíme na tak početný arzenál. Aby toho nebylo málo, mohou hráči kvéry libovolně modifikovat, a to tak, aby přesně odpovídaly jejich požadavkům. To, jak se zbraněmi, ale i další výbavou, například vozidly, budeme schopni zacházet, závisí na schopnostech hrdiny. Ten totiž podléhá RPG vývoji, který probíhá tak, že si za zkušenostní body získané za splněné mise otevřeme nějaký ten skill, případně ho později ještě vylepšíme. K tomu je potřeba posunovat i obyčejné vlastnosti typu agilita či síla směrem vzhůru.Již Boiling Point si získal hráčskou popularitu především širokým vozovým, lodním i leteckým parkem. Nebudou chybět osobní auta všech kategorií (bouráky i krámy patřící spodině), náklaďáky, jeepy. Vlny azurového moře rozvíříme v rychlých motorových člunech a blankytná obloha se stane svědkem našeho uhánění ve stíhačkách, malých osobních letadlech či vrtulnících. Nepočítejte ale s tím, že by stroje byly nezničitelné. Jednak je třeba dávat pozor, abyste sami neuhynuli v jejich plamenech, jednak je toho ale možné využít i ve vlastní prospěch. Pokud střílíte nepřátelskému jeepu na kola, je velmi pravděpodobné, že umělá inteligence brzy neovladatelný vůz nezvládne a skončí přinejmenším v jednom z četných stromů. Patřičně silnými zbraněmi pak lze každé vozidlo rozložit na nejmenší částečky.
White Gold: War in Paradise opět ani v nejmenším ohledu netroškaří. A tak nás v obřím světě, čítajícím na 150 km rozlohy, čeká zhruba 250 hlavních a vedlejších úkolů. Tvůrci sice tvrdí, že nepůjde o tradiční generickou stafáž, jisté podezření však v tomto ohledu máme. Některé útržky přesto vypadají poměrně zajímavě – na jednu z misí je dobré jít s dobrou průpravou v pití alkoholu, protože prvotní zdroj nehodlá promluvit, dokud s ním nevyprázdníte několik sklenek levného karibského rumu. Přitom je třeba si dávat pozor, abyste nepropadli závislosti. Jelikož se hrdina potlouká v tak zkaženém prostředí, může propadnout mnoha drogám. Pokud tak bude pít příliš, dostane se do fáze alkoholismu. Analogická je situace s prášky na bolest. Ještě dodáme, že žádný z questů by neměl být vystaven stejně jako již absolvované.
Patřičně silnými zbraněmi pak lze každé vozidlo rozložit na nejmenší částečky.
Ačkoliv by to tak dosud mohlo vypadat, nikdo vás nenutí pobíhat po karibských ostrovech v „rambo stylu“. Nikdo vám nebude bránit v uvážlivém plížení – to by nakonec mělo být v některých situacích mnohem efektivnější než řeč zbraní. Tvůrci kvůli tomu navíc zabudovali speciální vychytávku, díky níž poznáte, jak dobře jste krytí. Čím více totiž hrozí vaše prozrazení, tím silnější bušení hrdinova srdce se ozývá z reproduktorů. Není tak třeba žádného meřiče, vše poznáte naprosto autenticky.Jak se budete propracovávat stále hlouběji do příběhu, tak budete narážet na čím dál tím větší podivnosti. Jedna z NPC postav vám tak poví, že viděla lidi, kterak se prohání na hřbetech žraloků. A nejen to – stejnou činnost časem vyzkoušíte sami. Stále více tak budete odkrývat roušku zpočátku průměrně působícího, ale později prý napínavého děje, který bude mít nejspíš co do činění s genetickými experimenty. Nepřipomíná vám to něco? Ach ano, něco podobného jsme zažili již ve Far Cry. Zde však budeme mnohem méně voděni za ručičku a měli bychom mít možnost plnit vedlejší úkoly pro několik zdejších frakcí, jež mezi sebou udržují vztahy nejrůznějšího charakteru.
Ačkoliv by to tak dosud mohlo vypadat, nikdo vás nenutí pobíhat po karibských ostrovech v „rambo stylu“.
White Gold: War in Paradise dělá rozhodně dobrý dojem. Sice nevypadá tak skvěle jako Crysis, to však podle autorů nebylo ani záměrem. Hráčům totiž chtějí nabídnout rozlehlý, živoucí a především do značné míry uvěřitelný svět, do něhož se budou rádi vracet plnit další a další dobrodružství, jichž tu jistě nebude málo. Otázkou zůstává, jak se Deep Shadows popasují s oněmi nastíněnými genetickými experimenty. Pokud se tyto nepovedou zpracovat s lehkostí, mohly by nepříjemně narušit atmosféru. Snad se tak tvůrci nenechají unést a přinesou zajímavé neoficiální pokračování Boiling Pointu. Tentokrát si s testováním dávají opravdu načas. Hra už je prý prakticky hotová, a tak až do února příštího roku zbývá čas na pořádné ladění.Index očekávání: 90%