Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Wildlife Park – další Zoo Tycoon?

  2:08aktualizováno  2:15
Dlouho očekávaný simulátor manažera zoologické zahrady Zoo Tycoon se krátce po svém vypuštění dočká zajímavé a téměř identické konkurence v podobě Wildlife Parku od Fishtank Interactive. Bude proto nesmírně zajímavé, jak si v boji s microsoftím Goliášem německý David poradí...

Wildlife Park

Během návštěvy stánku Fishtank Interactive na letošní ECTS, kde nám vývojáři předváděli graficky atraktivní Aquanox, Chaser, Etherlords a S.W.I.N.E jsme si všimli malého reklamního letáčku na hru Wildlife Park. Nedalo nám to a poprosili PR Fishtanku, aby nám o něm řekla více. Neváhala ani vteřinu a přišla s překvapivou odpovědí: „Na Wildlife Parku pracujeme již poměrně dost dlouho, ale ve chvíli, kdy jsme se dozvěděli, že Microsoft chystá Zoo Tycoon, jsme museli přijmou opatření, aby se tyto dvě hry nedostaly do obchodů ve stejnou dobu. Je nám jasné, že proti marketingu tak velké firmy prostě nemáme šanci. Proto zatím o Wildlife Parku nepouštíme ven moc informací.“ Opět se tak ukázala v plné své kráse frustrace vývojářů, kteří několik let pracují na zajímavém nápadu, ale kvůli tomu, že pár týdnů před tou „jejich hrou“ vyjde podobný titul a oni jsou automaticky nařčeni z plagiátorství. Většinou bohužel neoprávněně...

Wildlife Park má bohužel tu smůlu, že jej bude každý ihned srovnávat právě se Zoo Tycoonem. Ono ani není divu – Wildlife Park oba tituly postaví hráče do role manažera zoologické zahrady, který rozhoduje o stavbě jednotlivých atrakcí a obchodů, rozvržení cestiček a jejich osazení lavičkami či odpadkovými koši, najímání nových zaměstnanců jako jsou uklízeči, ošetřovatelé, či strážci, a v neposlední řadě také o celé ekonomice Zoo. Z počátečního miniaturního parku s pár zvířaty se postupem času stane monstrózní zábavní centrum, kam se budou i přes předražené vstupné hrnout denně davy lidí. Největší rozdíl oproti Zoo Tycoonu budou představovat klimatické zóny (je jich celkem pět), které do značné míry ovlivňují ekonomiku provozu jednotlivých zvířecích atrakcí. Udržet na poušti v provozuschopném stavu takový výběh ledních medvědů stojí opravu hodně peněz – bez pravidelného přísunu ledu a studené vody se chundelatí cvalíci upečou ve svém vlastním potu. Právě dokonalá kombinace přitažlivých, ale dostatečně levných zvířecích expozic (na výběr bude více než padesát překrásně animovaných zvířat všeho druhu) s vhodně umístěnými obchody a odpovídajícím vstupným bude tím správným klíčem k úspěchu.

Rovněž grafika bude v podobném stylu jako u konkurenta od Microsoftu – i tady se můžeme těšit na „roztomilý“ izometrický pseudo-3D pohled. Silnou stránkou budou již zmiňované zvířecí animace – když například zřízenec přinese lvům nějaké to kilo čerstvého masa, hned se seběhnou kolem pochoutky a začnou hodovat. Wildlife Park Jindy se při velkém návalu návštěvníků, kteří se doslova lepí na plexisklo, může naše milé zvířátko naštvat a utéct za stromy, kde není vidět (což se samozřejmě lidem moc nelíbí). Zvířecí rozmanitost doprovází i široký výběr provozních budov – ať již půjde o několikapatrové příbytky pro jednotlivá zvířata (každý druh má svůj typ obydlí), nebo všemožné prodejny rychlého občerstvení či suvenýrů, bude vše vyvedeno v nesmírně detailní grafice. Pozadu by neměl zůstat ani zvuk – autoři slibují realistické skřeky, kvokání, vrčení, či funění jednotlivých „exponátů“ podbarvené stylovou muzikou, která odráží atmosféru toho kterého scénáře. Rotace mapy, stejně jako několik úrovní zoomu, jsou samozřejmostí.

Podle všeho to vypadá, že zatímco se Zoo Tycoon specializuje zejména na udržování „dobré nálady“ jednotlivých zvířat, která se přímo odráží v ziscích parku (spokojené zvíře = spokojený návštěvník = utrácející návštěvník), Wildlife Park bude více pro hračičky, kteří budou donekonečna zdokonalovat design jednotlivých výběhů, aby byly výsledné náklady na provoz co nejnižší, ale zároveň se negativně nepromítnuly do ochoty návštěvníků utrácet. Bude proto nesmírně zajímavé sledovat, která hra nakonec porazí svého konkurenta – obě dvě totiž vypadají velmi pěkně. Nezbývá než si počkat do poloviny příštího roku, kdy by se měl Wildlife Park objevit na pultech obchodů...

Autor:




Nejčtenější

Tekken 7
Lidé chtějí tutoriály, ale pak je ani nehrají, říká producent Tekkena

Jak donutit hráče, aby se vaši hru opravdu naučili, když se jim nechce trénovat? Nejlépe speciálním příběhovým módem, myslí si Katsuhiro Harada, producent...  celý článek

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Porsche v Gran Turismo Sport
Unikátní edice Gran Turisma s opravdovým autem se už prodala

Jediný kus sběratelské edice závodního Gran Turisma, která mimo jiné obsahovala i skutečné závodní auto, se prodal vskutku rychle. A to navzdory ceně...  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

The Evil Within 2
Hororová událost roku. Recenze The Evil Within 2

Tvůrce série Resident Evil nám servíruje další výpravný a skvěle hratelný horor, který nadchne i příznivce her Silent Hill nebo Dead Space. Pro fanoušky žánru...  celý článek

Další z rubriky

Hajime Taniguchi aka Tokido
Na každém detailu záleží. Profík sedí přesně 80 centimetrů od obrazovky

Legendární hráč vystupující pod přezdívkou Tokido pobavil na turnaji všechny přihlížející, když vytáhl z kapsy metr a odměřil si ideální vzdálenost od...  celý článek

Assassin’s Creed 4: Black Flag
Blíží se konec Denuva? Protipirátská ochrana padla během jediného dne

Aktuální hit Shadow of War nevydržel pirátům odolávat dlouho. Navzdory použití „neprolomitelné“ ochrany Denuvo se objevil funkční crack do 24 hodin od vydání.  celý článek

Dungeon Keeper (2014)
Activision vymyslel způsob jak lidi motivovat utrácet za mikrotransakce

Firma Activision si nechala patentovat úpravu mechanismu, který se stará o to, aby se v multiplayerových hrách potkávali hráči na stejné výkonnostní úrovni....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.